Nieuwstopic Pairi Daiza (2025)

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2025)

Bericht door Boomkangoeroe »

Het Chinese dorp komt op de site dicht tegenaan de panda's aan de achterzijde van de panda's en de sneeuwluipaarden, dicht tegen de straat aan is het makkelijker om goederen te leveren zonder constant de bezoekerszijde te storen. Hier is voorlopig nog een parkingsruimte voorzien nabij de dome. Hier zou dan een kleine steppe aan worden aangesloten met oa Yaks en een gedeelte voor de przewalskipaarden, dit als tussenonderdeel om dan ook een verbintenis te creëren met de Sanctuary serre en de buitenperken van deze wereld.

De gouden stompneusapen komen zeer waarschijnlijk in de plaats van de Japanse makaken centraal in het Chinese gedeelte, dewelke nu definitief verhuisd zijn naar de Japanse wereld.

De bruggen zullen inderdaad waarschijnlijk gerenoveerd worden aangezien deze toch echt wel een meerwaarde betekenen. Aan het einde van het kalenderjaar zagen we ook al reeds technici de eerste voorbereidende werken verrichten aan de bruggen.

Ook zag ik sinds lang de boskalkoen terug in de oasis serre.

daniel1109
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Bericht door daniel1109 »

Boomkangoeroe schreef:
15 jan 2025, 11:13
Het Chinese dorp komt op de site dicht tegenaan de panda's aan de achterzijde van de panda's en de sneeuwluipaarden, dicht tegen de straat aan is het makkelijker om goederen te leveren zonder constant de bezoekerszijde te storen. Hier is voorlopig nog een parkingsruimte voorzien nabij de dome. Hier zou dan een kleine steppe aan worden aangesloten met oa Yaks en een gedeelte voor de przewalskipaarden, dit als tussenonderdeel om dan ook een verbintenis te creëren met de Sanctuary serre en de buitenperken van deze wereld.

De gouden stompneusapen komen zeer waarschijnlijk in de plaats van de Japanse makaken centraal in het Chinese gedeelte, dewelke nu definitief verhuisd zijn naar de Japanse wereld.

De bruggen zullen inderdaad waarschijnlijk gerenoveerd worden aangezien deze toch echt wel een meerwaarde betekenen. Aan het einde van het kalenderjaar zagen we ook al reeds technici de eerste voorbereidende werken verrichten aan de bruggen.

Als het Chinese dorp daar gaat komen vraag ik mij wel af waar ze dan een personeelsparkeerplaats willen gaan doen. Er even van uit gaande dat het Oasis Blue project ook door moet gaan (aangezien daar ook een bordje van staat bij de ingang).

En zijn de Japanse makaken uit de chinese tuin dan weer samen gezet met de groep in de Japanse wereld? Want die werden juist gescheiden omdat het niet samen ging.

MClaeys
Laafsekikker dikkopje (LC)

Bericht door MClaeys »

Ik las daarnet een artikel van Eric Domb en Pairi Daiza op de website van Knack. Hieronder de link.

’Dieren in dierentuinen zijn geen nummers’

https://www.knack.be/nieuws/dieren-in-d ... n-nummers/

snoopy11
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Bericht door snoopy11 »

Vandaag dit ontvangen in de member mail

"Aan het begin van het seizoen 2025 neemt Pairi Daiza u mee terug in de tijd, tot tienduizenden en zelfs miljoenen jaren vóór onze jaartelling! Groot nieuws: meer dan 50… dinosauriërs en dieren uit de IJstijd zullen hun intrek nemen in het Park, naast The Land of the Cold. Maak ruimte, want de brachiosaurussen, T-rexen, raptors en spinosaurussen zijn indrukwekkend! Op ware grootte (sommigen zijn meer dan 20 meter groot!), natuurgetrouw gereconstrueerd en geanimeerd, nemen ze u mee naar deze prehistorische tijdperken waarin deze buitengewone dieren de planeet domineerden.

Een fascinerende ervaring, maar ook een tijdreis die ons, via deze "uitgestorven reuzen", helpt om de evolutie van het leven op aarde beter te begrijpen.

Drie specifieke zones staan klaar om ontdekt te worden: één die de dieren uit de IJstijd presenteert, een andere met pooldinosauriërs, en een derde met dinosauriërs uit de vlaktes"...

Ook is er sprake dat de drie zwarte panters ook in de tuin gearriveerd zijn.

daniel1109
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

snoopy11 schreef:
15 jan 2025, 16:45

"Aan het begin van het seizoen 2025 neemt Pairi Daiza u mee terug in de tijd, tot tienduizenden en zelfs miljoenen jaren vóór onze jaartelling! Groot nieuws: meer dan 50… dinosauriërs en dieren uit de IJstijd zullen hun intrek nemen in het Park, naast The Land of the Cold. Maak ruimte, want de brachiosaurussen, T-rexen, raptors en spinosaurussen zijn indrukwekkend! Op ware grootte (sommigen zijn meer dan 20 meter groot!), natuurgetrouw gereconstrueerd en geanimeerd, nemen ze u mee naar deze prehistorische tijdperken waarin deze buitengewone dieren de planeet domineerden.

Een fascinerende ervaring, maar ook een tijdreis die ons, via deze "uitgestorven reuzen", helpt om de evolutie van het leven op aarde beter te begrijpen.

Drie specifieke zones staan klaar om ontdekt te worden: één die de dieren uit de IJstijd presenteert, een andere met pooldinosauriërs, en een derde met dinosauriërs uit de vlaktes"...

Ik wilde net hetzelfde delen :D.

De zwarte panters zouden in Kingdom of Ganesha zitten. Waarschijnlijk zullen de servals dan naar hun nieuwe verblijf gaan.

Al denk ik wel dat het oude panter verblijf wel aan de kleine kant is voor 3 zwarte panters

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust »

daniel1109 schreef:
14 jan 2025, 23:41
Hij zegt achter de Chinese tuin. Dat zal waarschijnlijk dan aan de kant van de Sanctuary zijn. En waarschijnlijk zal daar dan ook wel het verblijf voor de gouden stompneusapen komen.

En in het filmpje wordt ook gesproken dat Hao Hao wordt voorbereid om komend jaar weer een baby te krijgen.
Je hebt ook nog het parkdeel achter het reuzenpanda-verblijf, waar eerder een enorme wachtrij voor de eerste panda-jongen werd over weggeleid. Alsook ook het achterste stuk, waar de zone van de Japanse Makaken nagenoeg leeg kwam te staan. Plaats genoeg, en veelbelovend om op te volgen.

In de Franstalige nieuwsbrief kwamen zonet ook de eerste beelden van de zwarte panters voorbij, deze zitten nu achter de schermen, en komen weldra in het parkdeel van Ganesha voor de schermen.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

snoopy11
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door snoopy11 »

daniel1109 schreef:
15 jan 2025, 16:50
snoopy11 schreef:

De zwarte panters zouden in Kingdom of Ganesha zitten. Waarschijnlijk zullen de servals dan naar hun nieuwe verblijf gaan.

Al denk ik wel dat het oude panter verblijf wel aan de kleine kant is voor 3 zwarte panters
K vraag mij wel af waar ze daar 50 figuren tot ,20 meter kwijt kunnen. Naast thé land ofcthe could is voor mij een raadsel. Voor mij zou dit dan zijn van va izba ongeveer tot waar de tijdelijke kinderboerderij stond. Zo groot is dat stuk ook nt, of we gaan terug buiten de muren.

Benieuwd of het blijvend is of tijdelijk. Is ook nt echt duidelijk.

MClaeys

Bericht door MClaeys »

snoopy11 schreef:
15 jan 2025, 19:23
daniel1109 schreef:
15 jan 2025, 16:50
snoopy11 schreef:

K vraag mij wel af waar ze daar 50 figuren tot ,20 meter kwijt kunnen. Naast thé land ofcthe could is voor mij een raadsel. Voor mij zou dit dan zijn van va izba ongeveer tot waar de tijdelijke kinderboerderij stond. Zo groot is dat stuk ook nt, of we gaan terug buiten de muren.

Benieuwd of het blijvend is of tijdelijk. Is ook nt echt duidelijk.
Goed nieuws, goed nieuws en nog eens goed nieuws dus. Dus de zwarte panters zijn zo goed als bevestigd. En er zullen dus wel degelijk echte dinosauriërs ook tussen zitten. Pairi Daiza heeft ons maar weer eens aangenaam verrast. De servals zullen dus een nieuw verblijf in The Land of Origins krijgen waarschijnlijk?

lintworm
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Schönbrunn

Bericht door lintworm »

Ik weet niet of ik het goed nieuws vindt dat ze nog steeds niet van hun fouten geleerd hebben en blijkbaar opnieuw in dat kleine verblijf een panter deponeren (en dan ook nog eens een geen zuivere ondersoort). Dan kun je nog zo'n slijmverhaal over dieren liefhebben in een tijdschrift zetten, maar dan moet je ook dieren in de juiste omstandigheden houden....

Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Geen voorkeuren

Bericht door Asbolus »

Gaan deze dinosaurussen tijdelijk zijn of permanent?
Wel weer een bijzondere actie voor Pairi. Investeren in nieuw ipv verbeteren van oud
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

GANESHA

Bericht door GANESHA »

Ik heb vernomen, dat de 3 zwarte panters momenteel in de binnenverblijven bij de witte tijgers zitten. Gaan ze het tijgerverblijf terug splitsen, zoals in de tijd van de nevelpanters ? No Idea. Allesinds als ze verplaats gaan worden naar het oude panterverbijf, is het inderdaad krap voor 3 dieren, dan nog één mannetje en twee vrouwtje, voor dieren die solitair zijn. En wat met de 4 servals ?? Allesinds, geen nieuw verblijf voor de opening in 3 weken.
Allesinds goed nieuws, hopen dat de Bongo's ook gaan aankomen, mijn favoriete antiloopsoort.

Het groote aantal dino's van groote gestalte is ook indrukwekkend, ik denk dat die gaan verspreid worden van de muskusossen tot de last frontier, ja het word permanent.

Tec7
Favoriete dierentuin: PD

Bericht door Tec7 »

Boomkangoeroe schreef:

Dat is goed nieuws, ook tof dat ze nog iets gaan doen met de ruimte achter de dome! :cool

daniel1109
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Zaten er niet 2 leeuwen tijdelijk in het binnenverblijf bij de witte tijgers? Of zijn deze al vertrokken naar Engeland?

Maar de Dino's verspreid gaan zetten tussen de muskusossen en the Last frontier zou ik niet vinden passen. En ik denk ook niet dat het qua ruimte daar overal tussen gaat passen. Ik zou dan echt liever een apart gebied hiervoor komen, als het dus permanent is.

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door Boots »

daniel1109 schreef:
15 jan 2025, 21:33
Zaten er niet 2 leeuwen tijdelijk in het binnenverblijf bij de witte tijgers? Of zijn deze al vertrokken naar Engeland?

Maar de Dino's verspreid gaan zetten tussen de muskusossen en the Last frontier zou ik niet vinden passen. En ik denk ook niet dat het qua ruimte daar overal tussen gaat passen. Ik zou dan echt liever een apart gebied hiervoor komen, als het dus permanent is.
Ik sluit mij bij jou aan. En ik mag toch hopen dat er genoeg mensen met smaak rondlopen bij PD en dat die dino's gewoon mooi een apart stukje krijgen.

GANESHA

Bericht door GANESHA »

Op de franstalige zender LA UNE, mooie reportage (Investigation) over Pairi Daiza en de gevoelige samenleving van de gemeentes rondom het park. Wat er uit komt, is hoe machtig het park is. Wat, ik niet wist, is dat ze twee reusachtige serren in Brugelette hebben gebouwd. In het interview zegt Eric Domb, dat die zullen dienen voor de aanpassing van de reusachtige tropische bomen die rechtstreeks uit Indonesië gaan in ingevoerd worden. Voor dat ze in de Sanctuary gaan geplant worden. Uiteindelijk mikken ze op termijn op 4 milioen bezoekers !!

Thordewalrus
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)

Bericht door Thordewalrus »

https://www.facebook.com/photo?fbid=113 ... 7375513211

We nemen een kijkje op de bouwwerf in Pairi Daiza. De tekeningen op de muur zijn waarschijnlijk voor het waterpark...

snoopy11
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door snoopy11 »

GANESHA schreef:
15 jan 2025, 21:25
Ik heb vernomen, dat de 3 zwarte panters momenteel in de binnenverblijven bij de witte tijgers zitten. Gaan ze het tijgerverblijf terug splitsen, zoals in de tijd van de nevelpanters ? No Idea. Allesinds als ze verplaats gaan worden naar het oude panterverbijf, is het inderdaad krap voor 3 dieren, dan nog één mannetje en twee vrouwtje, voor dieren die solitair zijn. En wat met de 4 servals ?? Allesinds, geen nieuw verblijf voor de opening in 3 weken.
Allesinds goed nieuws, hopen dat de Bongo's ook gaan aankomen, mijn favoriete antiloopsoort.

Het groote aantal dino's van groote gestalte is ook indrukwekkend, ik denk dat die gaan verspreid worden van de muskusossen tot de last frontier, ja het word permanent.
Als het permanent zou zijn dan toch liever nt verspreid tss Thé land of thé cold, maar echt een gebied appart. Dit zou dan wel dit volledige gebied teniet doen. Ik denk echter dat het wel effectief een nieuw gebied zal worden, daar er eerder werd gesproken over een gebied dat de"Verloren werelden" gaat heten.

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door Boots »

Boomkangoeroe schreef:
Het Chinese dorp komt op de site dicht tegenaan de panda's aan de achterzijde van de panda's en de sneeuwluipaarden, dicht tegen de straat aan is het makkelijker om goederen te leveren zonder constant de bezoekerszijde te storen. Hier is voorlopig nog een parkingsruimte voorzien nabij de dome.
Is jouw verwachting dat ze de dome eigenlijk behouden? Aan de ene kant is het een fijne evenementen locatie aan de andere kant doet het nu al afbreuk aan het algehele plaatje. Al helemaal als ze verder die kant op gaan uitbreiden, zal de dome wel beter zichtbaar zijn. Verder voelt de dome wel aan als iets wat er tijdelijk is neergezet.

daniel1109
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

In de nacht van 1 op 2 januari is er een neushoorn geboren. Het is een vrouwtje

Bron: Facebook Pairi Daiza

GANESHA

Bericht door GANESHA »

daniel1109 schreef:
17 jan 2025, 12:38
In de nacht van 1 op 2 januari is er een neushoorn geboren. Het is een vrouwtje

Bron: Facebook Pairi Daiza
Gaat daar ontzettend goed me de kweek van de witte neushoorns, das al de 6 de geboorte sinds 2016 !

Plaats reactie