De enige kooien die echt helemaal veranderd zijn worden nu ook bewoond door roofvogels. Het is helemaal achteraan in het park waar vroeger grote volières waren waarin oa roodstaartkaketoes in zaten.
Het veldje waarop vroeger de papegaaien zaten die niet meer konden vliegen is nu omgevormd tot ene veld met 4 heel grote "nesten" waarin jonge roofvogels zaten. De vogels die niet meer kunnen vliegen zitten u naast de ringstaartmaki's op een mooi omgevormd gebouw.
Heel veel soorten papegaaien, kaketoes en parkieten hebben het park verlaten (of zijn gestorven). En met heel veel bedoel ik echt heel veel! Ook bij de pinguïns kon je niet meer komen, de Maguari ooievaars waren weg, die speciale casuarissen ook.
De tropenhal leek ook erg verwaarloosd. Erg stoffig, veel planten verdroogd en bijna al die speciale soorten neushoornvogels, arassari's, capuchonvogels, parasolvogels waren weg.
Overal liepen kippen en konijnen los. Waarschijnlijk voer voor de roofvogels. Sommige mensen vonden dat leuk dat die los liepen, ik vond dat het er daardoor een soms op een rommeltje leek.
Nu ben ik het wel heel negatief aan het voorstellen want er zijn nog steeds wel papegaaien waar kinderen nootjes of appel of zo aan kunnen geven en dat vinden ze geweldig en de nieuwe delen zien er ook wel goed uit. Je ziet ook dat er wel aan gewerkt wordt om het mooi te krijgen. Rome en Parijs zijn ook niet op 1 dag gebouwd. Bij mij zal het nu toch weer een jaar of 5 duren voor ik weer geld aan uitgeef.