https://www.facebook.com/share/p/1FS1BeChmE/
Recent is bekend geworden dat de Zoo van Berlijn er juist Somalische wilde ezels bij krijgt, dus wellicht is dat de oplossing.
Het is de bedoeling om dat in de 2 richtingen te doen: van de Beisa's houdt bv. het Tierpark al een mannengroep op zijn nieuwe Afrika savanne, terwijl de Zoo een kweekgroep zal houden.Zoozot schreef: ↑24 mei 2025, 13:26Recent is bekend geworden dat de Zoo van Berlijn er juist Somalische wilde ezels bij krijgt, dus wellicht is dat de oplossing.
De hoek met de zebragebouwen in de Zoo wordt momenteel compleet heringericht. Van de oude bewoners zijn de grantzebra's, elandantilopen, gemsbokken en algazellen vertrokken, en in de plaats komen beisa's, addaxen, witbaardgnoes, dromedarissen en Somalische wilde ezels (bij een aantal van die soorten zou het gaan om bachelorgroepen terwijl Tierpark een kweekkudde houdt). Alleen de grévyzebra's blijven.
Naar mijn idee echt bezuinigingen door de oplopende bouwkosten. Al zouden ze mogelijk een stuk van het gebouw bij de opening gesloten of begroeïd laten en daar later nog altijd honingdassen en of gifslangen kunnen huisvesten.Apenarend schreef: ↑23 jul 2025, 22:03Het feit dat de honingdassen voorlopig niet komen is toch een afknapper. Ook is er van de eerste aangekondigde gifslangen geen sprake meer.
En alweer stokstaarten natuurlijk.
De dwergmangoesten zullen bij de klipdassen komen.
De slurfhonden zijn natuurlijk wel een attractieve soort. De aardvarkens snap ik minder, die waren niet voorzien en er is bij mijn weten geen nachtafdeling voorzien.
Het zijn inderdaad bezuinigingsmaatregelen aangezien ze al een pak boven het voorziene budget zitten. Op Zoofreunde lees ik overigens dat de honingdassen nog niet afgeschreven zijn.JvG schreef: ↑23 jul 2025, 22:25Naar mijn idee echt bezuinigingen door de oplopende bouwkosten. Al zouden ze mogelijk een stuk van het gebouw bij de opening gesloten of begroeïd laten en daar later nog altijd honingdassen en of gifslangen kunnen huisvesten.Apenarend schreef: ↑23 jul 2025, 22:03Het feit dat de honingdassen voorlopig niet komen is toch een afknapper. Ook is er van de eerste aangekondigde gifslangen geen sprake meer.
En alweer stokstaarten natuurlijk.
De dwergmangoesten zullen bij de klipdassen komen.
De slurfhonden zijn natuurlijk wel een attractieve soort. De aardvarkens snap ik minder, die waren niet voorzien en er is bij mijn weten geen nachtafdeling voorzien.
Het zou educatief heel goed kunnen dat ze een stuk evolutie willen toelichten. Dan zijn olifanten, klipdassen, aardvarkens en slurfhondjes wel een groep soorten die "relatief gezien redelijk verwant" zijn. Aardvarkens worden wel vaker in normaal dag/nachtritme gehouden. Ik kan in ieder geval Doué en Burgers daarin benoemen. Je zou door middel van rotspartijen een klein nacht/schemergedeelte kunnen creeëren...