Vragen aan andere forumleden.
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Meerdere
Re: Vragen aan andere forumleden.
Volgens ZTL heeft België 1 houder met manenwolven, namelijk Monde Sauvage met een voor mij onbekend aantal dieren. Maar volgens de Species360/ZIMS tool op de IUCN Red List website zouden er twee houders in België moeten zijn met een totaal van vier manenwolven. Iemand die iets meer weet over die mogelijke tweede houder?
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Bouillon misschien, in Vlaanderen zitten geen manenwolven voor zover ik weet.MennoPebesma schreef: ↑16 sep 2025, 11:49Volgens ZTL heeft België 1 houder met manenwolven, namelijk Monde Sauvage met een voor mij onbekend aantal dieren. Maar volgens de Species360/ZIMS tool op de IUCN Red List website zouden er twee houders in België moeten zijn met een totaal van vier manenwolven. Iemand die iets meer weet over die mogelijke tweede houder?
Wie achter mijn rug praat staat op de ideale plaats om mijn gat te kussen.
-
- Laafsekikker dikkopje (LC)
- Favoriete dierentuin: Zoo Praag
Bouillon is inderdaad het tweede park. Ik was er in juli en toen heb ik er gezien.Limburg vooruit schreef: ↑16 sep 2025, 11:58Bouillon misschien, in Vlaanderen zitten geen manenwolven voor zover ik weet.MennoPebesma schreef: ↑16 sep 2025, 11:49Volgens ZTL heeft België 1 houder met manenwolven, namelijk Monde Sauvage met een voor mij onbekend aantal dieren. Maar volgens de Species360/ZIMS tool op de IUCN Red List website zouden er twee houders in België moeten zijn met een totaal van vier manenwolven. Iemand die iets meer weet over die mogelijke tweede houder?
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
Dankje! Ik zie ze op ZTL op former holder staan, dus mogelijk waren ze even uit de collectie of iemand die ze niet zag heeft ze daar naartoe verplaatst.Yapok schreef: ↑16 sep 2025, 13:00Bouillon is inderdaad het tweede park. Ik was er in juli en toen heb ik er gezien.Limburg vooruit schreef: ↑16 sep 2025, 11:58Bouillon misschien, in Vlaanderen zitten geen manenwolven voor zover ik weet.MennoPebesma schreef: ↑16 sep 2025, 11:49Volgens ZTL heeft België 1 houder met manenwolven, namelijk Monde Sauvage met een voor mij onbekend aantal dieren. Maar volgens de Species360/ZIMS tool op de IUCN Red List website zouden er twee houders in België moeten zijn met een totaal van vier manenwolven. Iemand die iets meer weet over die mogelijke tweede houder?
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Het was een pure gok, maar het was het op 1 na enige park waar ik dacht dat ze zouden zitten.Yapok schreef: ↑16 sep 2025, 13:00Bouillon is inderdaad het tweede park. Ik was er in juli en toen heb ik er gezien.Limburg vooruit schreef: ↑16 sep 2025, 11:58Bouillon misschien, in Vlaanderen zitten geen manenwolven voor zover ik weet.MennoPebesma schreef: ↑16 sep 2025, 11:49Volgens ZTL heeft België 1 houder met manenwolven, namelijk Monde Sauvage met een voor mij onbekend aantal dieren. Maar volgens de Species360/ZIMS tool op de IUCN Red List website zouden er twee houders in België moeten zijn met een totaal van vier manenwolven. Iemand die iets meer weet over die mogelijke tweede houder?
En het probleem met bouillon is dat het dierenbestand daar enorm schommelde en dat de tuin (hier althans) niet zo'n goede naam heeft.
Wie achter mijn rug praat staat op de ideale plaats om mijn gat te kussen.
-
- Favoriete dierentuin: Velen
Het zegt niet alles, maar de manenwolf staat ook op de site van het dierenpark aangegeven. Toch jammer dat hij niet in meer parken in de Benelux voorkomt!
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
- Contacteer:
Tot dit voorjaar hadden ze in Bouillon alvast minimaal 1 manenwolf, deze zit achter het vleermuizengebouw (naast waar ooit een jachtluipaard had moeten komen te zitten).
Steeds weer onderweg enzo(o)!
-
- Favoriete dierentuin: Zoo Praag
Gaat er geen jachtluipaard komen dan? Het verblijf stond inderdaad leeg, maar er stond op de plattegrond aangegeven dat deze dit jaar ging arriveren.Gorilla Gust schreef: ↑16 sep 2025, 18:40Tot dit voorjaar hadden ze in Bouillon alvast minimaal 1 manenwolf, deze zit achter het vleermuizengebouw (naast waar ooit een jachtluipaard had moeten komen te zitten).
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Burgers' en Blijdorp
Eventjes ertussendoor hoor; weet iemand hoeveel Netgiraffes, Penseelzwijnen en Okapis blijdorp heeft? Ik heb het nodig voor een nieuw project!
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
-
- Favoriete dierentuin: Velen
4 penseelzwijntjes.
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Burgers' en Blijdorp
Top! Dank allebei!
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
- Contacteer:
Zover ik weet is dat plan enkele jaren geleden opgegeven... en is de plattegrond nooit meer aangepast?Yapok schreef: ↑16 sep 2025, 20:54Gaat er geen jachtluipaard komen dan? Het verblijf stond inderdaad leeg, maar er stond op de plattegrond aangegeven dat deze dit jaar ging arriveren.Gorilla Gust schreef: ↑16 sep 2025, 18:40Tot dit voorjaar hadden ze in Bouillon alvast minimaal 1 manenwolf, deze zit achter het vleermuizengebouw (naast waar ooit een jachtluipaard had moeten komen te zitten).
Steeds weer onderweg enzo(o)!