-De Flamingovolière is weer open. Er zijn wel plastic flappen geplaats, vermoedelijk om de scholekster binnen te houden.
-Er is een tweede vrouwtje bij de Prins-Alfredherten aangekomen. Het groepje bestaat nu uit drie dieren.
-Het Palawanhutje is weer bewoond. Alleen de Ricketts bospatrijzen zijn teruggekeerd. Verder zijn de inwoners een koppeltje geelkeelgaailijsters en een koppeltje soembawalijster (Geokichla dohertyi). Die laatste soort is een nieuwe soort in het park.
-Op een doek valt te lezen dat Indische neushoorn Karuna binnenkort niet vertrekt naar Peru, maar naar Berlijn. Haar plaats zal snel worden ingenomen door Narayani uit Eindhoven, die in Rotterdam mag gaan genieten van haar oude dag.
-Het lijkt erop dat er weer kuikens zijn bij de Aziatische wolnekooievaars. Verderop in het park zag ik ook minstens twee kuikens bij de maraboes.
-Op Facebook had ik al meerdere foto's van de leeuwen op de rots gezien, maar vandaag zag ik het voor het eerst in levende lijve. Leuk gezicht!
-Er leeft al meerdere jaren een andere leguanensoort bij de neushoornleguanen. Deze leguaan stond eerder nooit aangegeven, maar volgens ZTL ging het om een Ctenosaura bakeri . Nu hangt er een bordje en het zou gaan om een zwarte leguaan (Ctenosaura pectinata). Hiermee is Blijdorp de vijfde houder van deze soort in Europa.
-De shelters bij de ijsberen zijn klaar, al is er nog maar één in gebruik.
-Er zijn twee nieuwe bongo's gearriveerd. Volgens de app gaat het om jonge dieren uit Planckendael, mannetje Yafar en vrouwtje Yuna.
-De witwangfluiteenden zijn weer teruggekeerd in Congo.
-De werkzaamheden aan het Weverkopje zijn afgerond. Momenteel zit er een groepje purperglansspreeuwen en een koppel sneeuwkaptapuiten, dit zijn ook de enige soorten die staan aangegeven. In het binnenverblijf zag ik nog wel een aantal Kaapse grondeekhoorns. Hopelijk is dit een tijdelijke invulling, want deze soorten zijn al op meerdere plaatsen binnen het park te zien.
-Er stond een transportkist in het binnenverblijf van dwergnijlpaard Evelien.
Foto's:
- Spoiler: geef het geheim prijs!