Rijke stinkerd komt van stinkend rijk, word meestal spottend bedoeld maar niet beledigend.snoopy11 schreef: ↑27 feb 2025, 12:47Ik romantiseer niets, ik zeg gewoon hoe de feiten zijn en ik zeg nergens dat hij een heilige is, daarentegen als iemand mij als zelfstandige mij benoemt als stinker vindt ik dat een serieus verwijt. Ik heb in 2014 ook de stap gezet naar zelfstandigheid, en de laatste jaren heb ik serieus mogen ervaren dat als je gezondheid je in de steek laat, je toch anders wordt behandeld dan in loondienst (operaties in 2021, 2022, 2023, twee rugoperaties in 2024) en nog steeds aan het werk als zelfstandig tuinaannemer.Limburg vooruit schreef: ↑27 feb 2025, 08:12Ik denk dat ik hetzelfde zeg, waarom word rijke stinkerd als negatief gezien? Begrijp dat niet. Maar als je denkt dat het een heilige is, het is een zelfstandige hé.
PD is intussen de grootste werkgever van de regio, alle lof gaat hiervoor naar de eigenaar.
Om op uw laatste vraag te antwoorden, niet dat het iemand zijn zaak is, maar mijn gezondheid houd mij tegen. Anders was ik al minstens 15 jaar (hoogst waarschijnlijk minder succesvol) zelfstandige.
Sorry moest je dit wel zo opgevat hebben.
Ik ben het wel stilletjes aan beu aant worden dat mijn woorden vaak uit hun context gehaald worden.
Ik heb NERGENS zelfstandige als stinkerd benoemd. Heb enkel gezegd dat het een zelfstandige is. En vanaf een bepaald fortuin, aantal werknemers kennen ze allemaal de weg.
Ik hen ook nergens de kleine nog grote zelfstandige neer gehaald.
Edit, stuk over gezondheid weg gehaald. Voor dit ook weer verkeerd word opgevat.