Nieuwstopic Pairi Daiza (2025)

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2025)

Bericht door Limburg vooruit »

snoopy11 schreef:
27 feb 2025, 12:47
Limburg vooruit schreef:
27 feb 2025, 08:12
Ik denk dat ik hetzelfde zeg, waarom word rijke stinkerd als negatief gezien? Begrijp dat niet. Maar als je denkt dat het een heilige is, het is een zelfstandige hé.

PD is intussen de grootste werkgever van de regio, alle lof gaat hiervoor naar de eigenaar.

Om op uw laatste vraag te antwoorden, niet dat het iemand zijn zaak is, maar mijn gezondheid houd mij tegen. Anders was ik al minstens 15 jaar (hoogst waarschijnlijk minder succesvol) zelfstandige.
Ik romantiseer niets, ik zeg gewoon hoe de feiten zijn en ik zeg nergens dat hij een heilige is, daarentegen als iemand mij als zelfstandige mij benoemt als stinker vindt ik dat een serieus verwijt. Ik heb in 2014 ook de stap gezet naar zelfstandigheid, en de laatste jaren heb ik serieus mogen ervaren dat als je gezondheid je in de steek laat, je toch anders wordt behandeld dan in loondienst (operaties in 2021, 2022, 2023, twee rugoperaties in 2024) en nog steeds aan het werk als zelfstandig tuinaannemer.
Rijke stinkerd komt van stinkend rijk, word meestal spottend bedoeld maar niet beledigend.
Sorry moest je dit wel zo opgevat hebben.

Ik ben het wel stilletjes aan beu aant worden dat mijn woorden vaak uit hun context gehaald worden.

Ik heb NERGENS zelfstandige als stinkerd benoemd. Heb enkel gezegd dat het een zelfstandige is. En vanaf een bepaald fortuin, aantal werknemers kennen ze allemaal de weg.

Ik hen ook nergens de kleine nog grote zelfstandige neer gehaald.

Edit, stuk over gezondheid weg gehaald. Voor dit ook weer verkeerd word opgevat.
Wie achter mijn rug praat staat op de ideale plaats om mijn gat te kussen.

MClaeys
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Bericht door MClaeys »

daniel1109 schreef:
27 feb 2025, 14:29
Eric Domb is zeker iemand die we onder de rijkeren mogen scharen. Al denk ik zelf dat de verhouding daar toch meer is dat Domb de visie heeft en Coucke de centen. En het is die combinatie die er waarschijnlijk voor zorgt dat ze makkelijker de financiën tond kunnen krijgen voor hun uitbreidingen (iemand met bijna 900 miljoen vermogen die garant kan staan is weinig risico voor een bank).

Ik kan mij ook niet voorstellen dat Domb als enige alle beslissingen zal nemen. Het lijkt mij dan ook dat zowel lof, als kritiek op beide heren zou moeten zijn en niet alleen op Domb.
Marc Coucke, inderdaad de man met het geld. Vergeet niet dat hij ook nog eigenaar is van voetbalclub RSC Anderlecht, bij Quickstep gezeten, eigenaar geweest van Omega Pharma, ook zijn geld in KV Oostende gestoken heeft vroeger, zijn eigen adventure park in Barveaux nabij Durbuy, dus het is sowieso de combinatie van. Maar Domb is zeker geen arme sukkelaar, integendeel.

MClaeys
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door MClaeys »

Limburg vooruit schreef:
27 feb 2025, 15:02
Rijke stinkerd komt van stinkend rijk, word meestal spottend bedoeld maar niet beledigend.
Sorry moest je dit wel zo opgevat hebben.

Ik ben het wel stilletjes aan beu aant worden dat mijn woorden vaak uit hun context gehaald worden.

Ik heb NERGENS zelfstandige als stinkerd benoemd. Heb enkel gezegd dat het een zelfstandige is. En vanaf een bepaald fortuin, aantal werknemers kennen ze allemaal de weg.

Ik hen ook nergens de kleine nog grote zelfstandige neer gehaald.

Edit, stuk over gezondheid weg gehaald. Voor dit ook weer verkeerd word opgevat.
Ik zou zeggen nooit iets persoonlijk nemen. Geldt voor iedereen. Denk dat het bedoeld is om een discussie te hebben over bepaalde zaken en niet in persoonlijk duel te gaan met elkander.

GANESHA
Laafsekikker dikkopje (LC)

Bericht door GANESHA »

Apenarend schreef:
27 feb 2025, 11:52
GANESHA schreef:
27 feb 2025, 11:25
Apenarend schreef:
27 feb 2025, 08:06
snoopy11 schreef:
27 feb 2025, 06:42
Limburg vooruit schreef:
26 feb 2025, 17:22

Daar mag je vrij zeker van zijn, en zolang de mensen de zotte prijzen betalen zal onze rijke stinker niet stoppen.

Nu maar goed hé, de streek kan deze werkgever meer dan gebruiken.
Waarom weer zo denigrerend doen over de eigenaar vh park. Als je de geschiedenis kent vh park heeft deze serieus wat risico's genomen in het verleden.

Vergeet ook nt hoeveel werkgelegenheid hij gecreëerd heeft in deze regio, en als ik de cijfers zo zie is Brugelette er ook nt armer op geworden, dankzij het innen van allerlei taksen.

Een beetje meer respect voor mensen die het aandurven om zelfstandig te gaan en risico',s te nemen kan echt geen kwaad in dit land, en al wie denkt dat het zo simpel is, ik zou zeggen wie houdt u tegen om zelf de stap te zetten.
Je moet er nu ook geen heilige van maken. Zijn fortuin, en dan bedoel ik dat deel dat dateert van voor de aankoop van Paradisio, is er ook niet zomaar gekomen. Wie op het internet een beetje dieper wil graven, leert snel bij.
Velen hebben er een romantisch beeld bij, omdat ze zich blind staren op de moeilijke financiële positie van het park in de beginjaren, maar dat is natuurlijk iets anders dan het persoonlijke vermogen van iemand.
Voor de een is het een tuinier die zijn droom heeft waargemaakt, voor de ander is het toch een durfkapitalist die plots een andere toon aanslaat.
Wel staat vast dat hij met PD een risico heeft genomen dat dankzij zijn visie uiteindelijk gerendeerd heeft, en dit door een unique selling position te creeëren. Dat is m.i. zijn werkelijke verdienste.
Ik denk toch dat je niet goed heb gegraven op internet.

Eric Domb komt uit een familie avocaten (ok, niet de armste onder ons), maar hij had geen enorm kapitaal om te starten, buiten zijn ouders, wou niemand met hem in de boot gaan, want zijn project was al dood voor het begon volgens de meeste. Ook de grote banken lachten hem riant uit. De enige die er in geloofde was de CPH (Crédit Profesionel du Hainaut) klein bankje uit de régio. Dus in het beginjaren heeft hij enorm véél risicio's genomen, waar hij alles had kunnen verliezen. De successtory die hij nu heeft is dik en dun verdient.
Ik denk dat jij meestal snel reageert en dat soms beter niet zou doen.
Hier ga ik geen moeite doen, om te reageren

Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2

Bericht door Boomkangoeroe »

Zeg gastjes is al die komotie van eigen gevoelens hier eigenlijk nog relevant ik dacht dat dit een dierentuinforum was als je een stempel wil drukken op iemand doe dit dan elders anders hé.... :s

Dennistopaz
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)

Bericht door Dennistopaz »

Het is duidelijk een passieproject. Elk project waar zoveel passie inzit als hierin vind ik bewonderingswaardig, of je dat nou hebt bereikt met een groot startkapitaal of niet.

Pater-damiaanshert
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Favoriete dierentuin: Tierpark Berlijn

Bericht door Pater-damiaanshert »

Zijn de marmotten nog bij de boomstekelvarkens?

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust »

Pairi Daiza stelt in de Paris Match het publiek gerust over het zwembad dat straks bij de tropische serre zal toegevoegd worden voor verblijfskosten. De ongerustheid op sociale media voor een buitensporig opvallend of storend zwembad is voortijdig, en ongegrond. Het park komt later met meer details.

https://www.parismatch.be/lifestyle/ten ... rOrviuK7Qw
Steeds weer onderweg enzo(o)!

GANESHA

Bericht door GANESHA »

De soort "veranda" bij de gouden stompneuzen lijkt klaar, weet echt niet waar die voor gaat dienen.
Er staat chineese decoratie in.

De glijbanen voor het Aquacomplex, komen vanaf dezelfde leverancier als voor Aqualibi.

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door Boots »

GANESHA schreef:
03 mar 2025, 12:04
De soort "veranda" bij de gouden stompneuzen lijkt klaar, weet echt niet waar die voor gaat dienen.
Er staat chineese decoratie in.

De glijbanen voor het Aquacomplex, komen vanaf dezelfde leverancier als voor Aqualibi.
Ik ben echt benieuwd voor wanneer ze de stompneuzen intern gepland hebben. Geen idee wat voor keuringen er allemaal gedaan moeten worden, maar de snelheid waarmee het verblijf is afgemaakt, schept bij mij de verwachting dat de dieren wel eens binnen een paar weken kunnen arriveren.

Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

ik gok op de paasvakantie want het verblijf moest erg snel af zijn blijkbaar voor de keuring.

Wat betreft de marmotten bij de boomstekelvarkens... ik denk het niet het is immers eeuwen geleden dat ik ze nog gezien heb.

Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Contacteer:

Bericht door Renegade »

Er is een vrouwelijke wilde zwaan, Bianca, aangekomen voor het mannetje Bernard. Ze wonen aan de waterkant nabij de watermolen.

https://www.facebook.com/pairidaizanl/v ... 5366922855

De jonge koningspinguïn Hera zit nu in de pinguïngrot bij de andere pinguïns.

https://www.facebook.com/pairidaizanl/v ... 1378333415

GANESHA

Bericht door GANESHA »

Ze gaan waarschijnlijk hun bezoekersrecord van de carnavalvakantie verpulveren, kenissen die in de omstreek wonen en dagelijks voorbij het park rijden, hebben me
gemeld dat alle parkings bomvol staan sinds één volledige week. Het mooie weer helpt uiteraard.

Tec7
Favoriete dierentuin: PD

Bericht door Tec7 »

was er gisteren ook en heb het nog nooit zo druk geweten zo vroeg in het seizoen, ook werd er verkeershinder afgeroepen in de omliggende straten en er werd aangeraden om langer in het park te blijven. Vandaag is het waarschijnlijk nog erger.

Bij het naar huis rijden passeer je dan 10'tallen protestborden, de ene helft is TEGEN nieuwe wegen en de andere helft van de borden is TEGEN de verkeersdrukte doorheen het dorp Gages.
Dus hoog tijd dat Wallonie eens eindelijk zen verantwoordelijkheid neemt en die nieuwe weg er zo snel mogelijk komt.

Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Tec7 schreef:
07 mar 2025, 15:36
Vandaag is het waarschijnlijk nog erger.
Dat kan ik beamen lol ik was er vandaag deze vakantie zal inderdaad de week records verpulveren.... :verjaardag:

snoopy11
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Bericht door snoopy11 »

Boomkangoeroe schreef:
07 mar 2025, 22:35
Tec7 schreef:
07 mar 2025, 15:36
Vandaag is het waarschijnlijk nog erger.
Dat kan ik beamen lol ik was er vandaag deze vakantie zal inderdaad de week records verpulveren.... :verjaardag:
Wij waren er gisteren en het was idd gezellig druk. Nog net nt te druk, maar ik vrees voor vandaag en morgen.

Het verblijf vd binturong en de blauwtong schapen werd flink onder handen genomen. Er stond een kraantje op het eiland en alle constructies werden met de ketting zaag gekleind. Benieuwd wat er juist gaat gebeuren.

Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Maar de blauwschapen stonden wel nog in het verblijf dat viel wel op

snoopy11
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Bericht door snoopy11 »

Boomkangoeroe schreef:
09 mar 2025, 09:08
Wij waren er s morgens voorbij gekomen, en geen dieren gezien. Het viel me wel op dat er weinig pbm',s aanwezig waren bij degene die de kettingzaag gebruikte.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval

Bericht door Limburg vooruit »

snoopy11 schreef:
09 mar 2025, 12:39
Boomkangoeroe schreef:
09 mar 2025, 09:08
Wij waren er s morgens voorbij gekomen, en geen dieren gezien. Het viel me wel op dat er weinig pbm',s aanwezig waren bij degene die de kettingzaag gebruikte.
Wat zijn pbm's??
Wie achter mijn rug praat staat op de ideale plaats om mijn gat te kussen.

Waterbok
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)

Bericht door Waterbok »

Persoonlijke beschermingsmiddelen

Plaats reactie