En welke vissen?rick04 schreef: ↑13 aug 2024, 16:37Welke vogels zijn hier te zien?meubilaie2 schreef: ↑13 aug 2024, 15:12Ik ben in Bestzoo geweest en heb mij enorm goed vermaakt.
In het nieuwe entreegebouw zijn vissen te zien en een volieré. En een lege giraffestal.
Nieuwstopic BestZoo
- Mr. Gharial
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo
Re: Nieuwstopic BestZoo
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: CNME
-
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands
Wij krijgen regelmatig de vraag van onze abonnementhouders wanneer we ook alweer gesloten zijn in de winterperiode. Het antwoord hierop is: wij zijn voortaan het hele jaar door voor iedereen geopend!
Ons nieuwe entreegebouw is bij minder mooi weer ook aantrekkelijk om te bezoeken. Ook zonder abonnement of entree is de binnenspeeltuin en horeca gratis toegankelijk.
Instagram BestZoo
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Aqua Zoo
-
- Laafsekikkertje (VU)
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Dwergmaras om precies te zijn. De grote mara heeft bestzoo niet.freerk1982 schreef: ↑20 okt 2024, 21:58In BestZoo zijn twee jonge mara's geboren. (Foto's op vrienden van... Facebookpagina)
-
- Laafsekikkertje (VU)
3 servalkittens
3 kleinklauwotters
1 dwergezel
1 zeeboe
(Vrienden van... Facebookpagina)
- Mr. Gharial
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo
Bron: LooopingsWallaby ontsnapt uit Brabantse dierentuin: dier is iedereen te snel af
Het lukt een ontsnapte wallaby tot nu toe uitstekend om uit de handen van zijn verzorgers te blijven. De Brabantse dierentuin BestZoo raakte het dier afgelopen donderdag kwijt tijdens onderhoud aan het wallabyverblijf. Waarschijnlijk schrok hij van het lawaai.
Vanwege de werkzaamheden stond het hek open. Op die manier kon de wallaby ervandoor gaan. Sindsdien proberen medewerkers van het dierenpark in Best om het dier te vangen, tot nu toe zonder resultaat. Hij is al gespot in de dorpjes Neerkant en Asten.
Parkeigenaar Jos Nooren vraagt iedereen om de wallaby met rust te laten als ze hem zien. Het dier is namelijk erg schuw. Een schrikreactie kan ervoor zorgen dat hij wegvlucht. Wie het beest tegenkomt, zou contact moeten opnemen met BestZoo of de politie.
Verdoven zou geen optie zijn, omdat een verdovingspijl pas na een tijdje begint te werken. Dan kan de wallaby alweer op de vlucht geslagen zijn. Als hij daarbij bijvoorbeeld in een sloot terechtkomt, ligt de verdrinkingsdood op de loer.
-
- Laafsekikkertje (VU)
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Zelf roep ik al jaren dat het schandalig is hoe daar onder meer de jaguars, panters en tamandua's gehuisvest zijn en er totaal niks aan gedaan wordt. Heel fijn dat mensen die toch wel wat invloed hebben in dit wereldje zich nu een keer zo uitlaten. Hopelijk brengt dat een verandering ter weeg.
Het fragment beluisteren kan o.a. via spotify:
https://open.spotify.com/episode/2q3Hf7 ... vuK3WDQbow
-
- Laafsekikker (EW)
Heb je foto's van deze verblijven. Ze kweken toch met hun panters, tamandoeas, wombats,...Boots schreef: ↑31 dec 2024, 08:22In de laatste aflevering van dit jaar blikken de heren van Zoo Inside terug en vooruit. Vanaf 41:10 gaat het over de RVO controles in de rubriek voorspellingen. En zeker voor Zoo Inside begrippen wordt daar een keer echt een statement gemaakt. Hulde aan Mark die zich duidelijk uitlaat over BestZoo. Zo citeer ik: 'dat zo'n tuin in Nederland nog kan bestaan, dat is echt, echt van der zotten!'.
Zelf roep ik al jaren dat het schandalig is hoe daar onder meer de jaguars, panters en tamandua's gehuisvest zijn en er totaal niks aan gedaan wordt. Heel fijn dat mensen die toch wel wat invloed hebben in dit wereldje zich nu een keer zo uitlaten. Hopelijk brengt dat een verandering ter weeg.
Ik ben er al heel lang niet meer geweest, maar de beelden op YouTube geven niet weer wat ik hier lees. Al kan het natuurlijk veel beter.
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Schönbrunn
Het idee dat goed dierenwelzijn nodig is om te fokken met dieren is al 10tallen jaren verouderd. Dat een soort zich ergens voortplant, betekent dat je je aan de eisen hebt gehouden die de soort nodig heeft om zich voort te planten. Maar voor goed dierenwelzijn spelen zo veel meer factoren mee. Als je kijkt naar al die oude ijsberenverblijven waar er succesvol gekweekt is of oude mensapenverblijven (allemaal steeds meer het verleden gelukkig), dan is kweek=goed dierenwelzijn niet vol te houden.Limburg vooruit schreef: ↑31 dec 2024, 08:54Heb je foto's van deze verblijven. Ze kweken toch met hun panters, tamandoeas, wombats,...Boots schreef: ↑31 dec 2024, 08:22In de laatste aflevering van dit jaar blikken de heren van Zoo Inside terug en vooruit. Vanaf 41:10 gaat het over de RVO controles in de rubriek voorspellingen. En zeker voor Zoo Inside begrippen wordt daar een keer echt een statement gemaakt. Hulde aan Mark die zich duidelijk uitlaat over BestZoo. Zo citeer ik: 'dat zo'n tuin in Nederland nog kan bestaan, dat is echt, echt van der zotten!'.
Ik ben er al heel lang niet meer geweest, maar de beelden op YouTube geven niet weer wat ik hier lees. Al kan het natuurlijk veel beter.
Ik hoop ook heel erg dat RVO zich ook eens stevig met Best gaat bemoeien, als je ziet hoe streng ze zijn bij grotere tuinen, dan kunnen ze Best (en De Paay...) niet zomaar hun gang laten gaan.
-
- Laafsekikker (EW)
Laat het ons er gewoon op houden dat ik die mening niet deel. Heb jaren met vogels en knaagdieren gekweekt en de jaren dat ik er gewoon minder tijd voor had zag je dat enorm in de kweekresultaten.lintworm schreef: ↑31 dec 2024, 10:53
Het idee dat goed dierenwelzijn nodig is om te fokken met dieren is al 10tallen jaren verouderd. Dat een soort zich ergens voortplant, betekent dat je je aan de eisen hebt gehouden die de soort nodig heeft om zich voort te planten. Maar voor goed dierenwelzijn spelen zo veel meer factoren mee. Als je kijkt naar al die oude ijsberenverblijven waar er succesvol gekweekt is of oude mensapenverblijven (allemaal steeds meer het verleden gelukkig), dan is kweek=goed dierenwelzijn niet vol te houden.
Het is niet omdat een verblijf kleiner is dat er via andere wegen geen verbetering mogelijk is.
Ik ken nieuwe grote verblijven waar de kweek gewoon niet loopt, terwijl ze in het oude verblijf anti conceptie moesten toedienen omdat er als konijnen gekweekt werd.
Als Best en andere kleinere parken aan de minimumeisen voldoen (waar ik vanuit ga) kun je als overheid niets doen. Anders moet je alle parken gelijk behandelen maar ook gelijk subsidiëren. En dat is in geen enkel land gelijkgesteld, ook in België niet.
Je kan pas iets opleggen aan een bedrijf als elk bedrijf gelijk behandeld word, anders winnen deze zonder probleem eventuele rechtszaken.
Maar verder ga ik er niet meer op in, je kent mijn menig nu, ik die van u. Ik hoop nog steeds op foto's van wat er allemaal mis is. Het probleem met foto's is dat het momentopnames zijn.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Wat de tamanduas betreft hebben/hadden zij een leuk buitenverblijfje. Echter waren ze meer buiten het buitenverblijf dan er in. Vandaar dat er hier nu stinkdieren(?) in gehuisvest zijn. Misschien een verblijf in het nu leegstaande giraffeverblijf... (tip)
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: CNME
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Schönbrunn
Dat kweken geen garantie is voor goed dierenwelzijn is geen mening. Dierenwelzijn in dierentuinen wordt afgezet tegen "Maslow's hierarchy of needs" (zie het waza-document voor meer details).Limburg vooruit schreef: ↑31 dec 2024, 11:19Laat het ons er gewoon op houden dat ik die mening niet deel. Heb jaren met vogels en knaagdieren gekweekt en de jaren dat ik er gewoon minder tijd voor had zag je dat enorm in de kweekresultaten.lintworm schreef: ↑31 dec 2024, 10:53
Het idee dat goed dierenwelzijn nodig is om te fokken met dieren is al 10tallen jaren verouderd. Dat een soort zich ergens voortplant, betekent dat je je aan de eisen hebt gehouden die de soort nodig heeft om zich voort te planten. Maar voor goed dierenwelzijn spelen zo veel meer factoren mee. Als je kijkt naar al die oude ijsberenverblijven waar er succesvol gekweekt is of oude mensapenverblijven (allemaal steeds meer het verleden gelukkig), dan is kweek=goed dierenwelzijn niet vol te houden.
Het is niet omdat een verblijf kleiner is dat er via andere wegen geen verbetering mogelijk is.
Ik ken nieuwe grote verblijven waar de kweek gewoon niet loopt, terwijl ze in het oude verblijf anti conceptie moesten toedienen omdat er als konijnen gekweekt werd.
Als Best en andere kleinere parken aan de minimumeisen voldoen (waar ik vanuit ga) kun je als overheid niets doen. Anders moet je alle parken gelijk behandelen maar ook gelijk subsidiëren. En dat is in geen enkel land gelijkgesteld, ook in België niet.
Je kan pas iets opleggen aan een bedrijf als elk bedrijf gelijk behandeld word, anders winnen deze zonder probleem eventuele rechtszaken.
Maar verder ga ik er niet meer op in, je kent mijn menig nu, ik die van u. Ik hoop nog steeds op foto's van wat er allemaal mis is. Het probleem met foto's is dat het momentopnames zijn.
https://www.zoodesign.co/single-post/20 ... oo-animals
Om te kweken hoef je niet aan al die voorwaarden te voldoen. Het oude ijsberenverblijf in Rotterdam was goed genoeg om te kweken, maar niemand zal durven volhouden dat het een goed verblijf was. Het bood nauwelijks keuze en stimulatie aan de dieren en was niet geschikt om het natuurlijke gedrag van de soort uit te oefenen. Ook in een slecht verblijf kun je dieren in goede fysieke gezondheid houden maar dat maakt het nog niet goed qua dierenwelzijn (verschil care en welfare). Dat betekent ook niet dat dieren in een groot ogenschijnlijk geschikt verblijf gelijk beter kweken, dat is een compleet ander verhaal.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Ik heb zelf geen foto's. Mocht je een indruk willen krijgen dan kun je hier https://youtu.be/qqTpAnA2-kM?feature=shared een indruk krijgenLimburg vooruit schreef: ↑31 dec 2024, 08:54Heb je foto's van deze verblijven. Ze kweken toch met hun panters, tamandoeas, wombats,...Boots schreef: ↑31 dec 2024, 08:22In de laatste aflevering van dit jaar blikken de heren van Zoo Inside terug en vooruit. Vanaf 41:10 gaat het over de RVO controles in de rubriek voorspellingen. En zeker voor Zoo Inside begrippen wordt daar een keer echt een statement gemaakt. Hulde aan Mark die zich duidelijk uitlaat over BestZoo. Zo citeer ik: 'dat zo'n tuin in Nederland nog kan bestaan, dat is echt, echt van der zotten!'.
-
- Laafsekikker (EW)
Bedankt voor de link, dit filmpje kende ik nog niet.Boots schreef: ↑31 dec 2024, 14:40Ik heb zelf geen foto's. Mocht je een indruk willen krijgen dan kun je hier https://youtu.be/qqTpAnA2-kM?feature=shared een indruk krijgenLimburg vooruit schreef: ↑31 dec 2024, 08:54Heb je foto's van deze verblijven. Ze kweken toch met hun panters, tamandoeas, wombats,...Boots schreef: ↑31 dec 2024, 08:22In de laatste aflevering van dit jaar blikken de heren van Zoo Inside terug en vooruit. Vanaf 41:10 gaat het over de RVO controles in de rubriek voorspellingen. En zeker voor Zoo Inside begrippen wordt daar een keer echt een statement gemaakt. Hulde aan Mark die zich duidelijk uitlaat over BestZoo. Zo citeer ik: 'dat zo'n tuin in Nederland nog kan bestaan, dat is echt, echt van der zotten!'.
Voor dit park is een flinke zak geld nodig, ben inmiddels halfweg en zie voornamelijk heel veel achterstallig onderhoud.
De verblijven zijn zeker niet wauw en ook niet ruim, maar tot op heden ben ik nog niets tegen gekomen dat echt niet meer kan.
Maat wel veel wat beter kan.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Dan heb je de panter en de jaguar verblijven hopelijk overgeslagen. Die dieren zitten in de meeste tuinen al ontzettend slecht gehuisvest, maar in Best Zoo is het al helemaal de overtreffende trap.Limburg vooruit schreef: ↑31 dec 2024, 14:59Bedankt voor de link, dit filmpje kende ik nog niet.Boots schreef: ↑31 dec 2024, 14:40Ik heb zelf geen foto's. Mocht je een indruk willen krijgen dan kun je hier https://youtu.be/qqTpAnA2-kM?feature=shared een indruk krijgenLimburg vooruit schreef: ↑31 dec 2024, 08:54Heb je foto's van deze verblijven. Ze kweken toch met hun panters, tamandoeas, wombats,...Boots schreef: ↑31 dec 2024, 08:22In de laatste aflevering van dit jaar blikken de heren van Zoo Inside terug en vooruit. Vanaf 41:10 gaat het over de RVO controles in de rubriek voorspellingen. En zeker voor Zoo Inside begrippen wordt daar een keer echt een statement gemaakt. Hulde aan Mark die zich duidelijk uitlaat over BestZoo. Zo citeer ik: 'dat zo'n tuin in Nederland nog kan bestaan, dat is echt, echt van der zotten!'.
Voor dit park is een flinke zak geld nodig, ben inmiddels halfweg en zie voornamelijk heel veel achterstallig onderhoud.
De verblijven zijn zeker niet wauw en ook niet ruim, maar tot op heden ben ik nog niets tegen gekomen dat echt niet meer kan.
-
- Laafsekikker (EW)
Die had ik in eerste instantie gemist, en hier heb je gelijk. Al ken ik EAZA tuinen en grotere tuinen waar ze 2 jaar geleden nog kleiner zaten.Boots schreef: ↑31 dec 2024, 15:16Dan heb je de panter en de jaguar verblijven hopelijk overgeslagen. Die dieren zitten in de meeste tuinen al ontzettend slecht gehuisvest, maar in Best Zoo is het al helemaal de overtreffende trap.Limburg vooruit schreef: ↑31 dec 2024, 14:59Bedankt voor de link, dit filmpje kende ik nog niet.Boots schreef: ↑31 dec 2024, 14:40Ik heb zelf geen foto's. Mocht je een indruk willen krijgen dan kun je hier https://youtu.be/qqTpAnA2-kM?feature=shared een indruk krijgenLimburg vooruit schreef: ↑31 dec 2024, 08:54Heb je foto's van deze verblijven. Ze kweken toch met hun panters, tamandoeas, wombats,...Boots schreef: ↑31 dec 2024, 08:22In de laatste aflevering van dit jaar blikken de heren van Zoo Inside terug en vooruit. Vanaf 41:10 gaat het over de RVO controles in de rubriek voorspellingen. En zeker voor Zoo Inside begrippen wordt daar een keer echt een statement gemaakt. Hulde aan Mark die zich duidelijk uitlaat over BestZoo. Zo citeer ik: 'dat zo'n tuin in Nederland nog kan bestaan, dat is echt, echt van der zotten!'.
Luipaarden Olmen en Monde Sauvage bv.
Maar dit kan echt niet.
Maar laat me duidelijk zijn, in dit park is dringend een nieuwe frisse wind nodig en vooral veel geld. Maar hier is echt iets van te maken.
Maar zo slecht als sommige het hier en op YouTube afschilderen vind ik het nu ook niet.
Heb al erger gezien de laatste jaren, en daar waren Eaza tuinen bij.
Maar ik ga me verder niet meer in de discussie moeten.