Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen
Wat ik mij dan afvraag, en wie weet kan een van jullie daar antwoord op geven, is of de inkomsten van de Duitse parken dan zoveel hoger is dan de Nederlandse parken door de subisidies. Uiteindelijk zou ik denken dat juist die duurdere entreekaartjes en het fors betalen voor parkeren een heel eind moeten compenseren voor het ontbreken aan subisidies.
Overigens doel ik met transparantie over bezoekers meenemen in de toekomst plannen. Niet over de uitvoering van projecten. Overigens vind ik ook daarvan dat de making of video's wel heel erg achter de feiten aanlopen. Ook op gebied van communicatie & social media kunnen er nog mooie stappen gemaakt worden. Goed terug naar waar het over ging. De teleurstelling als plannen anders uitpakken wordt genoemd. Ik denk juist dat die aankondigingen van projecten alleen voor mensen zoals ons interessant is en niet voor de doorsnee bezoeker. Als er dan een keer een verblijf/soort geschrapt wordt of een project toch anders vorm krijgt en ik denk dat het voor ons juist leuker is om het er gewoon over te hebben en de ontwikkelingen te volgen op een forum als deze dan dat het daadwerkelijk voor teleurstelling zorgt.
Ik zie de aankondiging van projecten dus als een extraatje voor de dierentuin fanaten en we weten allemaal dat projecten anders kunnen lopen.
Overigens doel ik met transparantie over bezoekers meenemen in de toekomst plannen. Niet over de uitvoering van projecten. Overigens vind ik ook daarvan dat de making of video's wel heel erg achter de feiten aanlopen. Ook op gebied van communicatie & social media kunnen er nog mooie stappen gemaakt worden. Goed terug naar waar het over ging. De teleurstelling als plannen anders uitpakken wordt genoemd. Ik denk juist dat die aankondigingen van projecten alleen voor mensen zoals ons interessant is en niet voor de doorsnee bezoeker. Als er dan een keer een verblijf/soort geschrapt wordt of een project toch anders vorm krijgt en ik denk dat het voor ons juist leuker is om het er gewoon over te hebben en de ontwikkelingen te volgen op een forum als deze dan dat het daadwerkelijk voor teleurstelling zorgt.
Ik zie de aankondiging van projecten dus als een extraatje voor de dierentuin fanaten en we weten allemaal dat projecten anders kunnen lopen.
- daniel1109
- Laafsekikkertje (VU)
Ik denk dat de inkomsten juist een stuk lager zullen zijn doordat ze eigendom van de stad zijn. Keulen betaald bijvoorbeeld veel van de projecten uit de diverse trust fondsen die ze hebben. Vorig jaar hebben ze nog 23 miljoen euro gekregen van een weduwe van een holocaust overlevenaar. Daar tegenover staat dat ze in 2019 een omzet hadden van slechts 19 miljoen euro. Diergaarde Blijdorp zit met vergelijkbare aantallen bezoekers tussen de 30 en 32 miljoen euro.Boots schreef: ↑12 aug 2024, 08:34Wat ik mij dan afvraag, en wie weet kan een van jullie daar antwoord op geven, is of de inkomsten van de Duitse parken dan zoveel hoger is dan de Nederlandse parken door de subisidies. Uiteindelijk zou ik denken dat juist die duurdere entreekaartjes en het fors betalen voor parkeren een heel eind moeten compenseren voor het ontbreken aan subisidies.
Nederlandse dierentuinen moeten projecten dus ook (deels) meenemen in de omzet, waarbij het dus bij veel Duitse dierentuinen daar compleet buiten staat.
-
- Laafsekikker (EN)
- Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen
Dat wilde ik ook net posten: de inkomsten van Nederlandse dierentuinen liggen gemiddeld wel een stuk hoger de Duitse tuinen, maar ze hebben ook veel meer (investerings)kosten te dekken zonder hulp van buitenaf.daniel1109 schreef: ↑12 aug 2024, 09:14Ik denk dat de inkomsten juist een stuk lager zullen zijn doordat ze eigendom van de stad zijn. Keulen betaald bijvoorbeeld veel van de projecten uit de diverse trust fondsen die ze hebben. Vorig jaar hebben ze nog 23 miljoen euro gekregen van een weduwe van een holocaust overlevenaar. Daar tegenover staat dat ze in 2019 een omzet hadden van slechts 19 miljoen euro. Diergaarde Blijdorp zit met vergelijkbare aantallen bezoekers tussen de 30 en 32 miljoen euro.Boots schreef: ↑12 aug 2024, 08:34Wat ik mij dan afvraag, en wie weet kan een van jullie daar antwoord op geven, is of de inkomsten van de Duitse parken dan zoveel hoger is dan de Nederlandse parken door de subisidies. Uiteindelijk zou ik denken dat juist die duurdere entreekaartjes en het fors betalen voor parkeren een heel eind moeten compenseren voor het ontbreken aan subisidies.
Nederlandse dierentuinen moeten projecten dus ook (deels) meenemen in de omzet, waarbij het dus bij veel Duitse dierentuinen daar compleet buiten staat.
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Schönbrunn
Daarnaast hebben NL tuinen ook veel meer inkomsten uit restaurants en winkels. Die worden in Duitsland vaak verpacht en zijn in veel gevallen een stuk minder professioneel dan in NL. Dus dat kost NL tuinen ook meer, maar levert netto meer op
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: de BBB's
Ik zou de impact van de corona jaren niet onderschatten, vele zoos dempen met de inkomsten van nu nog de verliezen van toen.
Dat er momenteel maar weinig grote projecten lopen in veel dierentuinen, is m.i. daar een rechtstreeks gevolg van. Anderzijds tel ik in de Benelux alleen toch al : de tropische serre in PD, het jubileumcomplex in Antwerpen, de olifantencrossings in Blijdorp en het nieuwe project in Burgers (valt nog af te wachten hoe omvangrijk dit zal worden).
Daarnaast is er de algemene tendens om te focussen op ABC en/of aaibare soorten. Ik kan mij daar wel in vinden, al betreur ik dat er bij die megaprojecten maar weinig, en dat is al van voor de corona-crisis, aandacht is voor kleinere soorten. Het bonobocomplex in PL is daar een betreurenswaardig voorbeeld van, terwijl Blijdorp bij zijn olifanten toch ook nevenprojecten voorziet voor bv. primaten.
Dat Nederland duurder is dan Duitsland heeft met diverse factoren te maken. Iedereen die al eens op reis is geweest in Duitsland ziet duidelijk het verschil in logement, eten en drinken, en toegangskaartjes. Dat België op zijn beurt tegenover NL nog duurder is, zal voor een deel te maken hebben met onze loonindexering: die heeft itt de omringende landen meteen effect in de prijzen. De meerinkomsten van de Belgische en NL dierentuinen tegenover de Duitse, betekent nog niet meteen dat er ook grote budgetten beschikbaar zijn.
Dat er momenteel maar weinig grote projecten lopen in veel dierentuinen, is m.i. daar een rechtstreeks gevolg van. Anderzijds tel ik in de Benelux alleen toch al : de tropische serre in PD, het jubileumcomplex in Antwerpen, de olifantencrossings in Blijdorp en het nieuwe project in Burgers (valt nog af te wachten hoe omvangrijk dit zal worden).
Daarnaast is er de algemene tendens om te focussen op ABC en/of aaibare soorten. Ik kan mij daar wel in vinden, al betreur ik dat er bij die megaprojecten maar weinig, en dat is al van voor de corona-crisis, aandacht is voor kleinere soorten. Het bonobocomplex in PL is daar een betreurenswaardig voorbeeld van, terwijl Blijdorp bij zijn olifanten toch ook nevenprojecten voorziet voor bv. primaten.
Dat Nederland duurder is dan Duitsland heeft met diverse factoren te maken. Iedereen die al eens op reis is geweest in Duitsland ziet duidelijk het verschil in logement, eten en drinken, en toegangskaartjes. Dat België op zijn beurt tegenover NL nog duurder is, zal voor een deel te maken hebben met onze loonindexering: die heeft itt de omringende landen meteen effect in de prijzen. De meerinkomsten van de Belgische en NL dierentuinen tegenover de Duitse, betekent nog niet meteen dat er ook grote budgetten beschikbaar zijn.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
- Contacteer:
Vergeet ook niet dat het "investeringsgeweld" van Pairi Daiza de Belgische tuinen een beetje dwingt om mee te gaan, een sentiment dat wellicht nabij de landsgrenzen al snel stopt. 
Maar ook ik had meerdere jaren diverse Nederlandse abonnementen, en heb dat de laatste jaren sterk teruggeschroefd tot (afwisselend qua park) ééntje waarbij ik probeer te shoppen naar de bijhorende voordelen. Momenteel bijvoorbeeld Dierenrijk/ Eindhoven in mijn geval. Waar tien jaar geleden de Nederlandse tuinen inderdaad spannender leken, en continue aan het evolueren waren, kan ik me wel vinden in een betoog dat min of meer neerkomt op een stilstand of toch teleurstellende snelheid. Al zijn er nog altijd grote uitzonderingen binnen het NVD-landschap daarin.
Bij ons is toch ook de regeldrang, strakker rookverbod, een vage taks op potjes mayonaise, taks op een koffiebeker, soms nog het reserveren, het personeelstekort dat desondanks reservaties soms schrijnend is, veelal kinderen/ jongeren in de horeca zonder enige ervaring... Dat vormt in het post-covid tijdperk toch ook stilletjes een onzichtbare drempel in Nederland. Om een of andere reden speelt dat in België, Frankrijk of Duitsland toch opvallend minder dan in Nederland, en dat zet op bepaalde momenten toch de toon op je dagje ontspanning. Op zich lijkt het overdreven als je het rationeel gaat bekijken., maar het is een gevoel, een sentiment. En dat speelt toch mee vrees ik.

Maar ook ik had meerdere jaren diverse Nederlandse abonnementen, en heb dat de laatste jaren sterk teruggeschroefd tot (afwisselend qua park) ééntje waarbij ik probeer te shoppen naar de bijhorende voordelen. Momenteel bijvoorbeeld Dierenrijk/ Eindhoven in mijn geval. Waar tien jaar geleden de Nederlandse tuinen inderdaad spannender leken, en continue aan het evolueren waren, kan ik me wel vinden in een betoog dat min of meer neerkomt op een stilstand of toch teleurstellende snelheid. Al zijn er nog altijd grote uitzonderingen binnen het NVD-landschap daarin.
Bij ons is toch ook de regeldrang, strakker rookverbod, een vage taks op potjes mayonaise, taks op een koffiebeker, soms nog het reserveren, het personeelstekort dat desondanks reservaties soms schrijnend is, veelal kinderen/ jongeren in de horeca zonder enige ervaring... Dat vormt in het post-covid tijdperk toch ook stilletjes een onzichtbare drempel in Nederland. Om een of andere reden speelt dat in België, Frankrijk of Duitsland toch opvallend minder dan in Nederland, en dat zet op bepaalde momenten toch de toon op je dagje ontspanning. Op zich lijkt het overdreven als je het rationeel gaat bekijken., maar het is een gevoel, een sentiment. En dat speelt toch mee vrees ik.
Steeds weer onderweg enzo(o)!
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: CNME
Welke parken vragen dan parkeergeld per keer?
NL 50/59 BE 9/37
- daniel1109
- Laafsekikkertje (VU)
Diergaarde Blijdorp, Ouwehands, Artis, Beekse Bergen, GaiaZoo, Eindhoven Zoo, Overloon, Aquazoo leeuwarden
-
- Laafsekikker (EN)
- Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen
Al bieden al deze parken wel een of andere kortingsformule op het parkeren voor de abonnementhouders aan.daniel1109 schreef: ↑12 aug 2024, 20:18Diergaarde Blijdorp, Ouwehands, Artis, Beekse Bergen, GaiaZoo, Eindhoven Zoo, Overloon, Aquazoo leeuwarden
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Aqua Zoo
Aqua Zoo pacht het parkeerterrein van de gemeente. Per geparkeerde auto draagt het park een bedrag af.Dus hoe kijken jullie aan tegen het nemen van een abonnement op een van de NVD tuinen? Waarom is dat volgens jullie wel de moeite waard?
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: CNME
Met betrekking tot de vraagstelling. Ik heb zelf lang een abonnement gehad in Amersfoort omdat het simpelweg het dichtste bij mijn huis is. De enige andere zoo was het aquarium in Oostende omdat ik daar op vakantie dan onbeperkt naar binnen kon lopen.
Ik zal nooit overwegen om een abonnement te kopen op een park dat ver reizen is.
Wat betreft het betalen voor het parkeren elke keer dat je er bent, dat is natuurlijk belachelijk.
Voor stadstuinen kan ik er nog inkomen maar verder bizar ongastvrij.
Ik zal nooit overwegen om een abonnement te kopen op een park dat ver reizen is.
Wat betreft het betalen voor het parkeren elke keer dat je er bent, dat is natuurlijk belachelijk.
Voor stadstuinen kan ik er nog inkomen maar verder bizar ongastvrij.
NL 50/59 BE 9/37
-
- Laafsekikkertje (VU)
Naar aanleiding van het gesprek dat ik op gang heb gebracht, wilde ik toch eens de feiten op een rij zetten. Ik denk ook leuk om terug te lezen over een aantal jaar om te kijken hoe het dierentuin landschap zich ontwikkeld heeft.
Bij de extra's heb ik alleen de maximale korting bij andere parken genoemd. Welke parken dat zijn verschilt en kan heel erg uitmaken. Ook extra's als korting op horeca of souvenirs of het meebrengen van iemand heb ik weggelaten in het overzicht.
Artis
Jaarabonnement 2024
Alles ARTIS / ARTIS-Park (alleen de dierentuin)
3 t/m 17 jaar €80,00 / €65,00
18 + €103,00 / €88,00
Parkeren voor €13,50 i.p.v. €16,00 per dag
Extra's: Als ARTIS-lid ga je twee keer gratis naar ZOO Antwerpen of Planckendael en met maximaal 50% korting naar andere dierentuinen.
Apenheul
Seizoenkaart 2024
3 t/m 12 jaar: €35,95
13 jaar en ouder: €39,95
Parkeren op gemeente parkeerplaats €10,50 per dag en dus ook per keer
Extra's: kortingsbonnen bij partnerparken tot 50% korting
Avifauna
Jaarabonnement 2024
3 jaar en ouder: €46,00
Parkeerabonnement €12,50
Extra's: 1 x gratis entree bij Julianatoren en zwembad De Thermen2 en tot 50% korting bij andere parken
Aquazoo
Jaarabonnement 2024
3 jaar en ouder: €49,00
Parkeerabonnement €22,50 of €5 los
Extra's: Tot 50% korting bij andere parken
Beekse Bergen
Jaarabonnement 2024
3 jaar en ouder: €71,50
Voor € 72,50 heb je een dubbelabonnement inclusief Eindhoven Zoo
Parkeren €5 per keer
Burgers Zoo
Jaarabonnement 2024
3 t/m 12 jaar: €68,00
13 jaar en ouder: €75,00
Parkeerabonnement €20,00
Extra's: korting bij dierenparken tot 50%
Dierenpark Amersfoort
Jaarabonnement 2024
3 t/m 12 jaar: €63,00
13 jaar en ouder: €70,00
Parkeerabonnement €32,00
Extra's: voordeelflyer met kortingen tot 40%
Diergaarde Blijdorp
Jaarabonnement 2024
Volwassene € 99 (in een keer betalen € 90)
Volwassene met max. 5 kinderen € 192 (in een keer betalen € 174)
2 volwassenen met max 5 kinderen € 264 (in een keer betalen € 240)
€ 3,50 korting op parkeerkaarten. Koop je vijf parkeerkaarten tegelijk? Dan betaal je € 5,50 per stuk en dus € 27,50 in totaal.
Extra's: korting bij andere parken tot 50%
Gratis toegang bij: Antwerpen Zoo / Planckendael (2x per jaar), Colchester Zoo, Edinburgh Zoo en Marwell Zoo (1x per jaar)
Eindhoven Zoo
Jaarabonnement 2024
3 jaar en ouder: €57,50
Voor € 72,50 heb je een dubbelabonnement inclusief ZooParc Overloon
Parkeren €5 per keer
Gaia Zoo
Jaarabonnement 2024
3 t/m 9 jaar: 53,50
Vanaf 10 jaar: 63,50
Parkeren €6 per keer of een 10 ritten kaart van €4 per keer
Wildlands
Jaarabonnement 2024 Per maand Per jaar
Kinderen (3 - 17 jaar) € 4,25 € 44,50
Volwassenen € 6,50 € 69,50**
Parkeren Q-park €9,50 online per dag en dus ook per keer
Extra's: Tot 30% korting bij andere parken
Bijzondere opmerking: Lever je entreeticket na afloop van je bezoek in en ontvang, bij aanschaf van een WILDLANDS-pas, een voucher t.w.v. €20,-. Deze voucher kun je in WILDLANDS besteden bij de restaurants en souvenirshops.
Krijg je dan naast een korting van je dagkaart op je abonnement nog eens €20,- 'cadeau'?
ZooParc Overloon
Jaarabonnement 2024
3 jaar en ouder: €52,50
Parkeren €5 per keer
Wat ik dan toch even moeten noemen is dat de Belgische vrienden een abonnement aanbieden op Zoo Antwerpen en Planckendael voor €99 (studenten tot 25 jaar zelfs €50) met 2x gratis toegang tot Artis en 2x gratis toegang tot Blijdorp en nog leuke kortingen op andere parken. Wat mij betreft is er dan al een duidelijke winnaar in dit rijtje.
Bij de extra's heb ik alleen de maximale korting bij andere parken genoemd. Welke parken dat zijn verschilt en kan heel erg uitmaken. Ook extra's als korting op horeca of souvenirs of het meebrengen van iemand heb ik weggelaten in het overzicht.
Artis
Jaarabonnement 2024
Alles ARTIS / ARTIS-Park (alleen de dierentuin)
3 t/m 17 jaar €80,00 / €65,00
18 + €103,00 / €88,00
Parkeren voor €13,50 i.p.v. €16,00 per dag
Extra's: Als ARTIS-lid ga je twee keer gratis naar ZOO Antwerpen of Planckendael en met maximaal 50% korting naar andere dierentuinen.
Apenheul
Seizoenkaart 2024
3 t/m 12 jaar: €35,95
13 jaar en ouder: €39,95
Parkeren op gemeente parkeerplaats €10,50 per dag en dus ook per keer
Extra's: kortingsbonnen bij partnerparken tot 50% korting
Avifauna
Jaarabonnement 2024
3 jaar en ouder: €46,00
Parkeerabonnement €12,50
Extra's: 1 x gratis entree bij Julianatoren en zwembad De Thermen2 en tot 50% korting bij andere parken
Aquazoo
Jaarabonnement 2024
3 jaar en ouder: €49,00
Parkeerabonnement €22,50 of €5 los
Beekse Bergen
Jaarabonnement 2024
3 jaar en ouder: €71,50
Parkeren €5 per keer
Burgers Zoo
Jaarabonnement 2024
3 t/m 12 jaar: €68,00
13 jaar en ouder: €75,00
Parkeerabonnement €20,00
Extra's: korting bij dierenparken tot 50%
Dierenpark Amersfoort
Jaarabonnement 2024
3 t/m 12 jaar: €63,00
13 jaar en ouder: €70,00
Parkeerabonnement €32,00
Extra's: voordeelflyer met kortingen tot 40%
Diergaarde Blijdorp
Jaarabonnement 2024
Volwassene € 99 (in een keer betalen € 90)
Volwassene met max. 5 kinderen € 192 (in een keer betalen € 174)
2 volwassenen met max 5 kinderen € 264 (in een keer betalen € 240)
€ 3,50 korting op parkeerkaarten. Koop je vijf parkeerkaarten tegelijk? Dan betaal je € 5,50 per stuk en dus € 27,50 in totaal.
Extra's: korting bij andere parken tot 50%
Gratis toegang bij: Antwerpen Zoo / Planckendael (2x per jaar), Colchester Zoo, Edinburgh Zoo en Marwell Zoo (1x per jaar)
Eindhoven Zoo
Jaarabonnement 2024
3 jaar en ouder: €57,50
Voor € 72,50 heb je een dubbelabonnement inclusief ZooParc Overloon
Parkeren €5 per keer
Gaia Zoo
Jaarabonnement 2024
3 t/m 9 jaar: 53,50
Vanaf 10 jaar: 63,50
Parkeren €6 per keer of een 10 ritten kaart van €4 per keer
Wildlands
Jaarabonnement 2024 Per maand Per jaar
Kinderen (3 - 17 jaar) € 4,25 € 44,50
Volwassenen € 6,50 € 69,50**
Parkeren Q-park €9,50 online per dag en dus ook per keer
Extra's: Tot 30% korting bij andere parken
Bijzondere opmerking: Lever je entreeticket na afloop van je bezoek in en ontvang, bij aanschaf van een WILDLANDS-pas, een voucher t.w.v. €20,-. Deze voucher kun je in WILDLANDS besteden bij de restaurants en souvenirshops.
Krijg je dan naast een korting van je dagkaart op je abonnement nog eens €20,- 'cadeau'?
ZooParc Overloon
Jaarabonnement 2024
3 jaar en ouder: €52,50
Parkeren €5 per keer
Wat ik dan toch even moeten noemen is dat de Belgische vrienden een abonnement aanbieden op Zoo Antwerpen en Planckendael voor €99 (studenten tot 25 jaar zelfs €50) met 2x gratis toegang tot Artis en 2x gratis toegang tot Blijdorp en nog leuke kortingen op andere parken. Wat mij betreft is er dan al een duidelijke winnaar in dit rijtje.
Laatst gewijzigd door Boots op 13 aug 2024, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands
Wildlands heeft geen eigen parkeerterrein en de Q-park is dan ook niet de enige optie om te parkeren. Daardoor is het wel wat lastig te vergelijken met andere parkeren. Bij de Q-park betaal je na een half uur al het volle dagtarief, terwijl je bij de gemeentelijke parkeerplaats 1,80 betaald per 55 minuten. Bij de gemeente loopt het gedurende de dag op en betaal je voor hoelang je er staat en betaal je pas het dagtarief van 10,30 als je in minuten daar daadwerkelijk aan komt. Dat is pas na zo'n 5,5 uur, als abonnee kom ik daar bijna nooit aan (al is het aantal keer dat ik met de auto kom ook op 1 hand te tellen, leve het OV). Overigens parkeert ook een groot deel van de abonnees die met de auto komt ook op een parkeerplaats op 10 minuten lopen waar je helemaal niets hoeft te betalen

- rick04
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: The Living Coast
Mijn abonnement op Diergaarde Blijdorp in 2023 (toen nog €83 dacht ik) heeft me uiteindelijk ruim €200 bespaard met bezoeken aan andere parken als Artis, Antwerpen, Overloon, Apenheul, etc. + nog is 25 bezoeken aan de diergaarde zelf. Persoonlijk vind ik dat best goed te doen.
Sidenote is wel dat ik een studentenov heb waarmee ik gratis het hele land doorreis, dus geen parkeerkosten.
Ook al is het nu €90, zal ik het blijven doen. Blijdorp is op een kwartiertje bij mijn school vandaan, een half uurtje bij huis vandaan. Daarnaast is het ideaal met bezoeken aan andere grote parken voor de korting. Mijns insziens de goedkoopste manier zo.
Sidenote is wel dat ik een studentenov heb waarmee ik gratis het hele land doorreis, dus geen parkeerkosten.
Ook al is het nu €90, zal ik het blijven doen. Blijdorp is op een kwartiertje bij mijn school vandaan, een half uurtje bij huis vandaan. Daarnaast is het ideaal met bezoeken aan andere grote parken voor de korting. Mijns insziens de goedkoopste manier zo.
You can find me in the zoo 

- daniel1109
- Laafsekikkertje (VU)
Benoem dan ook wel even dat je voor Antwerpen en Planckendael voor €32 een parkeer abonnement voor Planckendael moet kopen. Antwerpen geen eigen parkeerplaats heeft, en je in de omliggende parkeergarages al snel €3 per uur betaalt met een max. van €22 - €28 per dag.Boots schreef: ↑13 aug 2024, 20:36Wat ik dan toch even moeten noemen is dat de Belgische vrienden een abonnement aanbieden op Zoo Antwerpen en Planckendael voor €99 (studenten tot 25 jaar zelfs €50) met 2x gratis toegang tot Artis en 2x gratis toegang tot Blijdorp en nog leuke kortingen op andere parken. Wat mij betreft is er dan al een duidelijke winnaar in dit rijtje.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Ik maak inderdaad gebruik van dezelfde gratis parkeetplaats, maar de parkeerplaats van Q-park is toch wel de parking die wat mij betreft bij de tuin hoort. Vandaar dat die in mijn overzicht staat. Bij meer tuinen is er een gratis alternatief als je het niet erg vindt een stukje te wandelen.Joost schreef: ↑13 aug 2024, 21:20Wildlands heeft geen eigen parkeerterrein en de Q-park is dan ook niet de enige optie om te parkeren. Daardoor is het wel wat lastig te vergelijken met andere parkeren. Bij de Q-park betaal je na een half uur al het volle dagtarief, terwijl je bij de gemeentelijke parkeerplaats 1,80 betaald per 55 minuten. Bij de gemeente loopt het gedurende de dag op en betaal je voor hoelang je er staat en betaal je pas het dagtarief van 10,30 als je in minuten daar daadwerkelijk aan komt. Dat is pas na zo'n 5,5 uur, als abonnee kom ik daar bijna nooit aan (al is het aantal keer dat ik met de auto kom ook op 1 hand te tellen, leve het OV). Overigens parkeert ook een groot deel van de abonnees die met de auto komt ook op een parkeerplaats op 10 minuten lopen waar je helemaal niets hoeft te betalen![]()
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
- Contacteer:
Sommige kinder- en volwassenprijzen zijn gewisseld lijkt me, maar wel een mooie vergelijking zo!
Steeds weer onderweg enzo(o)!
-
- Laafsekikkertje (VU)
Dan heb je inderdaad een goede zet gedaan met abonnement. Als Blijdorp vlak bij je school is, is dat sowieso ideaal om af en toe een flits bezoekje te doen.rick04 schreef: ↑13 aug 2024, 21:21Mijn abonnement op Diergaarde Blijdorp in 2023 (toen nog €83 dacht ik) heeft me uiteindelijk ruim €200 bespaard met bezoeken aan andere parken als Artis, Antwerpen, Overloon, Apenheul, etc. + nog is 25 bezoeken aan de diergaarde zelf. Persoonlijk vind ik dat best goed te doen.
Toen ik nog een studentenov had, heb ik daar ook maximaal gebruik van gemaakt. Van Gaia, naar Aquazoo, naar hoenderdael, ik heb er heel het land mee doorgereisd. Absoluut de moeite waard (wel je diploma halen natuurlijk!)
-
- Laafsekikkertje (VU)
Even uitgaande van 2 bezoekjes aan elk antwerpen, planckendael, artis en blijdorp dan heb je toch al een leuke deal. Daarom laat ik het parkeerabonnement van Planckendael even buiten beschouwing. Die heb je niet nodig voor 2 bezoeken.daniel1109 schreef: ↑13 aug 2024, 21:32Benoem dan ook wel even dat je voor Antwerpen en Planckendael voor €32 een parkeer abonnement voor Planckendael moet kopen. Antwerpen geen eigen parkeerplaats heeft, en je in de omliggende parkeergarages al snel €3 per uur betaalt met een max. van €22 - €28 per dag.Boots schreef: ↑13 aug 2024, 20:36Wat ik dan toch even moeten noemen is dat de Belgische vrienden een abonnement aanbieden op Zoo Antwerpen en Planckendael voor €99 (studenten tot 25 jaar zelfs €50) met 2x gratis toegang tot Artis en 2x gratis toegang tot Blijdorp en nog leuke kortingen op andere parken. Wat mij betreft is er dan al een duidelijke winnaar in dit rijtje.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Dank voor het aangeven. Ik heb ze op de goede plek gezet.Gorilla Gust schreef: ↑13 aug 2024, 21:39Sommige kinder- en volwassenprijzen zijn gewisseld lijkt me, maar wel een mooie vergelijking zo!