Combinatie-verblijven in zoo's.
Re: Combinatie-verblijven in zoo's.
Ik dacht zelf aan een combinatie met brilberen of laaglandtapirs, lijkt me opzich wel te lukken?

- Mr. Gharial
- Laafsekikker (EN) 
- Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo
Lijkt mij toch echt een te groot risico. Met Kleinklauwottertjes lukken deze mixen op meerdere plekken, maar reuzenotters zijn toch echt te gevaarlijk voor medebewoners
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!
						- 
				Apenarend
- Laafsekikker (EW) 
- Favoriete dierentuin: de BBB's
Lijkt mij ook.Mr. Gharial schreef: ↑02 jul 2024, 14:40Lijkt mij toch echt een te groot risico. Met Kleinklauwottertjes lukken deze mixen op meerdere plekken, maar reuzenotters zijn toch echt te gevaarlijk voor medebewoners
Voor de jongen van brilberen en tapirs zijn ze ronduit gevaarlijk. Bovendien leven reuzenotters meer op het land dan kleinklauwotters, zodat ze ook daar concurrenten zijn. En tapirs zijn ook veelvuldige zwemmers.
En zelfs kleinklauwotters kunnen al veel grotere soorten pesten en wegjagen, dat is zeker het geval voor reuzenrivierotters.
De enige ottersoorten die echt passen in een gemeenschapsverblijf zijn vlekkenhalsotters.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com
						Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR) 
- Favoriete dierentuin: Meerdere
Zoo Zürich had voor hun nieuwe Pantanal volière ook plannen om reuzenotters te combineren met Zuid-Amerikaanse tapirs en reuzenmiereneters. De otters zijn echter uit het plan geschrapt.
- 
				Jarne
- Laafsekikker (EN) 
- Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Idd, kleinklauwotters hebben al heel wat dode primaten veroorzaakt en zelfs de neushoorns in bazel zijn niet veilig (ongeprovoceerde beten in de staart zijn al waargenomen)Apenarend schreef: ↑02 jul 2024, 14:51Lijkt mij ook.Mr. Gharial schreef: ↑02 jul 2024, 14:40Lijkt mij toch echt een te groot risico. Met Kleinklauwottertjes lukken deze mixen op meerdere plekken, maar reuzenotters zijn toch echt te gevaarlijk voor medebewoners
Voor de jongen van brilberen en tapirs zijn ze ronduit gevaarlijk. Bovendien leven reuzenotters meer op het land dan kleinklauwotters, zodat ze ook daar concurrenten zijn. En tapirs zijn ook veelvuldige zwemmers.
En zelfs kleinklauwotters kunnen al veel grotere soorten pesten en wegjagen, dat is zeker het geval voor reuzenrivierotters.
De enige ottersoorten die echt passen in een gemeenschapsverblijf zijn vlekkenhalsotters.
- 
				Limburg vooruit
- Laafsekikker (EW) 
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Ik heb eens ergens een stevige schermutseling gezien tussen een kleinklauwotter en een orang.Jarne schreef: ↑02 jul 2024, 17:36Idd, kleinklauwotters hebben al heel wat dode primaten veroorzaakt en zelfs de neushoorns in bazel zijn niet veilig (ongeprovoceerde beten in de staart zijn al waargenomen)Apenarend schreef: ↑02 jul 2024, 14:51Lijkt mij ook.Mr. Gharial schreef: ↑02 jul 2024, 14:40Lijkt mij toch echt een te groot risico. Met Kleinklauwottertjes lukken deze mixen op meerdere plekken, maar reuzenotters zijn toch echt te gevaarlijk voor medebewoners
Weet wel niet meer in welke tuin, ik weet sindsdien wel hoe een otter klinkt als ze hem tussen hebben

Wie achter mijn rug praat staat op de ideale plaats om mijn gat te kussen.