Vragen aan andere forumleden.
- Renegade
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
- Contacteer:
Re: Vragen aan andere forumleden.
Ik heb een vraag in verband met Naturzoo Rheine. Hoeveel uur moet je ongeveer uittrekken om deze tuin goed te zien en foto's te maken?
Deze tuin staat op onze lijst voor onze Duitsland trip later deze maand, en ik vraag me af of deze tuin eventueel een optie zou zijn voor de eerste dag, waar een (groot) deel van de voormiddag zal wegvallen doordat we een groot stuk moeten rijden.
Deze tuin staat op onze lijst voor onze Duitsland trip later deze maand, en ik vraag me af of deze tuin eventueel een optie zou zijn voor de eerste dag, waar een (groot) deel van de voormiddag zal wegvallen doordat we een groot stuk moeten rijden.
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
- Contacteer:
Dus je hebt een halve dag? Dat lijkt me daar wel voldoende. In mijn beleving is dit een tuin waar we steeds een goede drie uur blijven, maximaal vier als we het rustig aan doen.
De plattegrond geeft misschien ook al een indicatie voor je, ik neem aan dat dit je eerste bezoek wordt aan deze tuin?
https://www.naturzoo.de/naturzoo/rundgang
De plattegrond geeft misschien ook al een indicatie voor je, ik neem aan dat dit je eerste bezoek wordt aan deze tuin?
https://www.naturzoo.de/naturzoo/rundgang
Steeds weer onderweg enzo(o)!
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: de BBB's
Een halve dag volstaat ruimschoots, de zoo is niet zo groot (13 ha) en heeft eigenlijk geen tijdsintensieve klassieke zoo gebouwen (bv. reptielenhuis), en als die er zijn (Vogelhuis) gaat het maar om enkele soorten. Er zijn enkele doorloopvolières en een paar bezoekbare gebouwen die niet veel meer zijn dan de nachtverblijven van de dieren die je buiten ziet. Een aantal reptielen zitten in de Zooschule, maar ik weet niet meer of die vrij te bezoeken was.
Ideale stop op een doorreisdag en ik sluit me aan bij de tijdsindicatie van GG; tenzij je overal lang blijft stilaan om de perfecte foto te maken, volstaan 3 uren.
Ideale stop op een doorreisdag en ik sluit me aan bij de tijdsindicatie van GG; tenzij je overal lang blijft stilaan om de perfecte foto te maken, volstaan 3 uren.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com
- rick04
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: The Living Coast
Als je in de Rivierahal staat in Blijdorp met je rug naar de gelada's dan heb je links achterin de toiletten zitten in die hoek, daarachter zie je nog wat planten en contouren van iets wat op een (oud) verblijf lijkt. Weet iemand wat daar vroeger heeft gezeten?
You can find me in the zoo 

Dat waren de krokodillenverblijven. De toiletten zijn er letterlijk ingezet nadat de krokodillenrivier geopend was. Ik kan mij daar ook nog een matamata/bijtschildpad herinneren
-
- Laafsekikker dikkopje (LC)
- Favoriete dierentuin: Tiergarten Berlin, Vogelpark Walsrode
- Contacteer:
Was dat daar niet Alligatorschildpad in de hoek?
-
- Laafsekikker dikkopje (LC)
- Favoriete dierentuin: Tiergarten Berlin, Vogelpark Walsrode
- Contacteer:
Was dat daar niet Alligatorschildpad in de hoek?
Er hebben daar ook vogels bij gezeten. Ik weet in ieder geval Gestreepte Muisvogels.
Er hebben daar ook vogels bij gezeten. Ik weet in ieder geval Gestreepte Muisvogels.
- daniel1109
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Hier zaten vroeger de pantserkrokodillen (Hakuna en Matata) in het een van de middelste verblijven, Amerikaanse alligators in de andere, dwergkaaimannen in het meest rechtse verblijf en in het linkerverblijf hebben daar landschilpadden gezeten nadat deze voor de brilkaaiman niet meer voldeed. Al praat ik wel over eind jaren '90 dat dit zo was.
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Tierpark Berlijn
Ik ga binnenkort een bezoekje brengen aan Zooparc de Beauval en Doué de la Fontaine, ik vroeg me af waar dat de meesten overnacht hebben die deze route hebben genomen.
Extra vraagje: Kun je op 1 dag alles zien in Beauval als je van 9 uur tot half 8 blijft met de vogelshow?
Extra vraagje: Kun je op 1 dag alles zien in Beauval als je van 9 uur tot half 8 blijft met de vogelshow?
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Vlakbij Beauval is een zalige b&b La Menagerie. Echt een aanrader, op 7 km van Beauval dacht ik.
Het was voor ons in 2017 al stevig werken om Beauval in 1 dag gezien te hebben, nu met de nieuwe kas erbij lijkt het mij onmogelijk.
Het was voor ons in 2017 al stevig werken om Beauval in 1 dag gezien te hebben, nu met de nieuwe kas erbij lijkt het mij onmogelijk.
en plots is alles relatief, maar ook nu blijven we ervoor gaan.
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
- Contacteer:
Voor Doué-la-Fontaine kan je het makkelijkste in de rand van Saumur voor een hotel zoeken. Een gebied met redelijk wat horeca ook, alsook een mooie stad op zichzelf. We deden er al meerdere hotels. Het park heeft ook enkele gites, maar die zijn pas aantrekkelijk bij langere periodes (en in grotere gezelschappen). Het hotel tegenover het park is vrij ouderwets. Voor Doué-la-Fontaine moet je circa een uur of vijf tellen, daar kan je op je gemakje genieten. Ook van de horeca... op drukke dagen kan een reservatie voor het restaurant aan het giraffen-terras wel lonen.
PS: je kan deze perfect combineren met het nabijgelegen 'Le Mystère des Faluns', ook een mooie en unieke (troglodyte grot) ervaring.
Beauval deden we twee jaar terug nog op 1 dag, dat is haalbaar als je er niet veel bij gaat reizen. Maar het is een lange dag. Zelf sloegen we toen wel de vogelshow over, zodat we echt vrijheid hadden in ons schema.
Het loont daar ook echt om niet te eten in de 'horeca-spits'. Mocht de b&b geen plaats hebben, dan heeft het park zelf ook meerdere hotels.
PS: je kan deze perfect combineren met het nabijgelegen 'Le Mystère des Faluns', ook een mooie en unieke (troglodyte grot) ervaring.
Beauval deden we twee jaar terug nog op 1 dag, dat is haalbaar als je er niet veel bij gaat reizen. Maar het is een lange dag. Zelf sloegen we toen wel de vogelshow over, zodat we echt vrijheid hadden in ons schema.
Het loont daar ook echt om niet te eten in de 'horeca-spits'. Mocht de b&b geen plaats hebben, dan heeft het park zelf ook meerdere hotels.
Steeds weer onderweg enzo(o)!
-
- Laafsekikkerdril (NE)
Bedankt allebei, ik heb alvast geboekt bij la Menagerie en ga hierbij 2 dagen naar Beauval. Ik was inderdaad ook van plan om ergens in de buurt van Saumur te boeken om Doué-la-Fontaine te bezoeken en de streek errond. Bedankt voor de suggestie van 'Le Mystère des Faluns', ik zal zeker eens een kijkje nemen.
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Schönbrunn
Beauval in 1 lange dag is nog te doen, zeker als je zo lang tijd hebt. Dat lukte mij 5 jaar geleden prima en toen kon ik de vogelshow 2x doen (wat niet hoeft, ze zijn tot op de letter hetzelfde) en de tropische kas en wat andere stukken ook. Wel is het zaak om dan wat te prioriteren door bijv. de tropische kas (zowel de grote als de kleine naast de ingang), Z-Amerikanase voliere en nijlpaardvoliere gelijk na opening en/of vlak voor sluitingstijd te doen, want het zal anders heel druk zijn...Pater-damiaanshert schreef: ↑09 jun 2025, 20:27Ik ga binnenkort een bezoekje brengen aan Zooparc de Beauval en Doué de la Fontaine, ik vroeg me af waar dat de meesten overnacht hebben die deze route hebben genomen.
In Doue heb ik me ook van 9 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds goed vermaakt. Je kan het ook in 5 uur goed zien, want groot is het niet. Maar vooral de volieres lonen om tenminste 2x in alle rust te ontdekken.
Qua accomodatie kan ik je niet helpen, of je moet kamperen

-
- Laafsekikkerdril (NE)
Weet je toevallig of de noordelijke ingang open is, eind augustus? Dit zou het makkelijker maken om de drukte te omzeilen en al een paar belangrijke plekken te zien zonder te veel volk.
Ik ga zeker mijn tijd nemen in de volières mede ook dankzij je reviews op zoochat.
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Hallo allemaal,
Wat een fantastisch forum is dit! Ik heb inmiddels al urenlang met veel plezier rondgelezen op de verschillende onderdelen.
Zelf bezoek ik zo’n 15 à 20 keer per jaar een dierentuin, het liefst telkens weer een andere. Wat me altijd erg interesseert, zijn de cijfers en gegevens over de dieren – bijvoorbeeld het aantal dieren per soort in de dierentuin.
Is er hier misschien een subforum of topic waar zulke informatie wordt gedeeld? Het kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien.
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
Met vriendelijke groet,
Wat een fantastisch forum is dit! Ik heb inmiddels al urenlang met veel plezier rondgelezen op de verschillende onderdelen.
Zelf bezoek ik zo’n 15 à 20 keer per jaar een dierentuin, het liefst telkens weer een andere. Wat me altijd erg interesseert, zijn de cijfers en gegevens over de dieren – bijvoorbeeld het aantal dieren per soort in de dierentuin.
Is er hier misschien een subforum of topic waar zulke informatie wordt gedeeld? Het kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien.
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
Met vriendelijke groet,
-
- Laafsekikkerdril (NE)
Er is denk ik geen specifiek forum voor (of iemand mag me corrigeren), maar ik zou zeker eens een kijkje nemen naar de website zootierliste die dit geweldig doet voor alle dierentuinen in Europa.
Bij de expert search kan je naar soorten zoeken per klasse bv en per dierentuin.
Bij de expert search kan je naar soorten zoeken per klasse bv en per dierentuin.
- Mr. Gharial
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo
Zootierliste.de zou ik inderdaad absoluut aanraden. Zelf ben ik er ook lid van en onze eigen Lintworm is volgens mij zelfs een moderator. Het hangt een beetje af van de diersoort hoe veel informatie er over te vinden is, want men weet natuurlijk meer over de individuele gorillas en neushoorns dan de vissen en reptielen.
De website is in het Engels verkrijgbaar, maar er zijn een paar functies die alleen op de Duitse versie van de website werken.
De website is in het Engels verkrijgbaar, maar er zijn een paar functies die alleen op de Duitse versie van de website werken.
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: de BBB's
Leve ZTL, een perfecte site voor zoo nerds. Al wordt het aantal exemplaren per soort daar ook niet altijd aangegeven (ik doe het bv. zelf ook niet bij het updaten).
Extinction is forever!
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Beekse Bergen
Hallo allemaal,
Ik ga morgen een dagje naar Planckendael en ben wel benieuwd hoe het zit met dat nieuwe stal voor de penseelzwijnen. Weet iemand toevallig hoe het er nu voorstaat?
Ik ga morgen een dagje naar Planckendael en ben wel benieuwd hoe het zit met dat nieuwe stal voor de penseelzwijnen. Weet iemand toevallig hoe het er nu voorstaat?