Voor de liefhebbers, een verder archief tot 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 of 2019 kan je ook nog terugvinden in ons archief op viewforum.php?f=113.
Het zijn natuurlijk maar cijfers van een aantal tuinen. Toch stemt het mij zeer positief dat alle cijfers een mooie toename laten zien. Welliswaar zijn het cijfers gecommuniceerd door de parken zelf, maar al om al ziet het er goed uit. En zeker, omdat de media vrijwel altijd negatief is over dierentuinen, ben ik blij dat toch meer mensen de weg naar de dierentuinen weten te vinden. Of gaan we zelf allemaal zoveel vaker
Nee hoor, ik hou een lijst bij van zo'n 400 tuinen in heel Europa met de laatste gekende bezoekersaantallen en het aantal soorten volgens zootierliste.
Kruipt al genoeg tijd in voor mij om daar de vorige cijfers ook nog allemaal bij te zetten en het voor mij overzichtelijk te houden.
Als een storm plots orkaan wordt zullen we hem ook weer verslaan.
Zouden er al ergens cijfers te vinden zijn van de Belgische tuinen? Ik ben bijvoorbeeld benieuwd om die van Pairi Daiza, Monde Sauvage, Zoo Antwerpen en Planckendael eens te zien.
Zouden er al ergens cijfers te vinden zijn van de Belgische tuinen? Ik ben bijvoorbeeld benieuwd om die van Pairi Daiza, Monde Sauvage, Zoo Antwerpen en Planckendael eens te zien.
Die zullen nog wel ergens verschijnen tussen nu en pakweg een maand. Meestal brengen de parken die zelf naar buiten in een persbericht of jaarverslag, of worden ze ergens in externe media vermeld. Al is niet elk park op dezelfde manier transparant over de de cijfers.
Zo, dat is wel een heel grote stijging. Is dat het effect van de resorts en de jonge olifantjes?
Ik denk het wel. Het Safarihotel is begin 2023 geopend dus dat geeft meer slaapcapaciteit (plus meer verschillende gasten omdat je nu ook voor 1 nachtje kan slapen.
Olifantenkalfjes trekken denk ik nog steeds veel publiek zeker als het nog iets bijzonders is als de eerste keer of zoals nu 3 tegelijk. Als je aan de lopende band kalfjes hebt zoals vroeger in Emmen dan zal het effect minder groot zijn vermoed ik...
Zo, dat is wel een heel grote stijging. Is dat het effect van de resorts en de jonge olifantjes?
Het lijkt mij vooral een gevolg van het extra tellen van alle hotel & resortgasten. Geen idee hoe ze die tellen. Maar bij zulke grote sprongen zet ik vraagtekens of het ook echte bezoeken zijn of dat ze alle dagen dat een gast in het hotel/resort was ook tellen als losse bezoeken (onafhankelijk van of ze ook het park in zijn geweest).