Verzameltopic(nieuws) Overige Duitse tuinen

Al het nieuws van de overige dierentuinen binnen Europa (buiten België & Nederland).
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Verzameltopic(nieuws) Overige Duitse tuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Plaats vanaf 2025 hier al het nieuws uit de overige Duitse dierentuinen. Het oudere dierentuinnieuws van deze dierentuin vinden we terug in het Dierentuinnieuws Archief.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Re: Verzameltopic(nieuws) Overige Duitse tuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Het jaar is nog niet helemaal gestart, maar het jaartopic alvast wel. We gaan verder waar we gestopt zijn in het 2024-topic:
Apenarend schreef:
29 dec 2024, 14:32
Mooi nieuws. Dat begon idd tijd te worden.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Bericht door Boots »

Voor diegene die een beetje Duits kunnen:

https://youtu.be/mqejj1muNms?feature=shared

Martin heeft met zijn kanaal Zoo-Erlebnis een geweldig item gemaakt over Naturzoo Rheine. In gesprek met directeur Achim Johann gaat hij onder meer in op de geschiedenis van Natuurzoo Rheine, op het houden en kweken van verschillende diersoorten en doorloopverblijven. Ik heb heb ruim 1,5 uur genoten. Hopelijk maak ik hier andere mensen ook blij mee.

MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: Meerdere

Bericht door MennoPebesma »

In Artenschutzzentrum Grasleben zijn twee brillangoeren geboren.

Bron: Facebook Artenschutzzentrum Grasleben

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend »

MennoPebesma schreef:
07 jan 2025, 21:01

Ik vraag me af of het er nu 1 of 2 zijn: de foto toont er 2, maar het bericht en ZTL vermelden er maar 1. Ik vind ook geen vroegere geboorte terug in hun berichtgeving.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com

JvG
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Favoriete dierentuin: -

Bericht door JvG »

Apenarend schreef:
08 jan 2025, 20:24
MennoPebesma schreef:

Ik vraag me af of het er nu 1 of 2 zijn: de foto toont er 2, maar het bericht en ZTL vermelden er maar 1. Ik vind ook geen vroegere geboorte terug in hun berichtgeving.
Ze hebben volgens zootierliste een jong gekregen in 2024 en zoals ik het bericht begrijp beginnen ze het nieuwe jaar met een jong. 1+1=2 denk ik dan ;)

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval

Bericht door Limburg vooruit »

JvG schreef:
08 jan 2025, 20:36
Apenarend schreef:
MennoPebesma schreef:

Ze hebben volgens zootierliste een jong gekregen in 2024 en zoals ik het bericht begrijp beginnen ze het nieuwe jaar met een jong. 1+1=2 denk ik dan ;)
Ik neem het op als 1 geboorte in Juli en 1 rond kerst. Maar het resultaat is inderdaad 2 jongen.
Mooi resultaat.
Wie achter mijn rug praat staat op de ideale plaats om mijn gat te kussen.

lintworm
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Schönbrunn

Bericht door lintworm »

Een van de brillangoeren die moeder is geworden komt overigens uit Burgers', altijd fijn om te zien dat het dier na toch best een tijd alleen gezeten te hebben goed is terecht gekomen.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)

Bericht door Apenarend »

JvG schreef:
Apenarend schreef:
MennoPebesma schreef:

In het bericht wordt er gesproken van een kerstwonder, dat dier zal dus dan geboren zijn, in 2024.
Ik ben speciaal in het Duitse bericht gaan kijken: 'Weinachten' in Duitsland is een heel specifieke periode van 3 dagen: 24-26 december.
Het kan natuurlijk dat ZTL nog niet is aangepast en dat er eerder in 2024 nog een jong werd geboren. Alleen kan ik daarover niets in hun facebook stream terugvinden, want daar ben ik naar op zoek gegaan.
Vandaar mijn twijfel
Extinction is forever!

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)

Apenarend schreef:
08 jan 2025, 21:39
JvG schreef:
Apenarend schreef:
MennoPebesma schreef:

In het bericht wordt er gesproken van een kerstwonder, dat dier zal dus dan geboren zijn, in 2024.
Ik ben speciaal in het Duitse bericht gaan kijken: 'Weinachten' in Duitsland is een heel specifieke periode van 3 dagen: 24-26 december.
Het kan natuurlijk dat ZTL nog niet is aangepast en dat er eerder in 2024 nog een jong werd geboren. Alleen kan ik daarover niets in hun facebook stream terugvinden, want daar ben ik naar op zoek gegaan.
Vandaar mijn twijfel
Op zootierliste staat er in Juli al een mannelijk jong bij het park aangegeven.
Het 2de jong van de kerstperiode zal nog niet aangeven zijn.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef:
08 jan 2025, 21:41
Apenarend schreef:
JvG schreef:
Apenarend schreef:
MennoPebesma schreef:

Vandaar mijn twijfel
Ik denk dat dat niet klopt.
Eind 2023 hadden ze 1.1
Daarna zijn er dieren gekomen: 1.0 uit Erffurt, 0.1 uit Arnhem en 1.3 uit Bekesbourne. Die kwamen in de zomer
Dat maakt samen 3.4 = het aantal dat ZTL voor 21 juli 2024 aangeeft
Daarnaast was er in 2024 een geboorte : 1.0.0. Dat staat naast het aantal van 3.4 in juli maar dat betekent niet dat dat jong dan is geboren.
Op Zoofreunde is er hierover niets terug te vinden en ook niet op Zoochat. Dat zou vreemd zijn bij een geboorte van zo'n bijzondere soort.
Extinction is forever!

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)

Apenarend schreef:
08 jan 2025, 21:47
Eind 2023 hadden ze 1.1
Daarna zijn er dieren gekomen: 1.0 uit Erffu.rt, 0.1 uit Arnhem en 1.3 uit Bekesbourne. Die kwamen in de zomer
Daarnaast was er in 2024 een geboorte : 1.0.0. Dat staat naast het aantal van 3.4 in juli maar dat betekent niet dat dat jong dan is geboren.
Op Zoofreunde is er hierover niets terug te vinden en ook niet op Zoochat. Dat zou vreemd zijn bij een geboorte van zo'n bijzondere soort.
Die 1.1 die ze al hadden zijn volgens mij de dieren uit Erfurt en Burgers, ik zou niet weten waar ze anders vandaan zouden komen.
Die 1.3 uit bekesbourne stond eerst als 0.0.5 op zootierliste, daar is dus 1 dier weer vertrokken of overleden.
Maar we zullen moeten wachten op meer duidelijkheid op termijn. Maar een foto met 2 jongen is toch het bewijs dat er 2 zijn, niet?

lintworm
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Schönbrunn

Bericht door lintworm »

Apenarend schreef:
08 jan 2025, 21:47
Limburg vooruit schreef:
08 jan 2025, 21:41
Apenarend schreef:
JvG schreef:
Apenarend schreef:

Vandaar mijn twijfel
Eind 2023 hadden ze 1.1
Daarna zijn er dieren gekomen: 1.0 uit Erffurt, 0.1 uit Arnhem en 1.3 uit Bekesbourne. Die kwamen in de zomer
Grasleben is nou niet bepaald een tuin waarover veel nieuws gedeeld wordt, dus ik zou gaan voor de simpelste oplossing. Als er op de foto 2 jongen staan, zullen er wel 2 jongen geboren zijn en moet Zootierliste nog ge-update worden.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)

Bericht door Apenarend »

In Walsrode zijn luidens een bron op ZC nu o.m. bruinkapmotmot en Javaanse bospatrijs voor de schermen te zien.
Van die laatste is Walsrode de enige zoo in Europa, de motmot zit ook nog in Olching (off-show).
Ik denk dat ik de patrijs nog in de begindagen van Pairi Daiza gezien heb, maar zeker ben ik dat niet.
Extinction is forever!

Yapok
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Favoriete dierentuin: Zoo Praag

Bericht door Yapok »

Apenarend schreef:
11 jan 2025, 17:59
In Walsrode zijn luidens een bron op ZC nu o.m. bruinkapmotmot en Javaanse bospatrijs voor de schermen te zien.
Van die laatste is Walsrode de enige zoo in Europa, de motmot zit ook nog in Olching (off-show).
Ik denk dat ik de patrijs nog in de begindagen van Pairi Daiza gezien heb, maar zeker ben ik dat niet.
De Javaanse bospatrijzen hebben ze al een tijdje. In oktober vorig jaar heb ik ze al gezien en gefotografeerd. De motmots zijn wel een geweldige toevoeging. Weer een reden om een bezoek te overwegen.

Afbeelding

Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
Contacteer:

Bericht door Laafsekikker »

Het gordeldier is dierentuindier van het jaar 2025
Goed bepantserd en toch bedreigd: prehistorische zoogdieren met een onzekere toekomst - de dierentuin van Keulen houdt drie zuidelijke gordeldieren
Met hun unieke pantser hebben ze 60 miljoen jaar geschiedenis van de aarde overleefd, maar tegenwoordig vechten veel gordeldierensoorten voor hun voortbestaan. De 'Dierentuindier van het Jaar' campagne 2025 is gewijd aan de bescherming van deze bijzondere zoogdieren. Samen met haar campagnepartners en dierentuinen voert de Zoological Society for Species and Population Conservation e.V. (ZGAP) campagne voor gordeldieren - met projecten in Brazilië en Colombia. De campagne werd vandaag gepresenteerd in de Wilhelma Zoölogische en Botanische Tuin in Stuttgart. Als beschermheer van de soortenbeschermingscampagne van dit jaar maakte Cem Özdemir, minister van Voedsel en Landbouw, van de gelegenheid gebruik om de bescherming van deze bijzondere, prehistorische dieren te promoten.

“Gordeldieren zijn stille ambassadeurs voor de bescherming van diersoorten. Deze fascinerende dieren zijn er in de loop van hun miljoenen jaren durende evolutie steeds weer in geslaagd om zich aan te passen en te overleven. Maar zelfs deze kleine natuurwonderen zijn kwetsbaar en worden nu steeds meer bedreigd. De mens dringt veel te veel hun leefgebieden binnen en vernietigt de basis van hun bestaan. Gordeldieren staan daarom symbool voor hoe belangrijk het is om globaal na te denken over natuurbehoud en lokaal te handelen. Het is onze taak om hun leefgebied te beschermen en zo de toekomst van vele andere soorten veilig te stellen. Mijn dank gaat uit naar de medewerkers van Wilhelma, die met hun inzet voor het gordeldier actief bijdragen aan het veiligstellen van zijn toekomst,” benadrukte Cem Özdemir.

De meeste van de 23 gordeldiersoorten leven in Midden- en Zuid-Amerika en vormen een fascinerende diversiteit wat betreft grootte, uiterlijk, levenswijze en voortplanting. Er zitten kleine wezens en reuzen tussen. Terwijl sommige vertegenwoordigers tot nu toe hebben bewezen dat ze zich goed kunnen aanpassen, zelfs in de menselijke omgeving, hebben verschillende soorten gordeldieren een acute overlevingsstrijd. Dit ondanks het feit dat gordeldieren de enige zoogdieren zijn met een pantser dat bestaat uit kleine, onderling verbonden botplaten. Het pantser is flexibel, waardoor sommige soorten zich kunnen opkrullen bij gevaar en zich kunnen beschermen tegen roofdieren. Het zijn voornamelijk insecteneters, meestal nachtdieren en velen leven graag onder de grond. Door de snelle veranderingen in hun leefomstandigheden worden ze tegenwoordig echter steeds meer bedreigd.

Dit is reden genoeg voor de soortbeschermingscampagne die de ZGAP samen met haar campagnepartners, de Association of Zoo Supporters (GdZ), de German Zoo Society (DTG) en de Association of Zoological Gardens (VdZ), heeft opgezet om zich dit jaar te richten op gordeldieren, die tot nu toe weinig aandacht hebben gekregen. “Samen met onze Zuid-Amerikaanse projectpartners willen we dit jaar in de campagne “Dierentuin van het Jaar” de schijnwerpers richten op geselecteerde gordeldiersoorten en concrete, duurzame maatregelen nemen om deze fascinerende dieren te beschermen”, zegt Dr. Viktoria Michel, campagnecoördinator van de ZGAP.

Dit is vooral belangrijk omdat gordeldieren, als zogenaamde ecosysteemingenieurs, een enorme invloed hebben op hun hele habitat. Omdat ze veel graven, maken ze de grond los en dragen ze bij aan de beluchting van het bodemsubstraat. Omdat ze voortdurend nieuwe holen maken, profiteren ook veel andere diersoorten hiervan. Er zijn aanwijzingen dat meer dan 30 verschillende diersoorten de verlaten gordeldierholen gebruiken als schuilplaats. Hiertoe behoren ocelots, laagland tapirs en zuidelijke tamanduas. De vaak ondergrondse levensstijl van gordeldieren in vaak grote territoria vormt echter een uitdaging voor onderzoek naar deze dieren en hun populatiegrootte. De Rode Lijst van de International Union for Conservation of Nature (IUCN) is daarom nog steeds niet in staat om de bedreigde status van sommige gordeldiersoorten aan te geven, omdat er te weinig over hen bekend is. Wat wel zeker is, is dat Het aantal gordeldieren in de meeste verspreidingsgebieden snel afneemt!

In Zuid-Amerika worden gordeldieren ook vaak bejaagd voor hun smakelijke vlees. Met zijn rijst-, soja-, hout- en palmolieplantages en toenemende veeteelt dringt de industriële, exportgerichte landbouw steeds verder door in de leefgebieden van gordeldieren. Ook de winning van olie en andere minerale grondstoffen tast de leefomgeving van de dieren steeds meer op grote schaal aan. Daarnaast neemt het gebruik van pesticiden in de landbouw toe, waardoor insecten, de belangrijkste voedselbron van de gordeldieren, snel worden uitgeroeid. Ze worden ook het slachtoffer van wegverkeer en loslopende huisdieren, vooral 's nachts.

De geplande maatregelen voor het behoud van de soorten zullen worden aangepast aan de respectieve behoeften van de gordeldiersoorten. Reuzengordeldieren bijvoorbeeld, de grootste met een lengte tot 1,5 meter en een gewicht tot 60 kg, hebben een grote zwak voor bijenlarven. Dit is hun ondergang, want ze worden intensief bejaagd of vergiftigd als rovers van bijenkorven. Door de voortschrijdende vernietiging van hun natuurlijke habitat en dus hun voedselbronnen, nemen de aanvallen van gordeldieren op bijenkorven toe. Daarom wordt hun leefgebied steeds beter beschermd, worden versnipperde gebieden met elkaar verbonden en krijgen imkers “gordeldierbestendige” bijenkorven.

In de Llanos-regio in Colombia leven vijf verschillende soorten gordeldieren. De lokale bevolking wordt actief betrokken bij het project om hun betrokkenheid bij het behoud van de soorten te vergroten. Daarnaast worden er samen met jonge biologen en studenten nieuwe methoden ontwikkeld om een betrouwbaar overzicht te krijgen van de populaties en habitatvereisten van de gordeldieren.

Zoölogische tuinen als drijvende kracht voor het behoud van diersoorten
Zoölogische tuinen houden en fokken bedreigde diersoorten in gecoördineerde fokprogramma's voor natuurbehoud. Ze bieden hun bezoekers ook interessante inzichten in de biologische en ecologische relaties tussen de diersoorten die ze verzorgen. De partner dierentuinen van de campagne stellen nu aanzienlijke fondsen beschikbaar om het natuurbeschermingswerk ter plekke financieel te bevorderen en technische ondersteuning te bieden.

Campagne dierentuin dier van het jaar
Sinds 2016 vestigt de campagne de aandacht op bedreigde diersoorten die vaak worden overschaduwd door andere dieren en daarom minder in het middelpunt van de media-aandacht staan. Samen zijn er al talloze successen geboekt. Bijvoorbeeld voor grote soldaatmakaken in Ecuador, tijgergekko's in Vietnam en Java luipaarden in Indonesië. Voor alle voormalige “Dierentuindieren van het Jaar” geldt steeds dat de beschermingsmaatregelen ook na het campagnejaar worden voortgezet, zodat de diersoorten in kwestie ook op de lange termijn ondersteund worden.

rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: The Living Coast

Bericht door rick04 »

Zoo Saarbrücken heeft een masterplan gepresenteerd met ontwerpen van Erik van Vliet. De zoo zal in klimaatzones verdeeld gaan worden. De totale kosten zijn nu €96,6 miljoen gepland. Het plan bestaat uit 19 delen.

1. Savanne
2. Aaseters
3. Australië
4. Regenwoud
5. Regenwoud – Amazone
6. Madagaskar
7. Regenwoud – Afrika
8. Pampa
9. Noordzeekust
10. Aziatische hooglanden
11. Saarland
12. Woud
13. Japan
14. Geschiedenis van het leven
15. Zooschool
16. Restaurant
17. Kinderspeelplaats
18. Bezoekerspaden
19. Ingang

1. Savanne
In dit gebied vind je meerdere verblijven. Zo vind je een verblijf van 1ha voor de Witte neushoorn, Chapmans zebra, Elandantilope, Impala en Struisvogel. Ook een aantal losse verblijven voor o.a. de Grote textorwever, Dwergflamingo, Cheetah, Fennekvos met Zuid-Afrikaans stekelvarken en het Stokstaartje. Daarnaast vind je nog een bijzondere combiverblijf voor de Bruine baviaan met Leeuw. De kosten voor dit gebied zijn: €12 miljoen.

2. Aaseters
In het volgende gedeelte vind je ook een bijzondere combinatie van de Afrikaanse maraboe met Rüppellsgier en Zadeljakhals. De kosten voor dit gedeelte zijn €4,5 miljoen.

3. Australië
In het Australiëgebied vind je een doorloopvolière met de Valkparkiet, rosella’s en Grasparkiet, ook een verblijf voor de Geelvoetrotskangaroe. De kosten voor dit gebied zijn €1,8 miljoen.

4. Regenwoud
In dit regenwoud vind je een grote doorloopvolière met meerdere verblijven van €4 miljoen. Soorten die je hier o.a. gaat vinden zijn: Boliviaans doodshoofdaapje, Capibara, Kuifhoenderkoet, Laaglandtapir, Reuzentoekan, Rode ibis, Rode neusbeer, Roodhandtamarin, Roze lepelaar, Witwangfluiteend en Zonparkiet. In hetzelfde gebied vind je ook nog een doorloopvolière voor de Geevleugelara van €3 miljoen.

5. Regenwoud – Amazone
In dit gedeelte vind je een nieuw verblijf voor de Jaguar. Je kan hier als bezoeker onder de grond door naar het midden van het verblijf waar je 360 graden rond kan kijken. Een beetje zoals we dat nu kennen bij de leeuwen in Amersfoort. De kosten voor dit verblijf zijn €4,2 miljoen.

6. Madagaskar
In het Madagaskargebied ga je twee buitenverblijven vinden voor de Roodbuikmaki, Ringstaartmaki en Stralenschildpad. Verder vind je nog een gebouw met verblijven voor soorten van allerlei eilanden. Hier vind je o.a. Fijileguaan en Groene boompython. Ook komt er een verblijf voor de Fossa. De totale kosten voor dit gebied zijn €8 miljoen.

7. Regenwoud – Afrika
In het Afrikaanse regenwoud vind je straks een verblijf voor het Penseelzwijn samen met de Dril. De kosten hiervoor zijn €4,5 miljoen.

8. Pampa
Het Pampagebied gaat bestaan uit twee verblijven. De eerste van €3,3 miljoen is voor de Humboldtpinguïn en Incastern. Naast dit verblijf vind je nog een doorloopverblijf voor de Nandoe en Grote mara, de kosten voor dit verblijf zijn €950.000.

9. Noordzeekust
Bij de Noordzeekust vind je straks een grote kustvolière voor o.a. Kemphaan, Kluut, Grijze meeuw, Eider en Lepelaar. Ook is hier een nieuw verblijf voor de Gewone zeehond. De kosten hiervoor zijn €2,8 miljoen.

10. Aziatische hooglanden
In de Aziatische hooglanden ga je verblijven vinden voor de Rode panda, Kameel en Schroefhoorngeit. De kosten zijn nu €800.000 geschat.

11. Saarland
Hier ga je vooral lokale flora en fauna vinden. Je vind hier een groot buitengebied met meerdere losse verblijven. Soorten zijn hier o.a. Bijeneter, Das, inheemse reptielen en amfibieën, Hazelhoen, Europese moerasschildpad en Euraziatische otter. De kosten hiervoor zijn €3,2 miljoen.

12. Woud
Als ik het goed begrijp komt hier een gemengd verblijf voor de Eland en Euraziatische lynx. Ook vind je hier in de buurt nog de al bestaanden verblijven voor de Europese wilde kat. Kosten voor dit gebied zijn €850.000.

13. Japan
Dit gebied bestaat straks uit één verblijf voor de Japanse makaak en Aziatische zwarte beer. De kosten hiervoor zijn €2,4 miljoen geschat.

14. Geschiedenis van het leven
Voor dit gedeelte word het bestaande Afrika-huis omgebouwd/gerenoveerd voor maar liefst €25 miljoen. Je begint in de kelder van het huidige Afrikahuis met een 4D show over het begin van het leven op de zeebodem. Hierna kom je langs een aantal primitieve diersoorten zoals kwallen, koralen, zeekomkommers en zeesterren. Hierna volgt een aquarium met Citroenhaaien. Via longvissen, modderkruipers en slijkspringers kom je bij de Japanse reuzensalamander. Dan komt je bij de op het land levende dieren; hier ga je de Neushoornleguaan, Komodovaraan en Chinese alligator/Nijlkrokodil vinden. Op de tekeningen vind je ook allerlei dinosaurusbeelden. Dan kom je bij een 4D-show waar de ondergang van de dino’s word gepresenteerd.

Dan kom je bij de zoogdieren, o.a. Vliegende buidelmuis, Aardvarken, Nijlroezet, Olifantspitsmuis en Bruinbehaardgordeldier zijn er te vinden. Dan kom je bij een buitengebied voor verschillende soorten vogels. Hier vind je o.a. Helmkasuaris, Australische boshoen en Dubbelhoornige neushoornvogel. Dan komt er nog een groot verblijf voor de Chimpansee en als ik het zo zie ook gorilla’s. De kosten voor de mensaapverblijven buiten zijn €6,3 miljoen geschat.

15. Zooschool
Een mooie ruimte met verschillende interactieve displays gericht op kinderen. De kosten hiervoor zijn €2,5 miljoen geschat.

16. Restaurant
Er komt een groot restaurant met terras en uitzicht op de pelikanen (Australische- en Kroeskop-). De kosten hiervoor zijn €2,5 miljoen geschat. Eromheen komt ook nog een kinderboerderij.

17. Speeltuinen
Er komen verschillende speeltuinen en avontuurlijke paden door het park heen met een totaal verwachte kostenplaatje van €1,5 miljoen.

18. Bezoekerspaden
Het aanleggen van een nieuwe padenstructuur gaat €1,5 miljoen kosten.

19. Ingang
Bij de nieuwe ingang komt een nieuw verblijf voor de FLAMINGO. De kosten hiervoor zijn €1,5 miljoen

Andere soorten die er o.a. zullen komen maar niet bij een specifiek bij een gebied zijn toegekend zijn: Belangers toepaja, Suikereekhoorn, Pinchéaap, Dwergmuismaki, Azara’s nachtaapje, Withandgibbon, Dwergzijdeaapje, Ringstaartmangoeste, Witsnuitneusbeer, Konijn, Bosrendier, Blauwe pauw, Chacochacalaca, Gierparelhoen, Geelsnavelhokko, Patrijs, Filipijns wandelend blad, Amazonetaling, Krooneend, Reuzenbooteend, Brilduiker, Kaapse ibis, Trompetvogel, Scholekster, Kerkuil, Sneeuwuil, Aasgier, Guirakoekoek, Luristan beeksalamander, Montserratfluitkikker, Titicacakikker, Amerikaanse lepelsteur, Europese zeebaars, Goudvis, Winde, Graskarper, Hondshaai, Klokschildpad, Chinese driekielschildpad, Griekse landschilpad, Stralenschildpad, Vierteenschildpad, Donkere tijgerpython, Dumerils Madagaskar-boa, Korenslang, Luipaardgekko, Standing daggekko en Mexicaanse korsthagedis.

Alle informatie komt uit: https://zoo.saarbruecken.de/dein_zoobes ... masterplan
You can find me in the zoo :)

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)

Geen giraffen meer?

Maar wat een bedragen, dit krijg je toch in geen 20 jaar terug verdiend? Dat is de gemiddelde levensduur van een verblijf.

Pater-damiaanshert
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Favoriete dierentuin: Tierpark Berlijn

Bericht door Pater-damiaanshert »

Klinkt fantastisch met vele ambitieuze projecten, maar wel héél ambitieus. De combo's van bavianen en leeuwen, lynx met eland, jakhals en gieren zijn speciale mixen vooral die eerste twee betwijfel ik een beetje. Ik snap wel niet waar ze dit geld gaan halen.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)

Jakhals-gier heb ik al eens gezien dacht ik.

Leeuw-baviaan is gewoon een manier om van de surplusbavianen af te raken.

Lynx-eland zie ik ook nog lukken, enkel een troep wolven durft een Eland aan. Weet je hoe groot dat beest is, is geen hertje hé.

Plaats reactie