Voor bij wie het niet bekend is: Hi! Ik ben Mr Gharial, en ik maak dierenplaten met specifieke verspreidingsgebieden en bedreigingsstatus voor de diersoorten in verschillende dierentuingebieden. Dit kan vallen onder reptielenhuizen, grote volières, kassen of grote gemengde verblijven. Ik heb deze voor ondertussen zeventien verschillende dierentuinen in Nederland en België gemaakt.
Vanaf nu upload ik ze ook hier, met steeds één dierentuin per bericht. Ik probeer alleen volledig up-to-date gidsen te uploaden, maar natuurlijk blijven ze nooit up-to-date. Met de hulp van dierentuinlocals kan ik ze updaten, of door mijn eigen bezoeken natuurlijk. Dierentuinen die minder worden bezocht (GaiaZOO, Avifauna, Beekse Bergen) kan ik dus niet al te vaak updaten, en een paar dierentuingidsen worden dus (nog) niet geüpload omdat ik weet dat ze oud en incorrect zijn. Ook zou ik het natuurlijk erg waarderen als je een fout ziet, of binnenkort een dierentuin bezoekt die niet geüpload is, dat je dan een privéberichtje stuurt, zodat ik deze kan updaten.

Ik hoop dat deze gidsen helpen met het zoeken naar moeilijk-te-vinden diersoorten, en voorkomen dat iemand een verblijf per ongeluk mist.
Ook hoop ik dat ik zo'n soort topic eigenlijk wel mag aanmaken, ben daar zelf helaas nog niet al te bekend mee