Nieuwstopic ZooParc Overloon (2025)
-
- Laafsekikker dikkopje (LC)
- Favoriete dierentuin: Dierenpark Emmen
Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon (2025)
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Ik kwam nog een fragment tegen over de aankondiging van het gebied Ngyuwe https://www.youtube.com/watch?v=zYIxVwv0Sv0
De general manager laat op het einde van het filmpje nog even vallen dat hij zelf heel graag neushoorns wil toevoegen aan het dierenbestand. Ik zou een combiverblijf zoals in Eindhoven Zoo met de indische neushoorns eigenlijk ook geweldig vinden voor Overloon. Dan het binnenverblijf van de neushoorns ook in een kas. Waarbij dat dan echt een grote kas moet worden met andere Aziatische soorten. Bijv. een roodscheendoeklangoer, een komodovaraan, vogels en wat mij betreft ook orangs. Dromen mag.
- Mr. Gharial
- Laafsekikker (EN)
- Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo
Goed nieuws! Het Aziatische gebied is het volgende stuk dat gerenoveerd gaat worden. En de Tapir en Vicuna verblijven samen zijn ongeveer even groot als de neushoornverblijven van Dierenrijk dus dat zou goed kunnen. Al denk ik niet dat ze een derde kas gaan maken, denk ik wel dat er een eiland voor gibbons of langoeren bij zou kunnen komen.Boots schreef: ↑27 sep 2025, 09:01De general manager laat op het einde van het filmpje nog even vallen dat hij zelf heel graag neushoorns wil toevoegen aan het dierenbestand. Ik zou een combiverblijf zoals in Eindhoven Zoo met de indische neushoorns eigenlijk ook geweldig vinden voor Overloon. Dan het binnenverblijf van de neushoorns ook in een kas. Waarbij dat dan echt een grote kas moet worden met andere Aziatische soorten. Bijv. een roodscheendoeklangoer, een komodovaraan, vogels en wat mij betreft ook orangs. Dromen mag.
- aardvarkentje15
- Laafsekikker (EN)
- Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Ik moet het nog in levende lijve kunnen zien om echt te beoordelen, maar afgaande van de foto's en mijn allereerste bezoek jaren terug lijkt het dwergnijlpaardenverblijf (iig binnen) juist veel ruimer dan dat ze eerst zaten. Plus het kan natuurlijk altijd nog kleiner, kijk maar naar blijdorp.
-
- Laafsekikker (EN)
- Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen
Mijn algemene teneur over het gebied is nog steeds positief, al was het maar omdat we niet heel vaak dierentuinprojecten van dit kaliber gerealiseerd zien worden. Het hele project komt sowieso op mij sowieso over alsof hier een groep dierentuinliefhebbers carte blanche heeft gekregen om een Centraal-Afrikaans gebied te realiseren en dat men echt wel het maximale op de beschikbare oppervlakte hebben willen proppen. Het gevolg lijkt me inderdaad wel dat sommige onderdelen daardoor wat krapper zijn uitgevallen dan je misschien had gehoopt, al moeten we daar misschien nog eens op terugkomen als de beplanting tot wasdom is gekomen en we in de praktijk hebben kunnen zien hoe alle verblijven voor hun bewoners functioneren.
Van de twee nieuwe dwergnijlpaardenstallen die ik dit jaar gezien heb - dat in Ngyuwe en het pas gerenoveerde nijlpaardengebouw in Antwerpen - komt Overloon er bij mij wel als de mindere uit.
-
Nou, het is echt vreselijk klein. En dat voor een spiksplinternieuw verblijf.aardvarkentje15 schreef: ↑27 sep 2025, 16:00Ik moet het nog in levende lijve kunnen zien om echt te beoordelen, maar afgaande van de foto's en mijn allereerste bezoek jaren terug lijkt het dwergnijlpaardenverblijf (iig binnen) juist veel ruimer dan dat ze eerst zaten. Plus het kan natuurlijk altijd nog kleiner, kijk maar naar blijdorp.
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Blijdorp antwerpen
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Is in mijn ogen toch de minimum hoor, maar het kan er wel door.Rensrobert schreef: ↑27 sep 2025, 22:01De verblijven zijn beiden rond de 70m2 met daarachter een seperatie, dus zo klein is het nou ook weer niet
-
- Laafsekikkertje (VU)
-
Voor grote zoogdieren die een groot deel van het jaar binnen zitten is dat echt heel erg klein.Rensrobert schreef: ↑27 sep 2025, 22:01De verblijven zijn beiden rond de 70m2 met daarachter een seperatie, dus zo klein is het nou ook weer niet
- Laafsekikker
- Fictieve account
- Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
- Contacteer:
Indrukwekkende prehistorische dieren te zien bij IJstijd-evenement in ZooParc
ZooParc Overloon staat dit najaar in het teken van de IJstijd. Van 3 oktober tot en met 11 januari zien bezoekers in het hele park levensgrote beelden van de mammoet, de wolharige neushoorn, de poolvos en andere dieren die duizenden jaren geleden op aarde leefden.
Het IJstijd-evenement laat zien hoe deze indrukwekkende dieren ooit leefden en biedt bezoekers de kans spelenderwijs te leren over uitgestorven diersoorten en hun leefomgeving. Tegelijkertijd legt het park de link met dieren die vandaag de dag in de natuur worden bedreigd.
“Met de IJstijd voegen we een extra dimensie toe aan een dagje ZooParc. We laten zien hoe indrukwekkend dieren uit het verleden waren en maken de verbinding met de diersoorten die nu onze bijzondere aandacht verdienen,” aldus Roel Huibers, general manager van ZooParc Overloon.
Extra activiteiten
Voor kinderen en gezinnen zijn er verschillende activiteiten rondom het ijstijdthema. Zo kunnen zij een speurtocht doen en is er een bingokaart om alle prehistorische dieren in het park te vinden. Op informatieborden is meer te lezen over de IJstijd en haar bewoners.
Bezoekers hebben toegang tot het evenement met een regulier entreeticket of een abonnement.
Op de socials is te zien dat het dezelfde beelden zijn die eerder al in o.a. Burgers' Zoo hebben gestaan...Laafsekikker schreef: ↑29 sep 2025, 19:55Indrukwekkende prehistorische dieren te zien bij IJstijd-evenement in ZooParc
ZooParc Overloon staat dit najaar in het teken van de IJstijd. Van 3 oktober tot en met 11 januari zien bezoekers in het hele park levensgrote beelden van de mammoet, de wolharige neushoorn, de poolvos en andere dieren die duizenden jaren geleden op aarde leefden.
Het IJstijd-evenement laat zien hoe deze indrukwekkende dieren ooit leefden en biedt bezoekers de kans spelenderwijs te leren over uitgestorven diersoorten en hun leefomgeving. Tegelijkertijd legt het park de link met dieren die vandaag de dag in de natuur worden bedreigd.
“Met de IJstijd voegen we een extra dimensie toe aan een dagje ZooParc. We laten zien hoe indrukwekkend dieren uit het verleden waren en maken de verbinding met de diersoorten die nu onze bijzondere aandacht verdienen,” aldus Roel Huibers, general manager van ZooParc Overloon.
Extra activiteiten
Voor kinderen en gezinnen zijn er verschillende activiteiten rondom het ijstijdthema. Zo kunnen zij een speurtocht doen en is er een bingokaart om alle prehistorische dieren in het park te vinden. Op informatieborden is meer te lezen over de IJstijd en haar bewoners.
Bezoekers hebben toegang tot het evenement met een regulier entreeticket of een abonnement.
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Meerdere
Klopt. Datzelfde geldt ook voor de dinosaurus beelden in Burgers' Zoo, die zagen we eerder ook al in de Libéma parken.JvG schreef: ↑29 sep 2025, 21:01Op de socials is te zien dat het dezelfde beelden zijn die eerder al in o.a. Burgers' Zoo hebben gestaan...Laafsekikker schreef: ↑29 sep 2025, 19:55Indrukwekkende prehistorische dieren te zien bij IJstijd-evenement in ZooParc
Extra activiteiten
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Ik merk dit in veel tuinen op hoor, 1 tuin doet iets, de volgende doet het ook. Zo was het met de lichtfestivals, lego poppen, halloween, nu de prehistorie.
Wat is het volgende? Een oerouderwetse west Europese kerstmarkt? Met kerstboom, levende kerststal en kraampjes met attributen en jenever?
- Mr. Gharial
- Laafsekikker (EN)
- Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo
Oef, had gehoopt dat Burgers' beter zou zijn. Hoop erg dat er op een gegeven moment een nieuw bedrijf word ingehuurd voor die dinobeelden, want degene die ze nu gebruiken is echt heel slecht. Bij mijn Dierenrijk-update eerder dit jaar had ik al wat foto's gedeelt en vorig jaar bij Overloon stonden Blue en de Indominous uit de Jurassic World films er zelfs bij alsof het echte dino's waren.MennoPebesma schreef: ↑Gisteren, 12:54Klopt. Datzelfde geldt ook voor de dinosaurus beelden in Burgers' Zoo, die zagen we eerder ook al in de Libéma parken.
Heb ze in Burgers' nog niet gezien, ga volgende week weer. Zal eens kijken hoe slecht het geworden is...
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Meerdere
Heb ze zelf ook niet gezien in Burgers' Zoo maar op foto's en video's zag ik al een aantal dinosaurus beelden die de afgelopen jaren ook in AquaZoo stonden. Ze komen dan ook van hetzelfde bedrijf: World of Dinos.Mr. Gharial schreef: ↑Gisteren, 13:31Oef, had gehoopt dat Burgers' beter zou zijn. Hoop erg dat er op een gegeven moment een nieuw bedrijf word ingehuurd voor die dinobeelden, want degene die ze nu gebruiken is echt heel slecht. Bij mijn Dierenrijk-update eerder dit jaar had ik al wat foto's gedeelt en vorig jaar bij Overloon stonden Blue en de Indominous uit de Jurassic World films er zelfs bij alsof het echte dino's waren.MennoPebesma schreef: ↑Gisteren, 12:54Klopt. Datzelfde geldt ook voor de dinosaurus beelden in Burgers' Zoo, die zagen we eerder ook al in de Libéma parken.
Heb ze in Burgers' nog niet gezien, ga volgende week weer. Zal eens kijken hoe slecht het geworden is...
-
- Laafsekikkertje (VU)
Maar helaas schijnt er dus genoeg echt extra volk op dit soort dingen af te komen.