Waren de penseelzwijnen van overloon niet in blijdorp voor korte tijd tot ngyuwe klaar was?MennoPebesma schreef: ↑11 jun 2025, 21:52De penseelzwijnen weet ik niet. Zou kunnen dat de dieren uit Beekse Bergen binnenkort naar zusterpark ZooParc Overlaan gaan.
Van de steppevossen is het laatste dier in 2023 overleden.
Nieuwstopic Safaripark Beekse Bergen
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Tierpark Berlijn
Re: Nieuwstopic Safaripark Beekse Bergen
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Meerdere
In het bericht van Overloon over de verhuizing zeiden ze dat er nieuwe zwijntjes zouden komen als het verblijf af was.Pater-damiaanshert schreef: ↑11 jun 2025, 22:45Waren de penseelzwijnen van overloon niet in blijdorp voor korte tijd tot ngyuwe klaar was?MennoPebesma schreef: ↑11 jun 2025, 21:52De penseelzwijnen weet ik niet. Zou kunnen dat de dieren uit Beekse Bergen binnenkort naar zusterpark ZooParc Overlaan gaan.
Van de steppevossen is het laatste dier in 2023 overleden.
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
Aflevering 1, een cheetawelpje dat de fles krijgt en het verhuizen van een de nyala's:
Aflevering 2, een onderzoek bij één van de panters en een jonge adoptiegier:
Aflevering 3, een verstopte olifant en het voeren van de nijlkrokodillen:
Aflevering 4, het bouwen van een nieuw verblijf en onderzoek bij de stokstaartjes en grootoorvossen:
Aflevering 5, het bekappen van zeboe's, de geboorte van drie giraffen en het trainen van de nimmerzatten:
Aflevering 6, behandeling van een elandantilope en het opgroeien van een cheetawelpje:
Aflevering 7, de verhuizing van neushoorn Tank naar een andere resortvlakte:
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
- Laafsekikker
- Fictieve account
- Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
- Contacteer:
Beekse Bergen tovert Wanyama om tot pannenkoekenrestaurant in Safaripark
Restaurant Wanyama in Safaripark Beekse Bergen heeft een nieuw gezicht: het is omgetoverd tot pannenkoekenrestaurant. Het vernieuwde restaurant gaat zaterdag 5 juli open. Bezoekers kunnen er terecht voor diverse soorten pannenkoeken met uitzicht op de gorilla’s en leeuwen.
Beekse Bergen gaf het bestaande restaurant Wanyama een update om zo extra beleving toe te voegen aan het park. General manager Rens Willemsen: “We willen onze gasten een complete ervaring bieden. Met het vernieuwde Wanyama brengen we meer variatie in ons horeca-aanbod en spelen we in op de grote behoefte aan gezinsvriendelijke eetplekken.”
Op de menukaart staan klassieke pannenkoeken in zowel zoete als hartige varianten, maar ook bijzondere gevulde pannenkoeken. Daarnaast is er ruime keuze voor kinderen én voor gasten die liever iets anders willen, zoals salades, soepen en desserts. Het restaurant is dagelijks geopend en volgt de reguliere openingstijden van Safaripark Beekse Bergen.
Metamorfose
De verbouwing van het restaurant ging gepaard met een volledige modernisering van de keuken, een sfeervolle inrichting, een vernieuwde toiletgroep op de begane grond (voorheen in het souterrain) en een gezellige kinderhoek. In totaal biedt Wanyama ruimte aan circa 400 gasten, binnen en buiten.
Willemsen: “Wanyama ligt op een mooie plek, vlak bij de ingang van het park. Het terras met uitzicht op de dieren maakt het extra bijzonder. We nodigen onze gasten van harte uit om vanaf 5 juli zelf te komen proeven en de nieuwe sfeer te ervaren.”
Ik heb er nog even wat over opgezocht. Er komt ongeveer 80 000 man wat een ongeziene verkeersdrukte zal veroorzaken, nog veel luidere muziek dan deze namiddag die door heel het park te horen is, en als je er overnacht doe je voor een uur 's nachts geen oog dicht. Om nog maar te zwijgen over mogelijke impact op de dieren.
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Mr. Gharial
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo
Ik vind het inderdaad altijd een beetje gek geweest dat ze die feesten pal naast het safaripark houden, je zou denken dat als je zo in het boerenland zit dat je het dan ook een paar weilanden verder kan doen. Of in ieder geval aan de andere kant van SpeellandMClaeys schreef: ↑11 jul 2025, 10:47Wacht maar tot Decibel Outdoor volgende maand… nog luidere muziek, nog hardere bassen en kicks, … ik moet zeggen ik ga toevallig naar zulke festivals, maar bij mijn weten nog geen accidenten gebeurd sindsdien met de dieren. Vind persoonlijk wel dat er best uitgekeken wordt voor een andere locatie dan naast een safaripark. Maar goed, veel ruimte om podiums op te zetten en als de gemeente er mee akkoord is, wie zijn wij.
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
Wat gebeurt er met een olifant als die met harde muziek te maken krijgt? Beekse Bergen zocht het uit
HILVARENBEEK - Dat dieren in Beekse Bergen last hebben van de grote festivals in Hilvarenbeek, daar waren geen signalen van. Toch deed het safaripark een uitgebreider onderzoek. Om die eigen waarnemingen wetenschappelijk te toetsen. Spoiler: „Het bevestigt wat we al dachten.”
Bron & meer: Brabants Dagblad
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Ik denk dat het wel zal meevallen voor de meeste dieren.
Enkel bij olifanten heb ik vragen, maar het park zegt zelf dat ze er weinig hinder van hebben.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Maar zoals in het artikel te lezen is, er zitten bossen en dergelijke ook nog tussen, en zo als hierboven gezegd wordt krijsende kindertjes hebben de dieren ook niet al te veel last van of ook de vliegtuigen die overvliegen dus.
Ik ben er zelf geweest 3 jaar terug op Decibel en je zit er toch wel een eindje van. Who knows, krijgen we een nieuwe locatie voor de festivals, we zullen zien.
Denk maar aan Rammstein die optrad in het Goffertpark, nabij het natuurpark, was misschien ook niet het meest ideale waar ook veel dieren leven.
-
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands
Festivals van dit kaliber kan je gezien de standaarden van de huidige tijd niet (meer) zomaar in ieder weiland organiseren. Daarbij is dit terrein door Libema helemaal ingericht om dit soort enorme producties te kunnen faciliteren, met stroompunten etc. Het is voor Libema waarschijnlijk ook super lucratief om dit terrein te verhuren. Ter vergelijking: Walibi Holland verdient miljoenen per jaar aan het verhuren van hun evenemententerrein aan onder andere Lowlands en Defqon. Het zou mij niet verbazen als dat voor Libema met dit terrein ook in dit soort bedragen loopt, dat terwijl je er toch relatief weinig kosten aan kwijt bent. En dan komt er nog bij dat alle productiemedewerkers en bezoekers ook nog het liefst in de buurt willen slapen, dus alle huisjes van Libema zitten dit weekend ook helemaal vol. Ik denk dat zij er alles aan zullen doen om dit soort evenementen op hun eigen terrein te houden. En al dat geld wat ze er mee verdienen, daardoor hebben wij straks weer een mooi nieuw gebied in OverloonMr. Gharial schreef: ↑11 jul 2025, 12:12Ik vind het inderdaad altijd een beetje gek geweest dat ze die feesten pal naast het safaripark houden, je zou denken dat als je zo in het boerenland zit dat je het dan ook een paar weilanden verder kan doen. Of in ieder geval aan de andere kant van Speelland

-
- Laafsekikkertje (VU)
Zei ik dat laatst niet hier dat ze dat zouden moeten doen? Fijn dat ze meelezen op dit forum. Zonder gekheid, mooi dat hierdoor hopelijk een grotere groep mensen wat meer kennis opdoet over dierentuinen.
-
- Laafsekikker (CR)
Op Safari wordt al sinds de start van de serie uitgezonden bij de NPO, net als haar voorganger 'Komt een aap bij de dokter'. Komt voort uit een samenwerking tussen de NPO en de regionale omroepen. Met name in de zomermaanden worden producties van regionale omroepen uitgezonden bij de NPO om het uitzendschema te vullen, waardoor ze vaak niet een vast uitzendtijdstip hebben. De uitzendingen zijn ook terug te kijken op NPO start (maar YouTube werkt toch makkelijkerBoots schreef: ↑15 jul 2025, 19:12Ik zie nu opeens dat het programma 'Op Safari' op npo 1 wordt uitgezonden.
Zei ik dat laatst niet hier dat ze dat zouden moeten doen? Fijn dat ze meelezen op dit forum. Zonder gekheid, mooi dat hierdoor hopelijk een grotere groep mensen wat meer kennis opdoet over dierentuinen.

-
- Laafsekikkertje (VU)
Dat is mij dan al die tijd ontgaan. Ik kijk het altijd op omroep brabant en als ik het gemist heb kijk ik het terug op YouTube inderdaad.Joost schreef: ↑15 jul 2025, 19:50Op Safari wordt al sinds de start van de serie uitgezonden bij de NPO, net als haar voorganger 'Komt een aap bij de dokter'. Komt voort uit een samenwerking tussen de NPO en de regionale omroepen. Met name in de zomermaanden worden producties van regionale omroepen uitgezonden bij de NPO om het uitzendschema te vullen, waardoor ze vaak niet een vast uitzendtijdstip hebben. De uitzendingen zijn ook terug te kijken op NPO start (maar YouTube werkt toch makkelijkerBoots schreef: ↑15 jul 2025, 19:12Ik zie nu opeens dat het programma 'Op Safari' op npo 1 wordt uitgezonden.
Zei ik dat laatst niet hier dat ze dat zouden moeten doen? Fijn dat ze meelezen op dit forum. Zonder gekheid, mooi dat hierdoor hopelijk een grotere groep mensen wat meer kennis opdoet over dierentuinen.)
- Laafsekikker
- Fictieve account
- Contacteer:
Jonge Amoertijgers nu te bewonderen in buitenverblijf bij Beekse Bergen
De pasgeboren Amoertijgerwelpjes uit Safaripark Beekse Bergen laten zich vanaf deze week voor het eerst buiten zien. Na een rustige start in het binnenverblijf zijn de drie jonge tijgers nu klaar om de buitenwereld te verkennen.
Bezoekers kunnen langs de wandelroute zien hoe de jonge tijgers, twee mannetjes en een vrouwtje, hun omgeving verkennen onder toeziend oog van hun moeder. Dierenverzorger Mariska Vermij - Van Dijk: "Het is altijd een bijzonder moment als de jongen voor het eerst naar buiten gaan. Het ging prima; ze liepen mooi achter hun moeder aan. Eenmaal buiten renden ze al snel rond. Bezoekers zullen ze vanaf nu steeds vaker buiten kunnen zien."
De tijgers werden op 12 mei geboren. De geboorte en ontwikkeling van de welpen is van belang voor het Europese managementprogramma voor deze ernstig bedreigde diersoort. De Amoertijger behoort namelijk tot de zeldzaamste katachtigen ter wereld en elke nieuwe generatie draagt bij aan het voortbestaan van de soort.
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
Goed nieuws: de cheeta’s zijn terug langs de autosafari!
Na een grondige verbouwing is het cheetaverblijf langs de autosafari vernieuwd en klaar voor de toekomst. Spot de cheeta’s weer van dichtbij en misschien vang je zelfs een glimp op van de welpen.
Met beelden van Mariska Vermij - Van Dijk
Bron: Facebook Beekse Bergen
- Laafsekikker
- Fictieve account
- Contacteer:
Cheeta’s weer te zien langs autosafari Beekse Bergen na aanpassing verblijf
Bezoekers van Safaripark Beekse Bergen kunnen weer cheeta’s spotten langs de autosafari. Na een grondige verbouwing is het vernieuwde cheetaverblijf in gebruik genomen. Dankzij een brede, natuurlijke gracht kunnen bezoekers de roofdieren nog steeds vanuit de auto bewonderen.
Bezoekers zijn in de nieuwe situatie onderdeel van het landschap, zonder in dezelfde ruimte als de cheeta's te verblijven. Door slim gebruik te maken van hoogteverschillen en zichtlijnen blijft de safaribeleving intact.
General manager Rens Willemsen: "We zijn blij dat bezoekers de cheeta’s weer kunnen bewonderen tijdens de autosafari dankzij het slimme landschapsontwerp. Bovendien is het vanaf nu ook mogelijk om jonge cheeta's te huisvesten langs de autosafari."
Natuurlijk gedrag stimuleren
Het nieuwe verblijf is ingericht met heuvels, schuilplekken en natuurlijke materialen die het natuurlijke gedrag van cheeta’s stimuleren, zoals boomstammen waarop geursporen kunnen worden achtergelaten. De dieren hebben vanaf de heuvels in hun verblijf, net als de bezoekers van de autosafari, zicht op onder andere neushoorns en elandantilopen.
-
- Laafsekikker (CR)
- Mr. Gharial
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo