Beekse Bergen
Jaarabonnement 2024
3 jaar en ouder: €71,50
Voor € 72,50 heb je een dubbelabonnement inclusief Eindhoven Zoo
Parkeren €5 per keer
Extra's: Tot 50% korting bij andere parken
Beekse Bergen heeft geen dubbelabonnement met Eindhoven Zoo. Eindhoven Zoo heeft dat alleen met ZooParc Overloon. Beekse Bergen heeft alleen een "dubbelabonnement" met Speelland van €77,50. Mogelijk bedoel je die?
Anders had ik met liefde die ene euro meer betaald voor Eindhoven Zoo, om er eens per jaar te lopen is nu ook weer niet zo'n grote straf
Wat ik dan toch even moeten noemen is dat de Belgische vrienden een abonnement aanbieden op Zoo Antwerpen en Planckendael voor €99 (studenten tot 25 jaar zelfs €50) met 2x gratis toegang tot Artis en 2x gratis toegang tot Blijdorp en nog leuke kortingen op andere parken. Wat mij betreft is er dan al een duidelijke winnaar in dit rijtje.
Benoem dan ook wel even dat je voor Antwerpen en Planckendael voor €32 een parkeer abonnement voor Planckendael moet kopen. Antwerpen geen eigen parkeerplaats heeft, en je in de omliggende parkeergarages al snel €3 per uur betaalt met een max. van €22 - €28 per dag.
Misschien een kleine nuance op dat laatste: er zijn in Antwerpen wel een paar parkeergarages waar bezoekers -ook abonnementhouders- van de zoo aan een voordeliger tarief (5 à 8 euro voor een dag) kunnen parkeren. Niet dat het veel uitmaakt, maar toch.
Beekse Bergen
Jaarabonnement 2024
3 jaar en ouder: €71,50
Voor € 72,50 heb je een dubbelabonnement inclusief Eindhoven Zoo
Parkeren €5 per keer
Extra's: Tot 50% korting bij andere parken
Beekse Bergen heeft geen dubbelabonnement met Eindhoven Zoo. Eindhoven Zoo heeft dat alleen met ZooParc Overloon. Beekse Bergen heeft alleen een "dubbelabonnement" met Speelland van €77,50. Mogelijk bedoel je die?
Anders had ik met liefde die ene euro meer betaald voor Eindhoven Zoo, om er eens per jaar te lopen is nu ook weer niet zo'n grote straf
Kopieer en plak fout helaas. Dat stukje had daar niet tussen moeten staan. Dat is jammer, want ik kan het bericht inmiddels niet meer bewerken.
Wat ik dan toch even moeten noemen is dat de Belgische vrienden een abonnement aanbieden op Zoo Antwerpen en Planckendael voor €99 (studenten tot 25 jaar zelfs €50) met 2x gratis toegang tot Artis en 2x gratis toegang tot Blijdorp en nog leuke kortingen op andere parken. Wat mij betreft is er dan al een duidelijke winnaar in dit rijtje.
Benoem dan ook wel even dat je voor Antwerpen en Planckendael voor €32 een parkeer abonnement voor Planckendael moet kopen. Antwerpen geen eigen parkeerplaats heeft, en je in de omliggende parkeergarages al snel €3 per uur betaalt met een max. van €22 - €28 per dag.
Misschien een kleine nuance op dat laatste: er zijn in Antwerpen wel een paar parkeergarages waar bezoekers -ook abonnementhouders- van de zoo aan een voordeliger tarief (5 à 8 euro voor een dag) kunnen parkeren. Niet dat het veel uitmaakt, maar toch.
Nou ja, dat scheelt best flink. Maar die moet je dan maar net weten te vinden. Als ik op google maps kijk is de goedkoopste 10 euro voor een dag. Je staat dan wel 850 meter bij de dierentuin vandaan.
Even uitgaande van 2 bezoekjes aan elk antwerpen, planckendael, artis en blijdorp dan heb je toch al een leuke deal. Daarom laat ik het parkeerabonnement van Planckendael even buiten beschouwing. Die heb je niet nodig voor 2 bezoeken.
2x parkeren Antwerpen kost je dan (afhankelijk van de garage) zo'n €20 tot €25. 2x Planckendael is €22. 2x Artis is €32 en 2x Blijdorp is €20. Leuk dat je dan een relatief goedkoop abbonement hebt met goede extra's. Maar als je dan alsnog zo'n €100 aan parkeren kwijt bent maakt dat het toch opeens een stuk duurder.
Dan is Blijdorp toch gunstiger. Daar kan je ook 2x gratis mee naar Planckendael of Antwerpen. En daar kan je per dag 4 introducés meenemen met 25% korting (plus de stevige kortingen op diverse dierentuinen, pretparken en andere uitjes.
Als parking kan je in Antwerpen best een park and ride nemen en dan de tram. Aan Blijdorp kan je op 1 kilometer afstand gratis parkeren. Aan burgers nog dichter. Gisteren vind ik een gratis parking op twintig minuten wandelen. In een dierentuin wandel je toch ook dus dat kan er dan nog wel bij. Planckendael en Beekse Bergen zijn de moeilijkste om in de buurt iets te vinden.
Als parking kan je in Antwerpen best een park and ride nemen en dan de tram. Aan Blijdorp kan je op 1 kilometer afstand gratis parkeren. Aan burgers nog dichter. Gisteren vind ik een gratis parking op twintig minuten wandelen. In een dierentuin wandel je toch ook dus dat kan er dan nog wel bij. Planckendael en Beekse Bergen zijn de moeilijkste om in de buurt iets te vinden.
PL lukt nog wel maar ik snap op zich dat het niet leuk is voor buurtbewoners om dergelijke parkeeroverlast te dragen.
Ik gooi het maar even in dit topic omdat alle genoemde parken NVDtuinen zijn maare dit kan je toch niet serieus nemen?
1 Blijdorp
2 Apenheul
3 Burgers
4 Beekse Bergen
5 AquaZoo
Over die eerste 4, tsja dat is ook een kwestie van smaak en meningen. Maar wel logisch dat deze tuinen genoemd worden. Maar AquaZoo als nummer 5? Ik wil niemand beledigen maar dan verwacht ik eerder een tuin als Artis, Amersfoort, Wildlands of zelfs Overloon boven AquaZoo...
Ik gooi het maar even in dit topic omdat alle genoemde parken NVDtuinen zijn maare dit kan je toch niet serieus nemen?
1 Blijdorp
2 Apenheul
3 Burgers
4 Beekse Bergen
5 AquaZoo
Over die eerste 4, tsja dat is ook een kwestie van smaak en meningen. Maar wel logisch dat deze tuinen genoemd worden. Maar AquaZoo als nummer 5? Ik wil niemand beledigen maar dan verwacht ik eerder een tuin als Artis, Amersfoort, Wildlands of zelfs Overloon boven AquaZoo...
1 Blijdorp
2 Apenheul
3 Burgers
4 Beekse Bergen
5 AquaZoo
Zoals ik het lees wordt er niet echt een top 5 bedoeld (al staat het er wel vreemd), maar in de tekst wordt gesproken over 5 dierentuinen die het bezoeken waard zijn buiten Artis (omdat er wordt geïnsinueerd dat expats wel Artis kennen), En als de schrijfster geen andere dierentuinen bezocht heeft kan ze die ook niet benoemen .
Al moet ik wel zeggen dat het artikel niet echt up-to-date is. Vlindertuin in Blijdorp. Amazonica is al 1,5 jaar dicht. 150 diersoorten in de Beekse Bergen? volgens ZTL zijn het er 113. Volgens de eigen website meer dan 100. dus waar ze die 150 vandaan haalt? En een zeehonden safari in AquaZoo? Die is er volgens mij al een paar jaar niet meer.