Nieuwstopic Monde Verde

Al het nieuws over de Nederlandse dierentuinen.
Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Nieuwstopic Monde Verde

Bericht door Zoozot »

Limburg vooruit schreef:
20 feb 2025, 17:04
Geen Capuchonvogels gezien? Volgens zootierliste hebben ze er,maar niemand heeft ze al gezien.
Er staat op Zootierliste bij dat ze "hinter den kulissen" zouden zitten, dus achter de schermen.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval

Bericht door Limburg vooruit »

Zoozot schreef:
20 feb 2025, 17:13
Limburg vooruit schreef:
Geen Capuchonvogels gezien? Volgens zootierliste hebben ze er,maar niemand heeft ze al gezien.
Er staat op Zootierliste bij dat ze "hinter den kulissen" zouden zitten, dus achter de schermen.
Maar kan je nooit achter de schermen hier, ze zijn er al gezien dus het moet kunnen.
Wie achter mijn rug praat staat op de ideale plaats om mijn gat te kussen.

rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: The Living Coast

Bericht door rick04 »

Limburg vooruit schreef:
Schijnen achter de schermen te zitten, niks van gezien met mijn bezoek. Ook nog nooit ergens foto's ervan gezien online.
You can find me in the zoo :)

daniel1109
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Bericht door daniel1109 »

Leeuw Mannie gaat naar Zuid-Afrika!

Met trots kondigt Stichting Leeuw aan dat leeuw Mannie binnenkort naar zijn nieuwe verblijf in Zuid-Afrika verhuist! Bij The Lions Foundation SA, de zusterorganisatie van Stichting Leeuw, krijgt hij een prachtige leefomgeving van meer dan 1,5 hectare, waar hij de rest van zijn leven in een natuurlijke omgeving kan doorbrengen. Momenteel verblijft Mannie nog in themapark Monde Verde in Landgraaf, waar hij al een aantal jaren in afzondering leeft nadat hij door zijn vader werd verstoten. Op verzoek van dierenrechtenorganisatie Bite Back @bitebacknl en in overeenstemming met alle betrokken partijen is besloten dat Mannie naar The Lions Foundation in Zuid-Afrika verhuist.

Dankzij een succesvolle inzamelingsactie van World Animal Protection Nederland is het benodigde bedrag voor de verhuizing opgehaald. Hierdoor krijgt Mannie binnenkort de kans om weer echt leeuw te zijn in een omgeving die dicht bij zijn oorspronkelijke habitat ligt.
Houd onze kanalen in de gaten! Binnenkort delen we alle details over Mannie’s reis, zijn aankomst en zijn eerste avonturen in zijn nieuwe thuis. Mis niets van dit bijzondere verhaal!

Facebook Dierenpark Hoenderdaell

Het is weliswaar via dierenpark Hoenderdaell, maar aangezien het gaat over een dier in Mondo Verde lijkt het mij wel gepast om dit hier te plaatsen

Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Geen voorkeuren

Bericht door Asbolus »

Nieuwsgierig: Wat zijn nou veranderingen geweest die al zijn doorgevoerd sinds Mondo Verde negatief in het nieuws kwam in 2023-2024?
Nu zien we in de post hierboven al dat de eenzame leeuw een betere plek gekregen heeft. Maar wat is er nogmeer aangepast?
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

Plaats reactie