Als ze verstandig zijn maken ze het nieuwe buitenbassin op een manier dat ze het na 2037 makkelijk kunnen aanpassen voor zeeleeuwen. Binnen een presentatiegedeelte en buiten een goed verblijf waar je nog jaren zeeleeuwen kan houden...MClaeys schreef: ↑19 jun 2025, 10:05De vraag is wat wordt de toekomst van Boudewijnpark als de dolfijnen er niet meer zijn? Louter een pretpark met zeeleeuwen, zeehonden en pelikanen met misschien nog een paar andere dieren in een klein dierenpark? Maar ik vrees dat ze dan eerst beter de boel wat kunnen opknappen, want niemand loopt graag rond in een vuil park.
Nieuwstopic Boudewijn Seapark
Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: de BBB's
Ok, maar trekken ze daarmee genoeg volk? Zeeleeuwen zijn ook geen goedkope vogels. Het is van in de lagere school geleden dat ik er nog geweest ben, al moet ik toegeven geen bijzondere interesse in zeezoogdieren te hebben. Ik ken ook niemand uit mijn omgeving met jonge kinderen die er nog is geweest terwijl het voor ons amper 40 minuten rijden is.JvG schreef: ↑19 jun 2025, 10:45Als ze verstandig zijn maken ze het nieuwe buitenbassin op een manier dat ze het na 2037 makkelijk kunnen aanpassen voor zeeleeuwen. Binnen een presentatiegedeelte en buiten een goed verblijf waar je nog jaren zeeleeuwen kan houden...MClaeys schreef: ↑19 jun 2025, 10:05De vraag is wat wordt de toekomst van Boudewijnpark als de dolfijnen er niet meer zijn? Louter een pretpark met zeeleeuwen, zeehonden en pelikanen met misschien nog een paar andere dieren in een klein dierenpark? Maar ik vrees dat ze dan eerst beter de boel wat kunnen opknappen, want niemand loopt graag rond in een vuil park.
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Making Europe a Wilder Place: https://rewildingeurope.com
Geen idee ben zelf nooit in Boudewijn geweest. Maar liever een investering die je langer dan 10 jaar kan gebruiken dan het geld weggooien (terwijl er amper geinvesteerd wordt). Het zou het begin kunnen zijn om met kleine stappen het park op te knappen. Ergens moet je beginnenApenarend schreef: ↑19 jun 2025, 10:51Ok, maar trekken ze daarmee genoeg volk? Zeeleeuwen zijn ook geen goedkope vogels. Het is van in de lagere school geleden dat ik er nog geweest ben, al moet ik toegeven geen bijzondere interesse in zeezoogdieren te hebben. Ik ken ook niemand uit mijn omgeving met jonge kinderen die er nog is geweest terwijl het voor ons amper 40 minuten rijden is.JvG schreef: ↑19 jun 2025, 10:45Als ze verstandig zijn maken ze het nieuwe buitenbassin op een manier dat ze het na 2037 makkelijk kunnen aanpassen voor zeeleeuwen. Binnen een presentatiegedeelte en buiten een goed verblijf waar je nog jaren zeeleeuwen kan houden...MClaeys schreef: ↑19 jun 2025, 10:05De vraag is wat wordt de toekomst van Boudewijnpark als de dolfijnen er niet meer zijn? Louter een pretpark met zeeleeuwen, zeehonden en pelikanen met misschien nog een paar andere dieren in een klein dierenpark? Maar ik vrees dat ze dan eerst beter de boel wat kunnen opknappen, want niemand loopt graag rond in een vuil park.

-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Ben van dezelfde mening. Hier ook al jaren terug en inderdaad een klein uur rijden, maar inderdaad als ik zeeleeuwen wil zien ga ik wel naar Pairi Daiza, want daar heb je ineens een veel groter aanbod qua andere dieren. En zeehonden heb je zowel in de zoo van Antwerpen als Pairi Daiza ook, dusja. Zouden ze niet beter een weg inslaan met meer diversiteit?Apenarend schreef: ↑19 jun 2025, 10:51Ok, maar trekken ze daarmee genoeg volk? Zeeleeuwen zijn ook geen goedkope vogels. Het is van in de lagere school geleden dat ik er nog geweest ben, al moet ik toegeven geen bijzondere interesse in zeezoogdieren te hebben. Ik ken ook niemand uit mijn omgeving met jonge kinderen die er nog is geweest terwijl het voor ons amper 40 minuten rijden is.JvG schreef: ↑19 jun 2025, 10:45Als ze verstandig zijn maken ze het nieuwe buitenbassin op een manier dat ze het na 2037 makkelijk kunnen aanpassen voor zeeleeuwen. Binnen een presentatiegedeelte en buiten een goed verblijf waar je nog jaren zeeleeuwen kan houden...MClaeys schreef: ↑19 jun 2025, 10:05De vraag is wat wordt de toekomst van Boudewijnpark als de dolfijnen er niet meer zijn? Louter een pretpark met zeeleeuwen, zeehonden en pelikanen met misschien nog een paar andere dieren in een klein dierenpark? Maar ik vrees dat ze dan eerst beter de boel wat kunnen opknappen, want niemand loopt graag rond in een vuil park.
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Ik had persoonlijk deze investering niet meer gedaan en in het pretpark geïnvesteerd. Nieuwe attracties, nieuwe dierenverblijven,...
Die dolfijnen, daar had de minister van dierenwelzijn maar een oplossing voor moeten zoeken, hij heeft het verboden.
- Laafsekikker
- Fictieve account
- Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
- Contacteer:
Seapark opent nieuwe indoor speeltuin:
Boudewijn Seapark in Brugge opent op 9 juli officieel de deuren van een spectaculaire, gloednieuwe indoor speeltuin. Voor deze nieuwe attractie werd maar liefst €800.000 geïnvesteerd. In totaal werd er €1.500.000 besteed aan de volledige herinrichting van de indoorzone.
Met een oppervlakte van 2.132 m², een hoogte van 8 meter en drie verdiepingen, biedt de speeltuin plaats aan maar liefst 650 spelende kinderen tegelijk. Dankzij meer dan 7.000 meter aan staalconstructie zou dit wel eens de grootste softplay-constructie van België kunnen zijn.
Sea Dreams – Underwater Playground
De nieuwe binnenspeeltuin is volledig gethematiseerd als een magische onderwaterwereld. Bezoekers worden ondergedompeld in een fantasierijke setting vol speelplezier. Zelfs het plafond maakt deel uit van deze betoverende ervaring, die kinderen uitnodigt om alle glijbanen, klimzones en speelstructuren te ontdekken.
Ook aan de ouders is gedacht: waar veel indoorspeeltuinen aanvoelen als een luidruchtig krijspaleis, biedt Sea Dreams een directe verbinding met het rustige restaurant. Daarnaast is er een aparte ruimte ingericht waar ouders in alle rust kunnen werken of ontspannen met een boek.
Waarom deze investering?
Met de nieuwe indoor speeltuin wil Boudewijn Seapark zijn aanbod verder uitbreiden. Deze toevoeging maakt het park nog aantrekkelijker voor jonge bezoekers, zeker op regenachtige of bijzonder warme dagen.
Daarnaast wil het park op woensdagmiddagen tijdens het voor- en naseizoen een sterkere lokale rol vervullen. Daarnaast wil het park uitgroeien tot een vaste waarde voor familiedagen van bedrijven, zoals Sinterklaasfeesten en andere groepsactiviteiten.
Deze investering vormt de eerste fase van een ruimer masterplan om het park verder te ontwikkelen. Verdere details hierover worden binnenkort bekendgemaakt.
Wat mag je verwachten in Sea Dreams?
Sea Dreams biedt een indrukwekkende reeks speelervaringen voor kinderen van alle leeftijden:
· Maar liefst 15 glijbanen, waaronder spiraalglijbanen, een donut-bandglijbaan, glijbanen met coole LED-verlichting én een interactieve glijbaan met 3D-projectie waarbij visjes voor je uitwijken terwijl je naar beneden glijdt.
· Een duikboot-kruipbuis, een Fun Shooter Area en een interactief ballenbad zorgen voor uren plezier.
· Voor wie houdt van actie is er de Ninja Challenge en een reusachtige piratenboot om naar hartenlust te klimmen en klauteren.
· Voor de allerkleinsten is er een aparte, veilig afgebakende softzone.
· Op de eerste verdieping vind je het kleurrijke Rope Land: een met de hand gehaakte trampolinezone vol springplezier.
· Twee mechanische attracties zorgen voor extra spanning: een kettingmolen en de 'Heege Toren'.
· In de game zone kunnen kinderen zich uitleven met soft bijlwerpen, basketbal en reuze bowlen.
Enkele details
· Oppervlakte: 2.132 m², 8 meter hoog en 3 verdiepingen
· 3.500 m² aan decoratieve doeken
· 7 km aan staal
· Capaciteit: 1200 bezoekers
· Kostprijs: € 800.000
· Ontwerper: Cheer Amusement (lid van IAAPA, International Association of Amusement Parks and Attractions)
-
- Laafsekikker (EW)
Wanneer gaat er eindelijk een verbod komen op hersenloze ministers?
Die zal niet rusten voordat alles dicht is, je laat het toe en dan maak je het zo moeilijk dat ze uiteindelijk vervroegd de handdoek in de ring gooien.
Kijk naar Frankrijk, daar zitten ze ook met een hoop dolfijnen en 2 orca's waar ze geen blijf mee weten. Hun eigen fout.
-
- Laafsekikker (EW)
De minister heeft 2x gelijk.Limburg vooruit schreef: ↑Vandaag, 15:36Wanneer gaat er eindelijk een verbod komen op hersenloze ministers?
Die zal niet rusten voordat alles dicht is, je laat het toe en dan maak je het zo moeilijk dat ze uiteindelijk vervroegd de handdoek in de ring gooien.
Kijk naar Frankrijk, daar zitten ze ook met een hoop dolfijnen en 2 orca's waar ze geen blijf mee weten. Hun eigen fout.
In de eerste plaats omdat hands-on contact met wilde dieren uit den boze is, niet voor verzorgers, en al zeker niet voor het publiek. Dit zijn pure show-elementen die moeten vermeden worden.
Ten tweede omdat dit dolfinarium eigenlijk dringend zou moeten sluiten, het zou 10x groter moeten worden en daarvoor hebben ze geen geld.
Indien er Weyts iets te verwijten valt in deze, is dat hij niet durft doorbijten en de boel daar definitief sluit (zeg maar dank u aan het lobbywerk van de aloude bestuurspartij van Vlaanderen die dit heeft tegengehouden).
-
- Laafsekikker (EW)
Je weet niet waar dit gaat eindigen, wie gaat nog investeren in dierentuinen en dergelijke met wat er de laatste jaren al beslist is.Apenarend schreef: ↑Vandaag, 19:30De minister heeft 2x gelijk.Limburg vooruit schreef: ↑Vandaag, 15:36Wanneer gaat er eindelijk een verbod komen op hersenloze ministers?
In de eerste plaats omdat hands-on contact met wilde dieren uit den boze is, niet voor verzorgers, en al zeker niet voor het publiek. Dit zijn pure show-elementen die moeten vermeden worden.
Ten tweede omdat dit dolfinarium eigenlijk dringend zou moeten sluiten, het zou 10x groter moeten worden en daarvoor hebben ze geen geld.
Indien er Weyts iets te verwijten valt in deze, is dat hij niet durft doorbijten en de boel daar definitief sluit (zeg maar dank u aan het lobbywerk van de aloude bestuurspartij van Vlaanderen die dit heeft tegengehouden).
In Frankrijk zitten ze met Dolfijnen en Orca's waar ze geen blijf mee weten. In Canada staan er 30 beloega's op inslapen omdat er nergens mee heen kan gegaan worden. In G.B. word het mogelijk onmogelijk voor 80% van de tuinen om nog olifanten te houden, wat is het volgende?
Geloven jullie nu echt dat hij na het dolfinarium gaat stoppen?
Edit; gedeelte over mij persoonlijk weg gehaald..
-
- Laafsekikker (EW)
Het is juist dat extremisten het hierbij niet zullen laten. Dan moeten wij met zijn allen maar weerbaar genoeg zijn.Limburg vooruit schreef: ↑Vandaag, 20:31Je weet niet waar dit gaat eindigen, wie gaat nog investeren in dierentuinen en dergelijke met wat er de laatste jaren al beslist is.Apenarend schreef: ↑Vandaag, 19:30De minister heeft 2x gelijk.Limburg vooruit schreef: ↑Vandaag, 15:36Wanneer gaat er eindelijk een verbod komen op hersenloze ministers?
In Frankrijk zitten ze met Dolfijnen en Orca's waar ze geen blijf mee weten. In Canada staan er 30 beloega's op inslapen omdat er nergens mee heen kan gegaan worden. In G.B. word het mogelijk onmogelijk voor 80% van de tuinen om nog olifanten te houden, wat is het volgende?
Geloven jullie nu echt dat hij na het dolfinarium gaat stoppen?
Edit; gedeelte over mij persoonlijk weg gehaald..
Maar dit is een aantoonbare slechte accommodatie voor dolfijnen en dan moet men het niet uit schrik voor andere gevolgen bij het oude laten.
En nalaten maatregelen te nemen uit schrik voor extremisten is m.i. altijd een slechte houding, zowel op het vlak van dierenwelzijn als op vele andere vlakken : politiek, migratie, oorlog, etc., er zijn voorbeelden legio.