Op de foto's die bij het artikel staan zie je wel enkel maar een holenbeer en mammoet, dus of er echt dino's komen weet ik ook niet. De vertaling pooldinosauriërs is ook weer een beetje tenenkrommend, zoals we wel vaker zien bij PD. Het valt me wel op dat ze iets voorzichtiger geworden zijn met grote aankondigingen voor de rest van het seizoen.......
De vertaling is niet tenenkrommend, aangezien zelfs o.a. het Smithsonian, en tientallen andere wetenschapsbladen en musea praten over Polar Dinosaurs (specifiek dus dinosaurussen uit de poolgebieden).
Wat betreft de locatie zou ik , zoals Mclaeys ook al zegt, bij Land of the Cold of Last frontier logischer vinden, al weet ik dan niet waar. Aangezien het gaat om tientallen, zal dit dus best een flink gebied moeten zijn. Andere optie is een tijdelijke expo in en rondom de dome?
Ik trek mijn opmerking terug. Ik weet wel dat er dinosaurussen ook leefden in koudere gebieden, maar eigenlijk nooit de benaming pooldino tegengekomen.
Op een vd fb groepen gaf iemand aan mss waar vroeger de tipi stonden. Op zich nog geen slecht idee. Naar het schijnt zou er daar al een gebouw zijn opgetrokken. Daar is natuurlijk ruimte genoeg en is er de laatste jaren wel wat grondverzet bezig geweest.
Op de foto's die bij het artikel staan zie je wel enkel maar een holenbeer en mammoet, dus of er echt dino's komen weet ik ook niet. De vertaling pooldinosauriërs is ook weer een beetje tenenkrommend, zoals we wel vaker zien bij PD. Het valt me wel op dat ze iets voorzichtiger geworden zijn met grote aankondigingen voor de rest van het seizoen.......
De vertaling is niet tenenkrommend, aangezien zelfs o.a. het Smithsonian, en tientallen andere wetenschapsbladen en musea praten over Polar Dinosaurs (specifiek dus dinosaurussen uit de poolgebieden).
Wat betreft de locatie zou ik , zoals Mclaeys ook al zegt, bij Land of the Cold of Last frontier logischer vinden, al weet ik dan niet waar. Aangezien het gaat om tientallen, zal dit dus best een flink gebied moeten zijn. Andere optie is een tijdelijke expo in en rondom de dome?
Ik trek mijn opmerking terug. Ik weet wel dat er dinosaurussen ook leefden in koudere gebieden, maar eigenlijk nooit de benaming pooldino tegengekomen.
Op een vd fb groepen gaf iemand aan mss waar vroeger de tipi stonden. Op zich nog geen slecht idee. Naar het schijnt zou er daar al een gebouw zijn opgetrokken. Daar is natuurlijk ruimte genoeg en is er de laatste jaren wel wat grondverzet bezig geweest.
Nog een paar weekjes geduld.
Als ze het ergens doen, laat ze het maar daar doen, want ik zit er totaal niet op te wachten om die stomme dingen tegen te komen tijdens mijn bezoek
Als ze het ergens doen, laat ze het maar daar doen, want ik zit er totaal niet op te wachten om die stomme dingen tegen te komen tijdens mijn bezoek
Ieder zijn mening, maar waarom weeral zo negatief. In mijn ogen kan dit goed uitpakken, als de setting klopt. En mss val ik in herhaling, maar als je terugkijkt naar het Biochron in het oude Noorder Dierenpark ben ik zeker fan. Plus het blijven tentoonstellingen die mensen nog steeds waarderen. Zeker in het jaar dat de nieuwe Jurassic uitkomt kan dit goed uitpakken voor de bezoekersaantallen.
Ik geef het zeker een kans., met een lichte twijfel hoe ze het gaan aanpakken.
Ieder zijn mening, maar waarom weeral zo negatief. In mijn ogen kan dit goed uitpakken, als de setting klopt. En mss val ik in herhaling, maar als je terugkijkt naar het Biochron in het oude Noorder Dierenpark ben ik zeker fan. Plus het blijven tentoonstellingen die mensen nog steeds waarderen. Zeker in het jaar dat de nieuwe Jurassic uitkomt kan dit goed uitpakken voor de bezoekersaantallen.
Ik geef het zeker een kans., met een lichte twijfel hoe ze het gaan aanpakken.
Het Biochron was een prachtige collectie met een hoog educatie gehalte. Op van die nep dino's, zoals je ze in o.a. Overloon (tijdelijk) en Amersfoort hebt, zit ik echt niet wachten
Zou het niet kunnen dat ze de tijdelijke locatie van de kinderboerderij-dieren gaan gebruiken? Dat stuk ligt perfect tussen Land of the cold en Last Frontier en staat nu toch leeg. Sowieso vind ik dat een raar stukje park, zeker ook met die tramtrein (of hoe heet dat ding), dat oud huis en dat stukje 'back-off-the-house dat je ziet vanuit de trein.
En ze hebben daar ook mogelijkheden met licht en geluid.
Weet er iemand wat de juiste bedoeling is van die tramtrein? Ik heb altijd gehoord dat deze aangekocht is om een pendeldienst tussen het station van de NMBS en het park aan te leggen, maar is dat een fabel of niet?
Hier in Sint Truiden heeft net een dino-expo gestaan. Zijn Duitsers die in een grote circustent zo'n 50 dinos tonen.
Moest het dit zijn, stond in 4 dagen compleet in elkaar. Maar dan zou ik de verwachting niet te hoog leggen, mijn zoon van 11 vond de inkom weggegooid geld.
Als een storm plots orkaan wordt zullen we hem ook weer verslaan.
Mits men over "pool" dinos en dieren uit het ijsperk spreekt, is de ideale plaats, het "Lands Of Cold" gebied. Daar bevinden zich trouwens in de walrussengrot, echte slachttanden van een Mammoet, geschonken door Couke. Dus misschien een expo en enkele exemplaren daar waar de ijsberenexpo was, en de grote dinos verspreid in het buitengebied. (Er is nog een beetje plaats tussen één van het ijsberenverblijf en het muskusossengebied.
Zou het niet kunnen dat ze de tijdelijke locatie van de kinderboerderij-dieren gaan gebruiken? Dat stuk ligt perfect tussen Land of the cold en Last Frontier en staat nu toch leeg. Sowieso vind ik dat een raar stukje park, zeker ook met die tramtrein (of hoe heet dat ding), dat oud huis en dat stukje 'back-off-the-house dat je ziet vanuit de trein.
En ze hebben daar ook mogelijkheden met licht en geluid.
Weet er iemand wat de juiste bedoeling is van die tramtrein? Ik heb altijd gehoord dat deze aangekocht is om een pendeldienst tussen het station van de NMBS en het park aan te leggen, maar is dat een fabel of niet?
Die tramtrein naast het treinmuseum word gebruikt als horecapunt (Zomer coctails, winter warme chocolade). Dat het nog dienst gaat doen, is legende. Er was in de tijd, sprake van een shuttle tussen het station van Cambron en het park, maar door een veto van de bewoners van Cambron en de gemeente definitif afgelast, dat ik absoluut kan begrijpen.
De ondergrondse gang bij de stellerzeeleeuwen staat ook nog leeg, en was de laatste tijd ook niet meer open voor bezoekers dacht ik. (Of hebben ze een concrete invulling laten varen door overstromingsgevaar?)
Of inderdaad de ondergrondse ruimte bij de ex-ijsberen expo.
De ondergrondse gang bij de stellerzeeleeuwen staat ook nog leeg, en was de laatste tijd ook niet meer open voor bezoekers dacht ik. (Of hebben ze een concrete invulling laten varen door overstromingsgevaar?)
Het zijn in ieder geval beide ruimtes waarvan ik hoop dat ze snel een definitieve invulling krijgen en in het geval van de expo terug open zijn voor het publiek
Het zijn in ieder geval beide ruimtes waarvan ik hoop dat ze snel een definitieve invulling krijgen en in het geval van de expo terug open zijn voor het publiek
Nou die ondergrondse gang bij de zeeleeuwen mag zeker eens wat invulling krijgen. Dat is momenteel niets meer dan een donkere betonnen buis. Ik heb zelf al vanaf het begin zoiets gehad van waarom niet een paar aquaria maken met bijvoorbeeld zalmen, witte steuren, forellen, baarsen (in het gehele ondergrondse deel daar)
De ondergrondse ruimte bij de ijsberen, en vnl de ijsberenexpo, was bij mij ook de eerste ruimte waar ik aan dacht, zeker omdat deze toch al een hele tijd is afgesloten. Maar in het artikel spreekt men over tientallen, dan lijkt die ruimte me wel klein. Voor wat basis educatie te geven is deze wel ruim genoeg, maar om nu te zeggen men kan daar veel beelden in kwijt, lijkt mij nu niet. Om niet te vloeken met de rest van het park, lijkt mij ook dat het beter is dat het wat afzijdig wordt ingedeeld, zeker omdat ze spreken over een nieuw gebied, dus lijkt het mij toch iets blijvends of langdurig, zo een beetje zoals het dinobos in Ouwehands, totdat er voor die plek een nieuwe invulling kan gevonden worden. Dan lijkt mij het meest plausilbele, zoals er ook al iemand in ander forum had vooropgesteld, de oude ingang van de resort, waar de tipi stonden.
Dit zou inderdaad het beste zijn lijkt ook mij want het park heeft dringend nood aan meer wandeloppervlakte daar op druķe dagen het vaak overal toestroom.
De schetsen qua prehistorie die in mijn mailbox kwamen vandaag... die laten niet echt de klassieke dinosaurussen zien zoals bij de vorige expo, maar inderdaad meer in de richting van de gekende mammoet.
Ja dan zal dit inderdaad in The Land of Cold komen lijkt mij. De gang van de ijsberen is dus een heel reële plek. Mammoeten, smilodons, megatheriums, holenberen, wat gaan we allemaal te zien krijgen is de vraag. Ik had een wereld met de ‘echte’ dino’s op zich wel graag gezien. Superveel van deze prehistorische dieren gaan we niet krijgen denk ik, maar als het mooi vormgegeven wordt en er voor de bekende soorten gekozen wordt kan dit zeker een mooie meerwaarde zijn.
Er kan sinds gisteren (13/01/2025 - 22:00 uur) geboekt worden voor de het ganse jaar in de resort. Klaarblijkelijk loopt het als een trein, gisteren waren er wachttijden tot een uur en deze morgen toen wij wilden boeken lag de site terug plat. En de meeste twee persoonkamers zijn al goed volgeboekt, zeker in de weekends en in de gekende schoolvakanties. En dit op minder dan 24 uur, dit heeft net iets weg van een ticketverkoop van één of ander populair festival. Ik denk dat hiermee de vraag ook beantwoord is of er nog vraag is naar meer resorts.....
Er kan sinds gisteren (13/01/2025 - 22:00 uur) geboekt worden voor de het ganse jaar in de resort. Klaarblijkelijk loopt het als een trein, gisteren waren er wachttijden tot een uur en deze morgen toen wij wilden boeken lag de site terug plat. En de meeste twee persoonkamers zijn al goed volgeboekt, zeker in de weekends en in de gekende schoolvakanties. En dit op minder dan 24 uur, dit heeft net iets weg van een ticketverkoop van één of ander populair festival. Ik denk dat hiermee de vraag ook beantwoord is of er nog vraag is naar meer resorts.....
Ik wilde even kijken hoe het er nu voor staat na aanleiding van jouw bericht. Ook nu word ik gewoon in de wachtrij geplaatst.
In een video van de chinese ambassade, bevestigt Eric Domb dat er een 'Chinese village' voorbereid wordt. Zie hiervoor de laatste seconden van het volgende filmpje: https://www.facebook.com/share/v/1dp3Rd389n/
Daarnaast gaan er geruchten rond dat de touwbruggen in de Chinese tuin hersteld gaan worden.
Het beloven echt hele bijzondere jaren te worden daar in Pairi Daiza. Eric Domb treedt de laatste tijd vaker naar buiten dan hij zover ik weet ooit gedaan heeft. Hij heeft heel duidelijk voor ogen hoe hij de boel daar wilt achter laten. Het geld stroomt binnen en ze hebben daar absoluut daadkracht. Genoeg om naar uit te kijken dus.
Hij zegt achter de Chinese tuin. Dat zal waarschijnlijk dan aan de kant van de Sanctuary zijn. En waarschijnlijk zal daar dan ook wel het verblijf voor de gouden stompneusapen komen.
En in het filmpje wordt ook gesproken dat Hao Hao wordt voorbereid om komend jaar weer een baby te krijgen.