Nieuwstopic Monde Sauvage

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: -

Re: Nieuwstopic Monde Sauvage

Bericht door JvG »

Komende week staat een weekje vakantie richting de Belgische Ardennen gepland en eigenlijk is het idee om een dagje Monde Sauvage te doen. Ik heb hun plattegrond eens bekeken en het lijkt erop dat de neushoorns alleen te zien zijn vanaf de autosafari, klopt dit? Zo ja dan denk ik dat ik toch maar een andere dierentuin uitzoek :s Mijn partner vind 1 dierentuin per vakantie namelijk genoeg :-\

zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Bericht door zoofan »

Vorig jaar was ik er en toen waren de neushoorns goed en van dichtbij te zien vanaf het wandelpad.

Yapok
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Favoriete dierentuin: Zoo Praag

Bericht door Yapok »

Ik heb ze dit jaar ook gewoon vanaf het wandelpad kunnen zien.

JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door JvG »

Thanks voor jullie antwoorden, dan wordt het toch een dagje Monde Sauvage ;)

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust »

Er is sinds twee jaar een verhoogd uitkijkpunt op de wandelsafari, waarvan ze vaak goed zichtbaar zijn inderdaad.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend »

Er rijden ook safaribussen dacht ik? Toen ik er vorig jaar was, stond er alvast een exemplaar lawaai te maken en grote roetwolken uit te braken.
Hoewel de chauffeur overduidelijk mijn voornemen zag om op de bus te komen en ook duidelijk zag dat ik met krukken nu eenmaal niet zo snel kon lopen, verkoos hij toch te vertrekken. Soms ontmoet je stiptheid op de meest onverwachte plekken.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door JvG »

Apenarend schreef:
11 jul 2024, 19:33
Er rijden ook safaribussen dacht ik? Toen ik er vorig jaar was, stond er alvast een exemplaar lawaai te maken en grote roetwolken uit te braken.
Hoewel de chauffeur overduidelijk mijn voornemen zag om op de bus te komen en ook duidelijk zag dat ik met krukken nu eenmaal niet zo snel kon lopen, verkoos hij toch te vertrekken. Soms ontmoet je stiptheid op de meest onverwachte plekken.
Gelukkig hebben we zelf ook een auto dus safaribussen kan ik overslaan (ben uberhaupt geen fan van auto/bussafari's, ik heb een Beekse Bergenabbonement maar daar loop ik eigenlijk altijd, de auto is alleen een optie die voorkomt als diegene met wie ik ga perse wilt :s )

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust »

Safaritrein... marteling voor de rug. Je kan een naam kiezen. Maar het is er nog. Zelf raad ik daar met klem de auto aan, zo heb je het safariparcour zelf in de handen. Het is veelal authentiek Afrika... met heel wat kuilen. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's

Bericht door Limburg vooruit »

Gorilla Gust schreef:
13 jul 2024, 11:31
Safaritrein... marteling voor de rug. Je kan een naam kiezen. Maar het is er nog. Zelf raad ik daar met klem de auto aan, zo heb je het safariparcour zelf in de handen. Het is veelal authentiek Afrika... met heel wat kuilen. ;)
Voor mensen met een SUV ok, maar mensen met een meer sportieve auto :(
Niet aan beginnen, heb er best al lachwekkende situaties gezien waar meerdere mensen zich deftig mispakken aan de autoroute.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef:
13 jul 2024, 11:58
Gorilla Gust schreef:
Niet aan beginnen, heb er best al lachwekkende situaties gezien waar meerdere mensen zich deftig mispakken aan de autoroute.
Helemaal akkoord. Mijn corsa kon dat eigenlijk nauwelijks aan en het vergde zoveel concentratie dat ik eigenlijk niet van de dieren kon genieten.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's

Bericht door Limburg vooruit »

Apenarend schreef:
13 jul 2024, 12:02
Limburg vooruit schreef:
13 jul 2024, 11:58
Gorilla Gust schreef:
Helemaal akkoord. Mijn corsa kon dat eigenlijk nauwelijks aan en het vergde zoveel concentratie dat ik eigenlijk niet van de dieren kon genieten.
Yep, de heuvel net na het binnen rijden van de route is zelfs voor mijn SUV al best pittig. Ik heb geen 4x4.
Je kijkt er recht naar de lucht en ziet eigenlijk niet wat erna komt. Beest of auto, altijd een verassing. En toch doe ik die route graag, ze is echt mooi.
Een subtiele opsplitsing in meerdere (continentale) delen is voor mij echter wel een must. De Aziatische dieren zie je nauwelijks wat ik zeer spijtig vind.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Plaats reactie