Nieuwstopic Monde Sauvage
Re: Nieuwstopic Monde Sauvage
Komende week staat een weekje vakantie richting de Belgische Ardennen gepland en eigenlijk is het idee om een dagje Monde Sauvage te doen. Ik heb hun plattegrond eens bekeken en het lijkt erop dat de neushoorns alleen te zien zijn vanaf de autosafari, klopt dit? Zo ja dan denk ik dat ik toch maar een andere dierentuin uitzoek Mijn partner vind 1 dierentuin per vakantie namelijk genoeg
Vorig jaar was ik er en toen waren de neushoorns goed en van dichtbij te zien vanaf het wandelpad.
Mijn foto's vind je hier: https://www.instagram.com/nicola_animal_photography/
-
- Laafsekikker dikkopje (LC)
- Favoriete dierentuin: Zoo Praag
Ik heb ze dit jaar ook gewoon vanaf het wandelpad kunnen zien.
Thanks voor jullie antwoorden, dan wordt het toch een dagje Monde Sauvage
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
- Contacteer:
Er is sinds twee jaar een verhoogd uitkijkpunt op de wandelsafari, waarvan ze vaak goed zichtbaar zijn inderdaad.
Steeds weer onderweg enzo(o)!
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: de BBB's
Er rijden ook safaribussen dacht ik? Toen ik er vorig jaar was, stond er alvast een exemplaar lawaai te maken en grote roetwolken uit te braken.
Hoewel de chauffeur overduidelijk mijn voornemen zag om op de bus te komen en ook duidelijk zag dat ik met krukken nu eenmaal niet zo snel kon lopen, verkoos hij toch te vertrekken. Soms ontmoet je stiptheid op de meest onverwachte plekken.
Hoewel de chauffeur overduidelijk mijn voornemen zag om op de bus te komen en ook duidelijk zag dat ik met krukken nu eenmaal niet zo snel kon lopen, verkoos hij toch te vertrekken. Soms ontmoet je stiptheid op de meest onverwachte plekken.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/
Gelukkig hebben we zelf ook een auto dus safaribussen kan ik overslaan (ben uberhaupt geen fan van auto/bussafari's, ik heb een Beekse Bergenabbonement maar daar loop ik eigenlijk altijd, de auto is alleen een optie die voorkomt als diegene met wie ik ga perse wilt )Apenarend schreef: ↑11 jul 2024, 19:33Er rijden ook safaribussen dacht ik? Toen ik er vorig jaar was, stond er alvast een exemplaar lawaai te maken en grote roetwolken uit te braken.
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Contacteer:
Safaritrein... marteling voor de rug. Je kan een naam kiezen. Maar het is er nog. Zelf raad ik daar met klem de auto aan, zo heb je het safariparcour zelf in de handen. Het is veelal authentiek Afrika... met heel wat kuilen.
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: Walsrode, Burger's, Beauval
Voor mensen met een SUV ok, maar mensen met een meer sportieve autoGorilla Gust schreef: ↑13 jul 2024, 11:31Safaritrein... marteling voor de rug. Je kan een naam kiezen. Maar het is er nog. Zelf raad ik daar met klem de auto aan, zo heb je het safariparcour zelf in de handen. Het is veelal authentiek Afrika... met heel wat kuilen.
Niet aan beginnen, heb er best al lachwekkende situaties gezien waar meerdere mensen zich deftig mispakken aan de autoroute.
Als een storm plots orkaan wordt zullen we hem ook weer verslaan.
-
- Laafsekikker (EW)
- Favoriete dierentuin: de BBB's
Helemaal akkoord. Mijn corsa kon dat eigenlijk nauwelijks aan en het vergde zoveel concentratie dat ik eigenlijk niet van de dieren kon genieten.Limburg vooruit schreef: ↑13 jul 2024, 11:58Voor mensen met een SUV ok, maar mensen met een meer sportieve autoGorilla Gust schreef: ↑13 jul 2024, 11:31Safaritrein... marteling voor de rug. Je kan een naam kiezen. Maar het is er nog. Zelf raad ik daar met klem de auto aan, zo heb je het safariparcour zelf in de handen. Het is veelal authentiek Afrika... met heel wat kuilen.
Niet aan beginnen, heb er best al lachwekkende situaties gezien waar meerdere mensen zich deftig mispakken aan de autoroute.
Extinction is forever!
-
- Laafsekikker (EW)
Yep, de heuvel net na het binnen rijden van de route is zelfs voor mijn SUV al best pittig. Ik heb geen 4x4.Apenarend schreef: ↑13 jul 2024, 12:02Helemaal akkoord. Mijn corsa kon dat eigenlijk nauwelijks aan en het vergde zoveel concentratie dat ik eigenlijk niet van de dieren kon genieten.Limburg vooruit schreef: ↑13 jul 2024, 11:58Voor mensen met een SUV ok, maar mensen met een meer sportieve autoGorilla Gust schreef: ↑13 jul 2024, 11:31Safaritrein... marteling voor de rug. Je kan een naam kiezen. Maar het is er nog. Zelf raad ik daar met klem de auto aan, zo heb je het safariparcour zelf in de handen. Het is veelal authentiek Afrika... met heel wat kuilen.
Je kijkt er recht naar de lucht en ziet eigenlijk niet wat erna komt. Beest of auto, altijd een verassing. En toch doe ik die route graag, ze is echt mooi.
Een subtiele opsplitsing in meerdere (continentale) delen is voor mij echter wel een must. De Aziatische dieren zie je nauwelijks wat ik zeer spijtig vind.
-
- Laafsekikker (EN)
- Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen
Ik was gisteren voor het eerst in vijf jaar weer in de Monde Sauvage. Het was gezellig druk in het park, al viel het me toch wel zwaar om te zien dat het park niet overal in de allerbeste staat was. Het oude gedeelte van de tropenhal is afgesloten, veel van de terraria zijn niet meer bewoond, de doorloopvolières leken minder bezet dan tot enkele jaren terug, en veel glasramen zijn vuil en veel bebording niet geüpdatet. Het is niet hopeloos, maar er is simpelweg heel veel werk en geld nodig om de Monde Sauvage te laten opbloeien. Het is een park dat in mijn ogen barst van het potentieel om tot de top van België te behoren, maar dat nooit echt heeft kunnen waarmaken.
Het is daarom toch fijn om te zien dat de Monde Sauvage ondanks alle moeilijkheden toch nog steeds bezig blijft om delen van het park te vernieuwen. Er blijken dit seizoen zelfs een paar nieuwe ontwikkelingen in aanbouw of zelfs al af te zijn waar ik nog niet van op de hoogte was:
- Ten eerste: er is een heel nieuw gedeelte geopend aan de autosafari! In het achterste, wat meer beboste gedeelte van de autosafari is een poort met wildrooster gemaakt die toegang geeft tot het berkenbos dat erachter ligt. Er is een relatief lang stuk weg bijgekomen dat dwars tussen de bomen doorloopt; onverhard, maar gelukkig niet zo afgrijselijk als die in het bestaande safarigedeelte. Hoewel ik verwacht had om hier misschien eindelijk de Aziatische safaridieren tegen te komen, blijkt gewoon een deel van de aanwezige Afrikaanse dieren (met name de bosbewoners) hiernaartoe verhuisd: de bongo's, de nyala's en enkele (surplus?) litschiewaterbokken.
- Pas afgewerkt is een gevoelige uitbreiding van het wolvenverblijf richting het bos aan de andere kant van het oorspronkelijke wandelpad. De weg is daarom verlegd tot achter het verblijf van de kleine panda, en helt lichtelijk omhoog richting een verhoogd uitkijkpunt over het wolvenverblijf, wat toch wat professioneler oogt dan de simpele gaas- en schrikdraadafsluitingen die in Monde Sauvage nogal alomtegenwoordig zijn.
- Bij de bizons wordt overigens ook gewerkt aan zo'n verhoogd uitkijkpunt, maar dat is nog in aanbouw.
- Tegenover de otters wordt gebouwd aan een nieuw binnenverblijf voor de gibbons. Een simpel houten gebouw, maar wel goed van grootte en hoogte. Afgaande op de ruiten zal er ook inkijk voor het publiek mogelijk zijn.
Het nieuwe Zuid-Amerikaanse gedeelte en de uitkijk over de safarivlakte die ik vandaag voor het eerst gezien heb zijn allebei uitstekende vernieuwingen. Het verdwijnen van de tijgers heeft de situatie van de amoerpanters grondig verbeterd; al blijven de kattenverblijven vooral qua uitzicht een zwakke plek van het park. De vijvers met de apeneilanden vormen op dagen met mooi weer dan weer een erg sfeervol stukje park. De groep orang-oetans met de twee pasgeboren jongen is heerlijk om te zien, al viel het me op dat nergens in het park ook maar gemeld werd dat überhaupt jongen te zien waren. Andere parken zouden zo'n succes toch wat meer commercieel uitbuiten.
Het is daarom toch fijn om te zien dat de Monde Sauvage ondanks alle moeilijkheden toch nog steeds bezig blijft om delen van het park te vernieuwen. Er blijken dit seizoen zelfs een paar nieuwe ontwikkelingen in aanbouw of zelfs al af te zijn waar ik nog niet van op de hoogte was:
- Ten eerste: er is een heel nieuw gedeelte geopend aan de autosafari! In het achterste, wat meer beboste gedeelte van de autosafari is een poort met wildrooster gemaakt die toegang geeft tot het berkenbos dat erachter ligt. Er is een relatief lang stuk weg bijgekomen dat dwars tussen de bomen doorloopt; onverhard, maar gelukkig niet zo afgrijselijk als die in het bestaande safarigedeelte. Hoewel ik verwacht had om hier misschien eindelijk de Aziatische safaridieren tegen te komen, blijkt gewoon een deel van de aanwezige Afrikaanse dieren (met name de bosbewoners) hiernaartoe verhuisd: de bongo's, de nyala's en enkele (surplus?) litschiewaterbokken.
- Pas afgewerkt is een gevoelige uitbreiding van het wolvenverblijf richting het bos aan de andere kant van het oorspronkelijke wandelpad. De weg is daarom verlegd tot achter het verblijf van de kleine panda, en helt lichtelijk omhoog richting een verhoogd uitkijkpunt over het wolvenverblijf, wat toch wat professioneler oogt dan de simpele gaas- en schrikdraadafsluitingen die in Monde Sauvage nogal alomtegenwoordig zijn.
- Bij de bizons wordt overigens ook gewerkt aan zo'n verhoogd uitkijkpunt, maar dat is nog in aanbouw.
- Tegenover de otters wordt gebouwd aan een nieuw binnenverblijf voor de gibbons. Een simpel houten gebouw, maar wel goed van grootte en hoogte. Afgaande op de ruiten zal er ook inkijk voor het publiek mogelijk zijn.
Het nieuwe Zuid-Amerikaanse gedeelte en de uitkijk over de safarivlakte die ik vandaag voor het eerst gezien heb zijn allebei uitstekende vernieuwingen. Het verdwijnen van de tijgers heeft de situatie van de amoerpanters grondig verbeterd; al blijven de kattenverblijven vooral qua uitzicht een zwakke plek van het park. De vijvers met de apeneilanden vormen op dagen met mooi weer dan weer een erg sfeervol stukje park. De groep orang-oetans met de twee pasgeboren jongen is heerlijk om te zien, al viel het me op dat nergens in het park ook maar gemeld werd dat überhaupt jongen te zien waren. Andere parken zouden zo'n succes toch wat meer commercieel uitbuiten.
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Contacteer:
Ik was er vandaag... en was eveneens verrast. Zowel positief (wolvenperk met klem) als negatief wat de serre betreft. We begonnen al even te denken dat de serre plaats gaat maken voor iets anders. Want dat laatste is nu meer en meer een pijnlijke start/ finish op je route in het park. Maar goed, dan heb je eerst geld nodig.
De uitdunning van de horecakaart naar enkel friet, hamburgers of pasta/ wafels was ook best verrassend. Maar het niveau van wat je kreeg ging wel evenredig de hoogte in. Tot op de plaatselijke Paola-cola toe.
Het nieuwe Afrikaanse autosafari stukje in het bos was aangenaam. De Aziatische soorten zoals de kiang leken me nu volledig weg te zijn. Maar het gebied was leuk. Zowel qua sfeer als weg. Maar ook de rest van de autosafari was stukken beter dan vorig jaar door extra grind. Al blijft het authentiek Afrikaans hobbelen.
Vraagje, het nieuwe wolvenpad komt nu uit bij de fossa's. Maar zag jij de fossa's? Hun bordje was vermist... en het perk zag er leeg uit daarnet.
Bijkomend zag ik ook een nieuwe volière voor gieren, en volgens mij kon ik de witkopgieren ook niet zomaar snel herinneren in de collectie daar.
De uitdunning van de horecakaart naar enkel friet, hamburgers of pasta/ wafels was ook best verrassend. Maar het niveau van wat je kreeg ging wel evenredig de hoogte in. Tot op de plaatselijke Paola-cola toe.
Het nieuwe Afrikaanse autosafari stukje in het bos was aangenaam. De Aziatische soorten zoals de kiang leken me nu volledig weg te zijn. Maar het gebied was leuk. Zowel qua sfeer als weg. Maar ook de rest van de autosafari was stukken beter dan vorig jaar door extra grind. Al blijft het authentiek Afrikaans hobbelen.
Vraagje, het nieuwe wolvenpad komt nu uit bij de fossa's. Maar zag jij de fossa's? Hun bordje was vermist... en het perk zag er leeg uit daarnet.
Bijkomend zag ik ook een nieuwe volière voor gieren, en volgens mij kon ik de witkopgieren ook niet zomaar snel herinneren in de collectie daar.
-
- Laafsekikker (EN)
Door de ramen in het restaurant was te zien dat het interieur van de serre nog intact is, maar dat een groot deel van de volières niet meer bewoond zijn (wat jammer is; de collectie was best interessant). Eigenlijk kan de hele inkomzone -serre, restaurant en het hele gebied errond- wel een grondige herziening gebruiken, maar zo simpel zal het wellicht niet zijn. Ik zou denken dat er met wat creativiteit wel mogelijkheden zijn om er een prima kleine tropenhal van te maken, maar ik kan me ook zo voorstellen dat het afgesloten gedeelte misschien bouwkundig in niet zo'n beste staat meer is.Gorilla Gust schreef: ↑04 aug 2024, 18:53We begonnen al even te denken dat de serre plaats gaat maken voor iets anders. Want dat laatste is nu meer en meer een pijnlijke start/ finish op je route in het park. Maar goed, dan heb je eerst geld nodig.
Toen ik net mijn papieren plattegrondje van gisteren aan het bekijken was, viel het me ook op dat de Aziatische soorten er niet meer op vermeld staan. Dat de kamelen nu vertoeven op een gedeelte van het grote wapitiperk, moet dan ook iets recents zijn.Gorilla Gust schreef: ↑04 aug 2024, 18:53Het nieuwe Afrikaanse autosafari stukje in het bos was aangenaam. De Aziatische soorten zoals de kiang leken me nu volledig weg te zijn. Maar het gebied was leuk. Zowel qua sfeer als weg. Maar ook de rest van de autosafari was stukken beter dan vorig jaar door extra grind. Al blijft het authentiek Afrikaans hobbelen.
Ik had er nog niet bij stilgestaan, maar nu je het zegt: nee.Gorilla Gust schreef: ↑04 aug 2024, 18:53Vraagje, het nieuwe wolvenpad komt nu uit bij de fossa's. Maar zag jij de fossa's? Hun bordje was vermist... en het perk zag er leeg uit daarnet.
22 juli heb ik nog een fossa gezien
Wel heel steriotyp langs het gaas rennend maar dat zou kunnen komen omdat ze er naast bezig waren met de uitbereiding van het wolvenverblijf.
Het was mijn eerste bezoek aan Monde Sauvage en als Nederlander die veel in Beekse Bergen komt en vooral negatieve verhalen gehoord heeft over Monde Sauvage was ik eigenlijk wel verrast. Er zit echt superveel potentie in dit park en zeker de autosafari vond ik indrukwekkend. Niet groot en afwisselend zoals een Beekse Bergen maar wel doeltreffend met veel dieren en een geweldig bosgebied. Ik denk niet dat ik eerder zo'n gaaf bongoverblijf gezien heb...
Het park heeft denk ik vooral een lange termijnvisie/masterplan nodig en heel veel liefde. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd, ze waren flink bezig met het gibbonbinnenverblijf en de uitbereiding van de wolven. En dat midden in het "hoogseizoen" wilt voor mij wel zeggen dat ze serieus aan de slag willen. Ze hebben enorm veel potentie en ik hoop dat ze dat gaan namaken. Ik wil zeker wel weer eens terug als ik mijn partner kan verleiden om weer naar Aywaille te gaan
Wel heel steriotyp langs het gaas rennend maar dat zou kunnen komen omdat ze er naast bezig waren met de uitbereiding van het wolvenverblijf.
Het was mijn eerste bezoek aan Monde Sauvage en als Nederlander die veel in Beekse Bergen komt en vooral negatieve verhalen gehoord heeft over Monde Sauvage was ik eigenlijk wel verrast. Er zit echt superveel potentie in dit park en zeker de autosafari vond ik indrukwekkend. Niet groot en afwisselend zoals een Beekse Bergen maar wel doeltreffend met veel dieren en een geweldig bosgebied. Ik denk niet dat ik eerder zo'n gaaf bongoverblijf gezien heb...
Het park heeft denk ik vooral een lange termijnvisie/masterplan nodig en heel veel liefde. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd, ze waren flink bezig met het gibbonbinnenverblijf en de uitbereiding van de wolven. En dat midden in het "hoogseizoen" wilt voor mij wel zeggen dat ze serieus aan de slag willen. Ze hebben enorm veel potentie en ik hoop dat ze dat gaan namaken. Ik wil zeker wel weer eens terug als ik mijn partner kan verleiden om weer naar Aywaille te gaan
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Contacteer:
De eerste zwemlessen voor Sokka werden op facebook geplaatst door het park, dat is een zeeleeuw die op 11 juli 2024 is geboren in Monde Sauvage! https://www.facebook.com/reel/870756531069726
-
- Laafsekikker (EW)
Niet te begrijpen dat het park nog toestemming krijgt om in dat verblijf te kweken.Gorilla Gust schreef: ↑19 aug 2024, 19:01De eerste zwemlessen voor Sokka werden op facebook geplaatst door het park, dat is een zeeleeuw die op 11 juli 2024 is geboren in Monde Sauvage! https://www.facebook.com/reel/870756531069726
Daar is met een budget zoveel meer van te maken, en de ruimte hebben ze.
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Contacteer:
Monde Sauvage droomt van de toekomst, met ondermeer de terugkeer van de olifanten in 2025. Eerst focust het park zich echter op haar sterkste punt, de autosafari. Des is nog maar pas uitgebreid met een boszone, en kreeg ook reeds giraffen. Weldra worden de neushoorns hier ook beter in betrokken, alsook de roofdieren.
Deze laatste zone krijgt ook een update. Net zoals de nabijgelegen tropische serre, die mede naar een overdekte speeltuin zal evolueren.
We luisteren mee met de nieuwe eigenaar Alexandre Dallemagne op https://www.sudinfo.be/id872900/article ... rtuelle-en
Deze laatste zone krijgt ook een update. Net zoals de nabijgelegen tropische serre, die mede naar een overdekte speeltuin zal evolueren.
We luisteren mee met de nieuwe eigenaar Alexandre Dallemagne op https://www.sudinfo.be/id872900/article ... rtuelle-en
-
- Laafsekikker (EN)
Het artikel zelf zit helaas achter een betaalmuur, maar het interview in de bijbehorende video geeft gelukkig veel weg... als mijn Frans een beetje meewil
Over het algemeen geeft het interview met de eigenaar me een goed gevoel. Er is duidelijk een toekomstvisie aanwezig die zowel pijnpunten wil aanpakken als het dierenpark verder wil uitbouwen, en dat is volgens mij exact wat de Monde Sauvage nodig heeft. Laat ons hopen dat de financiën een beetje meewillen en dat er iets van terechtkomt.
Ik had niet gedacht zo snel weer olifanten terug te zien in Monde Sauvage. De ruimte voor een fatsoenlijk olifantenverblijf hebben ze in theorie wel, maar ik dacht dat het budgettair geen optie zou geweest zijn om er op korte termijn eentje te realiseren. Maar nu de giraffen op de grote safarivlakte staan, zou de ruimte van de vorige giraffenvlakte misschien makkelijk bij het bestaande olifantenperk en -gebouw verbonden kunnen worden. We zullen zien...
Daarnaast ben ik ook benieuwd met wat voor groepsformatie de Monde Sauvage weer met olifanten zou willen beginnen. Is er ook bij Afrikaanse olifanten inmiddels nood aan bullenopvang? Opvang van oudere dieren?
Goed om te horen dat er eindelijk wat gedaan zal worden aan de roofdierenverblijven. In het interview wordt er gesproken over een nieuw verblijf voor de lynxen (in het kader van een fokprogramma) en een toevoeging van de leeuwen en jachtluipaarden aan de safari (wellicht alleen optisch; niet dat je met de auto tussen de roofdieren door zal kunnen rijden). Om dit te realiseren zouden de neushoorns kennelijk verplaatst worden.
Dan het nieuws van een overdekte speeltuin in de serre. Ik zou zeggen: jammer, maar het komt ook niet echt onverwacht. De serre heeft nood aan opfrissing en een binnenspeeltuin is eerlijk gezegd wel iets dat voor de modale bezoeker een meerwaarde zou kunnen betekenen binnen het park. Ik hoor in het interview echter ook gesproken worden over een "volière met tropische dieren", dus hopelijk zal het bij de herindeling niet alleen speeltuin zijn wat de klok slaat. Een niet onwenselijke renovatie van de horeca in het gebouw ernaast zou ook deel uitmaken van het project.
Ten slotte benoemt de eigenaar kort nog het plan voor een meer continentale indeling van het park in de verdere toekomst. Ter hoogte van de orang-oetans zou een Aziatische zone verschijnen, en er zou ook een (nieuwe?) Australische vlakte komen.
Over het algemeen geeft het interview met de eigenaar me een goed gevoel. Er is duidelijk een toekomstvisie aanwezig die zowel pijnpunten wil aanpakken als het dierenpark verder wil uitbouwen, en dat is volgens mij exact wat de Monde Sauvage nodig heeft. Laat ons hopen dat de financiën een beetje meewillen en dat er iets van terechtkomt.
Ik had niet gedacht zo snel weer olifanten terug te zien in Monde Sauvage. De ruimte voor een fatsoenlijk olifantenverblijf hebben ze in theorie wel, maar ik dacht dat het budgettair geen optie zou geweest zijn om er op korte termijn eentje te realiseren. Maar nu de giraffen op de grote safarivlakte staan, zou de ruimte van de vorige giraffenvlakte misschien makkelijk bij het bestaande olifantenperk en -gebouw verbonden kunnen worden. We zullen zien...
Daarnaast ben ik ook benieuwd met wat voor groepsformatie de Monde Sauvage weer met olifanten zou willen beginnen. Is er ook bij Afrikaanse olifanten inmiddels nood aan bullenopvang? Opvang van oudere dieren?
Goed om te horen dat er eindelijk wat gedaan zal worden aan de roofdierenverblijven. In het interview wordt er gesproken over een nieuw verblijf voor de lynxen (in het kader van een fokprogramma) en een toevoeging van de leeuwen en jachtluipaarden aan de safari (wellicht alleen optisch; niet dat je met de auto tussen de roofdieren door zal kunnen rijden). Om dit te realiseren zouden de neushoorns kennelijk verplaatst worden.
Dan het nieuws van een overdekte speeltuin in de serre. Ik zou zeggen: jammer, maar het komt ook niet echt onverwacht. De serre heeft nood aan opfrissing en een binnenspeeltuin is eerlijk gezegd wel iets dat voor de modale bezoeker een meerwaarde zou kunnen betekenen binnen het park. Ik hoor in het interview echter ook gesproken worden over een "volière met tropische dieren", dus hopelijk zal het bij de herindeling niet alleen speeltuin zijn wat de klok slaat. Een niet onwenselijke renovatie van de horeca in het gebouw ernaast zou ook deel uitmaken van het project.
Ten slotte benoemt de eigenaar kort nog het plan voor een meer continentale indeling van het park in de verdere toekomst. Ter hoogte van de orang-oetans zou een Aziatische zone verschijnen, en er zou ook een (nieuwe?) Australische vlakte komen.
-
- Laafsekikker (EW)
Voor zover ik Frans kan had ik ongeveer hetzelfde begrepen.
De plannen rond de tropenhal betreur ik enorm, er zijn binnenspeeltuinen genoeg. Het is een dierenpark, geen speeltuin.
Wat de olifanten betreft heb ik ooit begrepen dat het buitenverblijf niet zozeer het probleem is. Dat is makelijk uit te breiden.
Maar de binnenverblijven van de olifanten-neushoorns-nijlpaarden voldoet totaal niet meer.
En ook al is industriebouw niet zo duur, is er achter het huidig gebouw plaats voor een gloednieuw, de kostprijs zal toch snel oplopen voor een park met zo weinig bezoekers.
De plannen rond de tropenhal betreur ik enorm, er zijn binnenspeeltuinen genoeg. Het is een dierenpark, geen speeltuin.
Wat de olifanten betreft heb ik ooit begrepen dat het buitenverblijf niet zozeer het probleem is. Dat is makelijk uit te breiden.
Maar de binnenverblijven van de olifanten-neushoorns-nijlpaarden voldoet totaal niet meer.
En ook al is industriebouw niet zo duur, is er achter het huidig gebouw plaats voor een gloednieuw, de kostprijs zal toch snel oplopen voor een park met zo weinig bezoekers.