Nieuwstopic Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Al het nieuws van de overige dierentuinen (buiten Europa).
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: The Living Coast

Re: Nieuwstopic Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door rick04 »

pangolin3 schreef:
25 okt 2021, 15:10
rick04 schreef:
25 okt 2021, 14:58
Jongen hiervan gelijk doorsturen naar Europa! :)
Doe maar, mooie soort voor de Filipijnenhal in Avifauna of bij het Aziëhuis van Blijdorp. In de Bush zullen ze zich ook wel thuisvoelen. :p
Precies mijn gedachte :D
You can find me in the zoo :)

rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Bericht door rick04 »

rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Bericht door rick04 »

Een aantal leeuwen in Singapore Night Safari hebben corona: https://orf.at/stories/3235972/

MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: Meerdere

Bericht door MennoPebesma »

Op 8 mei opende in het Mandai Wildlife Reserve in Singapore het nieuwe Bird Paradise. Dit is de vervanger van het Jurong Bird Park. Bird Paradise is het grootste vogelpark in Azië. Het bestaat uit een pinguïngrot en 8 grote doorloopvolières. In het park zijn ongeveer 3500 vogels van 400 soorten te vinden. Hieronder een (lange) video van een wandeling door dit nieuwe park.

MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

In Bird Paradise in Singapore is vorige week de 19-jarige Apenarend Geothermica overleden. Nadat opgemerkt was dat hij niet goed at was hij opgenomen in het vogelziekenhuis in Bird Paradise. Uit bloedonderzoek en röntgenfoto's bleek dat hij een ernstige infectie in zijn longen had. In het vogelziekenhuis verslechterde zijn conditie en moest hij zelfs tot twee keer toe gereanimeerd worden, ook onderging hij een bloedtransfusie. Ondanks alle inspanningen bezweek hij uiteindelijk aan de infectie. Bird Paradise heeft nu nog één Apenarend, een vrouwtje.

Bron: Facebook Mandai Wildlife Reserve

rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Bericht door rick04 »

Gisteren bracht ik tijdens een rondreis door China en Kazachstan een onverwachts bezoekje aan Almaty Zoo. Later zal ik met een uitgebreid verslag komen en Zootierliste eens goed updaten, maar voor nu heb ik vast wat dingen om te delen:
- Er waren veel jongen bij verschillende gieren- (Lammer- , Aas- en Himalaya-) en valksoorten (Saker-, Boom-, Toren- en Kleine toren-). Ook waren er jongen bij de (Toendra)wolf, Kaapse giraffe, Knobbelzwaan, Indische gans, Zwaangans, Emoe, Californische koningsslang, Himalayathar, Japans sikahert, Baardagame en bij een boel fazantensoorten.
- Een Gestreepte hyena was overduidelijk in een vergevorderd stadium drachtig
- Een galerij waar voorheen de Sneeuwpanters zaten was nu afgesloten, het zou gesloopt gaan worden om er vervolgens iets nieuws te bouwen. Wat was nog niet bekend.

- Het park heeft zo'n 7 Saiga's (was wel even genieten..!)

Pater-damiaanshert
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Favoriete dierentuin: Tierpark Berlijn

Bericht door Pater-damiaanshert »

Wow, Saiga kunnen afvinken! Hoe ziet een kazachse dierentuin er eigenlijk uit op vlak van verblijven?

rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Bericht door rick04 »

Pater-damiaanshert schreef:
29 aug 2025, 20:59
Wow, Saiga kunnen afvinken! Hoe ziet een kazachse dierentuin er eigenlijk uit op vlak van verblijven?
Daar was ik ook erg blij mee :)

Deze dierentuin kenmerkt zich met aan de ene kant een enkel mooi verblijf die zo ook bij ons zou kunnen komen (Aziatische zwarte beer, Laaglandtapir, Kaapse giraffe, Saiga en één van de gierenvolières) en aan de andere kant veel toch wel krappe verblijven die echt niet meer kunnen (Chimpansee, Nijlpaard, Gibbon en veel roofvogels). Ook was er 0 educatie en viel de inrichting van sommige verblijven te wensen over. Zodra ik wat tijd heb zal ik er een verslag met foto's over delen.

Ondertussen heb ik wel Zootierliste helemaal bijgewerkt. Toen ik begon stonden er zo'n 125 soorten op, hier heb ik er ongeveer 190 soorten aan toegevoegd en ongeveer 30 soorten afgehaald. Je vind het hier.

MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Ophef rond privédierentuin van Indiase miljardairsfamilie: louche dierenhandel met Duitser

Het hooggerechtshof van India is een onderzoek gestart naar een van de grootste privédierentuinen ter wereld. Het park van de miljardairsfamilie Ambani zegt een dierenopvang te zijn, maar critici betwijfelen dat. Uit uitgelekte chatberichten blijkt dat veel dierenhandelaren bij het ‘opvangproject’ betrokken zijn.

Het centrum, dat Vantara heet, is van Anant Ambani. Hij is de zoon van Mukesh Ambani, de rijkste man van Azië. Het park ligt in de deelstaat Gujarat, vlak bij een gigantische olieraffinaderij van de familie. De dierentuin is niet toegankelijk voor bezoekers en zegt 2.000 diersoorten te huisvesten. Men heeft naar eigen zeggen tweehonderd olifanten, driehonderd katachtigen zoals luipaarden, tijgers en leeuwen en meer dan duizend reptielen.

Bron & meer: ZooFlits

Plaats reactie